A. Lange & Söhne önly

hmm…

Nou het geval van @whisky vind ik ronduit belachelijk. Je koopt een nieuw horloge bij een AD en je hebt vervolgens alleen maar gedoe. Vervolgens laten ze je, in plaats van je fatsoenlijk te helpen, weken wachten voordat je je horloge terug hebt.

Als ik een nieuwe auto koop bij een dealer en die toont een week later gebreken dan verwacht ik dat ze dat gewoon direct oplossen. Mocht dat gedoe geven dan verwacht ik nog een keer extra sorry met een bos bloemen. Er is geen enkele reden dat dat bij een horloge niet zou kunnen.

Wat betreft de opmerkingen over de communicatie, bij @whisky ging het niet zo goed, bij @anon48992708EV wel. Dus dit lijkt me vooralsnog geen reden om voor een ander merk te gaan :slight_smile:

Dat een service 17 weken duurt vind ik ook enorm lang. Maar ik heb geen idee hoelang dat duurt bij andere merken? Ik denk ook niet dat je dan je horloge binnen 2 weken weer terug hebt…

T is idd een deukje in t vertrouwen.

Maar laten we een ding niet vergeten. Alles wat goud is word al snel duur. Kijk bijv eens naar een Nomos Lambda. Is paar weken geleden met 175 stuks x een aantal wijzerplaat kleuren beperkt in staal uitgebracht. Daarvoor ook alleen in goud en hebben we gelijk een prijs die richting Lange gaat. Idem met een gemiddelde gouden Reverso of Iwc. Op de Oddysseus na is er geen staal te krijgen binnen Lange.

@xanderx. Heb t even nagekeken. Sinds 24 september is t muisstil aan Lange kant. Mijn mail zou worden doorgestuurd naar de Service afdeling.

T is idd jammer dan een gloednieuw horloge met nieuwwaarde van een ‘kleine’ nieuwe auto ik idd gedoe heb. Ben nogmaals wel blij met de ad ondanks t gedoe waar ik m gekocht heb. Ben ook voor dit gedoe nooit zo goed behandeld bij een AD. Moet wel zeggen dat bijna geen slechte ervaringen heb met een ad.

Probleem van mijn lange kon helaas niet ter plekke worden opgelost. Ondanks t feit dat ze er wel een lange gecertificeerde horloge maker hebben mag die alleen schijnbaar met de oogjes kijken en dingen pas open maken na akkoord van Lange en daarnaast onderdeel waar t bij mij aan schort niet (standaard) op voorraad. Zonder akkoord van Lange ondanks certificering openmaken is doei garantie zo werd mij verteld.

Daarom neem ik aan dat die na bijna 2 weken nu bij Lange ligt.

En t blijft mensen werk. Elk mens maakt tenslotte fouten. Dat t mij nu weer moet overkomen met een gloednieuw peperduur horloge. Tsja. Heb ik weer…

3 likes

Ik denk ook dat dit de beste menaier is om het een plekje te geven en straks weer volop te genieten van je prachtige horloge. Mogelijk staat het hierboven al ergens, maar bij welke AD ben je zo fijn geholpen?

@whisky

ik vind het pauper! bij de little krijg je nog een betere service!

Wel ben ik het helemaal met je eens dat iedereen fouten maakt en dat dat ook prima is! Super! Maar… als je fouten maakt dat moet je ook alles op alles zetten om het goed te maken.

Dus stuur gewoon direct een nieuwe klok en laat die kerel met een kop koffie aan jou exemplaar klussen. Daar zou jij geen last van moeten hebben.

Ben bang dat t zo niet werkt. Ook met Lange niet. En als t onderdeel niet op voorraad is houdt t als een per direct oplossing op. Dus het is voor mij helaas momenteel niet anders.

Denk niet dat überhaupt een ad voor elk merk je ter plekke een andere meegeeft van t zelfde model :joy:

1 like

Je zit er lekker in hoor, super!

Vrees helaas dat je ook gelijk hebt. Je was waarschijnlijk ook te laat om gewoon de koop te ontbinden…

1 like

Mahlberg Mayer.

Vrij kleine naam. Nog in ‘privat’ bezit met uit mijn hoofd 7 vestigingen verspreid in t noorden van Duitsland. Slechte ervaring bij jaja Wempe in dezelfde stad.

Werd behandeld als een snotneus en totale desinteresse toen ik de Lange wilde passen.

Toen bij hun naar binnen gegaan. Geen probleem dat ik alleen wilde passen. Heerlijk relaxt met een kop koffie en wat lekkers erbij. Aan t einde of ik een gratis paraplu wilde hebben ivm t rotweer toendertijd. En of ik de catalogus van Lange wilde hebben.

Tweede keer paar maanden later hebben ze gratis een schakel van de Explorer band erbij geplaatst. ‘Service’ en of ik naast de Lange ook een Calatrava wilde passen. Had ik wat vergelijk.

De derde keer de lange gekocht. En de vierde keer m terug dus langsgebracht.

Mits ze t goed afhandelen met ‘my precious’ :wink:. Is de kans groot dat ik volgend jaar weer wat ga kopen bij hun. Want bij t langsbrengen gevalletje gehad van what has been seen cannot been unseen. En daarom toch wel twijfel whats next in 2021.

2 likes

Wat bedoel je?

Volgende aanwinst in 2021. Dus weet niet of ik alles wat op mijn potentieele want/nog te passen lijst at the moment, dat zijn er nog een aantal,staat daarvoor moet laten gaan.

1 like

hmm okay, ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. maar voor mij zou dat nooit een reden zijn om (functioneel) boos te worden… dealers genoeg verder hoor…

28 likes

Vandaag het certificaat en originele booklet binnen gekregen. Niet helemaal full set, maar bijna net zo goed!

afbeelding

6 likes

Wat een ding zeg! Prachtig!

1 like

Dit is echt een prachtig horloge!

1 like

Happy Halloween! :jack_o_lantern:

24 likes

Vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en gemaild hoe t met mijn Lange staat. En de ad heeft direct actie ondernomen, ze hebben met Lange gebeld en binnen enkele uren een positieve mail terug.

Als t goed is komt die begin december weer bij de ad binnen. En dan nog een paar dagen wachten en mijn dresser grail is weer terug in mijn bezit.

:heart_eyes:

4 likes

Je hebt hem zonder doos en papieren gekocht?

Ja, was eigenlijk niet de bedoeling en de prijs was ook behoorlijk fors. Maar het horloge was zo ontzettend mooi, in Nieuwstaat omdat hij net service had gekregen en bij een goede dealer. Deze specifieke configuratie zie je niet veel voorbij komen en zeker niet in Nederland.

Het gevoel was helemaal goed en daarom besloten er toch voor te gaan. Heb er geen moment spijt van gehad.

2 likes

Ik heb er 2 mogen proberen in het Okura.

14 likes

Was er een event, of is dit van een tijdje geleden?