A. Lange & Söhne önly

Heel mooi ,proficiat. :ok_hand:

1 like

GE-WEL-DIG!
Welkom bij de Lange familie!

2 likes

Schitterend, misschien wel mijn favoriete ALS!

2 likes

Hoppa weer een Lange erbij op t forum. Prachtig. Gefeliciteerd met de na :smiley:

1 like

Voor mij ook! En het is mijns inziens de meest herkenbare ALS :face_with_monocle:

1 like

Mag ik ook bij de club :smiling_face_with_three_hearts::face_with_hand_over_mouth:??

41 likes

Zeker! Het wordt nog druk bij een volgende Lange GTG :rofl:

Het verhaal erbij.

Al mijn hele leven horlogeliefhebber en rond 2015 is de hobby echt geëscaleerd, voornamelijk geconcentreerd rond Rolex. Dit jaar de keuze gemaakt om meerdere horloges te verkopen en er 1 grail watch voor terug te kopen.

Ik keek in het begin ook al naar de Lange 1, maar kon kennelijk de stap nog niet zetten. Bij de Lange 1 vind ik de configuratie erg belangrijk. Hij moet voor mij niet te klassiek, maar ook niet te ‘sportief’ worden. Vorig jaar al een prachtige witgouden met blauwe plaat gezien bij AWCO, maar blauw… liever niet. Vervolgens bij AWCO de platina Darth. Magistraal horloge, maar ik durfde de trekker niet over te halen.

Uiteindelijk heb ik mezelf gek gemaakt en voor een Patek 6006G gekozen. Fantastisch horloge, maar het bleek al snel niet de juiste keuze voor mij. Proporties kloppen niet voor mij, het horloge voelt fragiel, de peperdure band slijt al als je ernaar kijkt, kortom ik werd er niet gelukkig van en hij verdween in de kast.

Toch weer terug naar de Lange. Deze keer bij S&C pre-owned. Rose goud met grijze plaat (101.033), echt een sublieme combinatie, ik was gelijk verliefd. Extra feature is de rose gouden deployant buckle. Bij een nieuwe had ik daar niet voor gekozen (de meerprijs is fors), maar nu toch wel leuk om te hebben. Ontzettend fijn contact met de mensen van S&C (Damiaan) en de deal werd in een tweeluik gesloten.

Helaas geen doos en papieren, maar wel net vers uit service uit Glashutte. De doos heb ik inmiddels voor een mooi prijsje besteld bij Filipucci en ik heb het extract of the archives aangevraagd bij ALS. Wordt de set toch nog bijna compleet.

Ik ben absoluut helemaal hotel-de-botel, onbeschrijfelijk gewoon!! Dit gevoel had ik alleen toen ik mijn eerste luxe horloge (Cartier Santos 100, 2005) kocht. 's Avonds bij het slaapkamer licht nog eens goed bekijken, doekje erover heen halen en geen enkel moment uit mijn ogen verliezen. Dit is een blijvertje!!

14 likes

Dat lijkt me nu echt heel gezellig!!!

1 like

Ben trouwens wel benieuwd wie de Darth bij AWCO uiteindelijk heeft weggekaapt…

Mooi om de “weg ernaar toe” te lezen.
De Lange vind ik zelf veel mooier dan de 6006.

Ik denk dat de zwarte Lange 1 van awco niet op het forum terecht is gekomen.

Veel plezier nog met je beauty.

1 like

Heb ik ook gepast toen. Spijt dat ik daar ook niet toegeslagen heb. Die was full set en erg mooi. Maar had geen recente service gehad.

1 like

Dankjewel. De Lange 1 is 100.000 keer mooier, beter afgewerkt, degelijker dan de 6006. Ik heb Patek’s van 50k omgehad die minder speciaal voelen dan de Lange. Natuurlijk heeft Patek de naam en die hebben ze verdiend met een reden, maar Lange is voor mij echt kunst.

1 like

dat was ook de reden waarom ik hem heb laten gaan. AWCO is een zeer betrouwbare dealer met hele fijne mensen waar ik altijd met heel veel plezier kom, maar met een horloge van 26.5k vond ik dat net iets even te spannend.

2 likes

Echt een Waanzinnig mooi horloge!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst, prachtig! Enkel goed om meer vertegenwoordigers op het forum te hebben, welkom bij de club :wink:

1 like

Wow geweldig!!

Van harte gefeliciteerd en welkom bij de club! :fist_right: :fist_left:
Wat enorm gaaf om te zien dat Lange een grotere afdruk krijgt hier op het forum. Mooi om te lezen dat we nog steeds horloges kiezen met het hart I.p.v. het hoofd.

Helemaal geweldig toch!
Ik kan je vertellen dat dat gevoel nog wel even gaat blijven :smiley:

1 like

@Bauhaus
Ik denk dat we de volgende keer het beursgebouw moeten afhuren! :joy:

1 like

Ik zie mezelf ook nog wel een ALS aanschaffen op redelijk korte termijn🤔

2 likes

Must resist :neutral_face:

8 likes