Als je dagelijks de afwijking van de tijd zou meten over de periode dat de gangreserve minder wordt (isochronisme) zou je denk ik daar best van schrikken.
Denk het niet. Niet typisch het soort dingen waar ik van schrik
Klinkt als een goede prijs. Wel even checken wanneer hij onderhoud heeft gehad.
Een full service inclusief laser welding (krasjes en deukjes worden opgevuld met nieuw goud en daarna weer gepolijst) is écht ontzettend duur. Als hij dat wel gehad, heb je wel een horloge in perfecte staat.
Nu ben ik benieuwd: waar hebben we het over?
Edit: alles eruit, Lange 1 erin is één van de scenario’s waar ik serieus over nadenk.
€1.900 zo te zien
Dank! Is de Lange 1 veel verandert over de jaren heen? Deze komt uit 2006. Is er veel verbeterd in de Lange 1 sindsdien?
Laat ik proberen hier iets zinnings over te zeggen. Zo rond 2015 is het uurwerk compleet vernieuwd. Was er iets mis met het oude uurwerk? Absoluut niet. Maar dit is juist zo typerend voor Lange, het maakt hun niet zoveel uit of er zichtbaar iets verandert, Lange heeft altijd de drang naar perfectie. Als zij het uurwerk 0.5% nauwkeuriger kunnen maken, dan zullen ze dat zeker doen. Je moet de oude en nieuwe uurwerken even naast elkaar zien om de verschillen op te merken. De uurwerken zijn min of meer gespiegeld qua setup.
Met de nauwkeurigheid was nooit zoveel mis, al ben ik niet de persoon die met de timegrapher e.e.a. gaat controleren. Wat wel een duidelijke ‘verbetering’ is, is de instant jump van de datum. Dat lijkt iets triviaals, maar is nog best moeilijk te realiseren, zeker bij een big date.
Voor mij blijft het belangrijkst het design van het complete horloge. Bepaalde kast- en wijzerplaat combinaties komen alleen in de eerste of tweede serie voor. Ik ben helemaal voor die van mij gevallen met rose gouden kast en grijze plaat. Verder vind ik dat de eerste serie iets ‘ambachtelijker’ lijkt dan de tweede serie. Dit is overigens helemaal subjectief.
Vooral veel proberen en eigen indrukken opdoen. Happy hunting!!
Die lange die kost me een partij centen als je hem verkoopt
Dacht dat die dingen in de lift zaten ?!
Nee, je schrijft zeker wat af inderdaad. Maar boeiend, dat weet je als je voor Lange gaat. Helpt ook niet dat ze de prijzen extreem hebben verhoogd en de pre-owned markt niet mee is gestegen, of nauwelijks.
Dat was een minuscule stuiptrekking tijdens de bubbling periode deels gevoed door grote spelers als luxury bazaar. Nu zijn het weer gewoon afschrijf kanonnen indien nieuw gekocht bij een AD.
Zijn ook wel een stelletje zwak begaafden in dat filmpje
En waar kan je dezer dagen dan zo’n zwaar deprecierende Lange op de kop tikken?
Approved!
Was toch altijd een beetje geïntrigeerd door jullie term ‘witte truien banger’.
Heb net deze trui, maar er is geen horloge die er niet goed bij staat. Of heb ik dan bij toeval alleen maar witte truien bangers in de collectie ??!?
Woosh! Wat een prachtige machine is dat toch!
Ligt aan jou, jij komt weg met alles
Killer watch
Eens! Fantastisch!