Wel gek hoe die blauwe AR coating met het licht speelt. Doet me denken aan mijn IWC mark 16 destijds, maar die coating kraste wel heel snel. Hoe houdt de coating het vol bij Lange?
Ik zie er niks geks in/geen krassen.
Ik heb deze ook sinds kort pas op de radar. Annual calendar, moonphase, big date, micro rotor, 38.5mm. En pre-owned prijs ligt rond de 30k inmiddels, dus heel erg haalbaar als je in deze klasse shopt. Ik vind hem echt geweldig, zowel in rosé als wit goud.
Oef, ook heel mooi met die rotor achteraan!
Nul spoortjes na 4,5 jaar dragen (in rotatie en niet als beater…).
Des te beter!
Heb een 1815 familie-lid gehad, entry leveltje….
Verkocht en best wel beetje spijt van. Er is echt iets unieks aan dat merk qua schoonheid en eenvoud waar echt maar heel weinig merken aan kunnen tippen.
30 is aanzienlijk minder dan ik had gedacht. Bijzonder in ieder opzicht. Doe mij de rose maar, die witgouden is een beetje kil
Prachtig. Zeker in rose.
Brengt mij bijna weer in de markt voor een lange.
Tegelijk: het is zo’n overbodige functie
Alsof je nooit weet welke (naam) dag en maand het is.
Een chrono is ook niet cruciaal in het leven maar daar heb je soms nog iets aan.
Spullen brengen geen rust, de rust zit al in jezelf.
Voor mij is een annual of nog beter, een perpetual dé complicatie waar het om draait bij horloges. Zo ingenieus gemaakt. Gewoon tot 2100 de tijd, datum en maanfase, zonder aanpassing !!
Qua functionaliteit is ieder horloge natuurlijk overbodig geworden verder. Ik weet op ieder moment van de dag wel ongeveer hoe laat het is. En zo niet, dan is daar de telefoon.
Ik weet het en het is dus ook niet rationeel.
Scheelt dus wel financieel. Vallen een hoop horloges af. Zoals een dergelijke Lange of deze Patek om in die discussie te blijven:
Prachtig, maar haalt het niet bij een AL&S.
Ja het verbaasde mij ook dat een Lange 1 bijna voor dezelfde prijs gaat als deze AC.
Ik zou zelf ook denk ik voor de rose gaan ja. Maar die wit gouden moet je voorstellen met een blauwe of beige strap, dan verdwijnt de kilheid meteen.
Ja een annual / perpetual calendar, moonphase, etc is natuurlijk ook meer omdat het kan, stukje mechanische kunst in zo’n klein formaat. Een chronograph gebruik ik ook echt nooit, ik vind het gewoon mooi maar ik druk nooit de knoppen in. Ik heb altijd de power reserve indicator de leukste complicatie gevonden van allemaal.
In dit geval vind ik letterlijk alles (dial, layout, case, movement) aan de Lange mooier
Ha, ik weet het niet. Patek is voornamelijk de hype en algemene consensus dat ze geweldig zijn. Ik vind het vaak net niet. Uurwerken zien er allemaal hetzelfde uit.
ALS is anders en imo mooier. Het design spreekt mij ook beter aan.
Ze zaten even rond de 45. Nu tussen de 35-38
Wat je écht nodig hebt in het dagelijkse leven, is een maanfase.
Althans, die ken ik zelden vanbuiten.
Helemaal mee eens. Ik zelf heb bij ooit niet geheel onbewust de keuze gehad om er een met een deployant buckle te kopen. En vind hem ook prachtig ontworpen. En dan het grote lettertype LANGE er in prachtig.
Oh dat heb ik niet meegekregen. Maar dat is best een verschil inderdaad. Hopen dat het dan even op dit niveau blijft, zou de stap dan ergens halverwege/eind komend jaar maken vermoed ik.