A. Lange & Söhne önly

Volgens mij worden die gemaakt door Brogioli. De gene op mijn IWC in ieder geval. Heeft ook een markering van Brogioli in de binnenkant. Zij maken ook de band van de IWC mark XX, die je zonder tools kan verstellen. En onder andere ook de band van de Lange Odysseus en veel van Glashutte Original.

Het zou dus best kunnen dat bovengenoemde Lange-gespen ook door hen geproduceerd worden, maar dat weet ik niet.

5 likes

Zou heel goed kunnen, want de band van de Odysseus Datomatic wordt daar ook geproduceerd.

2 likes

Ik heb er toevallig ook eentje :smile:

2 likes

NoDate vandaag.

31 likes

Beautiful :heart_eyes:

1 like

Heerlijk ehh. Vette klauwen, plakresten van het banden wisselen, en dan valt ineens de zon op je plaat, en is de plaat niet zwart niet grijs, maar een gouden gloed zoals dat alleen bij Lange kan.

:smiling_face_with_three_hearts:

Er is maar één merk wat echte grail rust geeft. :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

43 likes

Kennen jullie dat, van die plannen om de collectie weer eens geheel om te gooien? Vrijwel alles weg en deze terug, met dan nog een simpele duiker of iets dergelijks erbij voor de vakanties…

Alternatief zou een Patek 5205 kunnen zijn, maar neig toch meer naar de Lange.

23 likes

Dat begrijp ik! Wat een mooi ding is dat!

2 likes

Deze AC van Lange is weer stuk betaalbaarder geworden. Vind hem interessanter dan de Patek.

2 likes

Is dat zo? Laatste keer dat ik ernaar kijk was een flinke tijd terug. Schrok van de prijs nu :joy:

Overigens, in RG vind ik hem eigenlijk nóg mooier. Maar als semi one piece wel minder draagbaar.

18 likes

Als je dat ding draagt ben je toch gewoon compleet het mannetje. Heeft draagbaarheid niks mee te maken. Je doet hem gewoon om en gaan met die banaan. Prachtige keuze. 5205 vind ik zelf wel mooi maar is minder verfijnd en heeft ook een minder klassieke uitstraling. Toch soort semi sport-dresser ofzo. Daar heb je met die Lange geen last van. Doe mij maar een Lange. That’s what she said.

4 likes

Zeker mee eens. In dit geval, als horloge dat dagelijks zowel zakelijk als privé gedragen zou worden, is rose bij dit model wel beduidend aanweziger en ook opvallender me dunkt. Witgoud is dan toch wat meer understated en beter casual te dragen.

Op dat niveau zou ik voor goud kiezen.
Ik heb het nog nooit vinden misstaan.
Ik zou geen van beide kopen (maanfase is niet m’n ding), maar vind stiekem de patek leuker dan de witte lange.
De roze is om duimen en vingers af te likken.

Edit:

Mwoah roze Lange it is.

8 likes

Witgoud +1.
Witgoud is gewoon mooier.

2 likes

Indeed!

2 likes

Die afgesneden numerals zijn een dealbreaker voor me…

1 like

Geen voordeel inderdaad

2 likes

Ken het, zie mijn zoekactie en collectie op 1 collage… Ben echt veel grotere fan van ALS ipv Patek, maar in dit geval is de Patek in balans en de ALS niet. Maar hé, dat is persoonlijk! Doen wat goed voelt!

2 likes