A. Lange & Söhne önly

We zijn met z’n allen hier, in welk topic dan ook, knettergek.
Mooi!

1 like

Ik toep over met €614,99

1 like

Ook voor een A.Lange&Söhne? Die wijzerplaat wissel bedoel ik dan?

Servicekosten vallen dan relatief mee t.o.v. zo’n bandje

Blancpain

1 like

Ik heb een offerte voor een Tagheuer ((WG) die in de buurt komt maar dan zonder gold welding en bandje > €2131:

3 likes

Is een afronding door de 21% BTW vanuit het systeem lijkt me, netto kost het 380,17 vanuit de fabriek en totaal zou het dan 461,0057 zijn wat die ene cent verklaart. Los voor de verkoop zet elke winkel gewoon 460 op het prijskaartje.

2 likes

Dat is veel, maar het bandje heeft dan wel een uitstraling die bij het horloge past. Ik betaalde ook ruim 400 euro voor een Chopard bandje. Veel geld maar het verschil met andere bandjes is merkbaar . Zo had ik (voor een ander horloge van mij) een bandjesmaker in Canada gevraagd het Chopard bandje zo exact mogelijk na te maken. Ik betaalde iets van 220 euro. Later bestelde ik het echte Chopard bandje (voor ongeveer het dubbele bedrag) en ik moet zeggen, een verschil van dag en nacht qua afwerking. Nu denk ik over een Chopard bandje van 440 euro, veel geld maar de moeite waard…

4 likes

Zenith blijkt dan toch een goedkoop merk :sweat_smile:.

Wat atypisch om de wijzers apart te rekenen.

Het zijn witgouden wijzers, in totaal 7 stuks dus bedrag viel me mee. Saffierglas voor 140 is ook goedkoper dan bij Zenith.

2 likes

De band los kopen is stukken goedkoper.
Ik waz €275,- kwijt voor een losse, nieuwe AL&S band via Lange. Zo één;

14 likes

En dan nog 25 euro durven vragen voor o.a
verzendkosten bij zo’n merk :grin: Schaamteloos. Verwerk het dan in je prijzen zodat het bij de service lijkt te horen.

2 likes

Dat is wat de AD aan kosten maakt, bij TH en Zenith kan je het ook zelf opsturen met een mailkit vanuit de fabriek en kost het je niet die administratie en verzendkosten.

2 likes

Ik heb 4 banden voor mijn auto voor de prijs van die ene voor die Lange. Nu goed, ik kan me voorstellen dat de Lange band dat wel waard is.

Die 25 euro verzendkosten vind ik armoediger…

1 like

En in hoeverre is het handwerk, vs een machine die een mal volspuit met rubber. Handwerk kost gewoon meer.

Ja, dat bedoel ik. Het is geen massaproduct, als de kwaliteit er is ( en ik verwacht niets anders) kan ik me bij een 460€ horlogeband wel iets voorstellen. Zooo overdreven is dat niet. Integendeel, ik had meer verwacht.

1 like

Ik ga er toch voor dit bedrag vanuit dat er ergens eerst een alligator gevangen moet worden voordat er een nieuwe band geleverd kan worden?

Ja, die moet ook 20 jaar verse apen gevoederd worden om volgroeid te geraken.

2 likes

Ik vind het wel meevallen. Een redelijk standaard bandje voor een Tudor is naar ik me herinner € 600,-. Wat ik overigens wel waanzinnig duur vind.

Breitling Croco idem, € 500,- voor een bandje