A. Lange & Söhne önly

Als ik de next one zou mogen uitzoeken, dan zou het de 1815 Chronograaf zijn, witgoud, zwarte (pulsation)dial. Je moet iets te dromen hebben :grin:. Voorlopig blijf ik stapelverliefd op de Lange 1.

afbeelding

13 likes

Ontzettend gaaf om te zien! Mooie horloges met een top afwerking. Heb zelf een tijdje modules voor de perpetual calendar in elkaar gezet, behoorlijke klus kan ik vertellen!

Slecht nieuws gekregen. Het gaat ongeveer 17 weken duren voordat ik mijn horloge terug heb van de servicebeurt. Hopelijk is dit een maximale tijd en krijg ik hem twee keer zo snel terug (wat ik ook al redelijk lang vind). Ik vermoed dat het wel erg goed uitgevoerd zal worden :joy:

Heeft iemand anders hier al ervaring mbt service van een ALS? Is 17 weken door corona of is dit een gebruikelijke tijd?

Die van mij heb ik twee weken geleden bij de ad persoonlijk langs gebracht. Vorige week maandag is die naar Lange gegaan. Heb nog geen update. Werd aangegeven een 6 tal weken toen ik daar was dus ik hoop niet dat t ook die kant op gaat…

Duurt ook een paar weken voordat Lange reageert op e-mails…

Edit. Ik ben bang dat alles met corona te maken heeft. Of ik t vind kunnen bij een topmerk als Lange dat men weken doet om überhaupt iets terug te mailen is een tweede. 17 weken voor een service vind ik ook lang. T is geen Rolex met heul veel horloges. Mja dan aan de andere kant veel minder mensen in dienst

Ik moet wel toegeven dat ik met Wempe (ad waar ik hem zelf heb langsgebrach) contact heb gehad en met Lange zelf. Zowel Wempe als Lange zelf hebben veel emails teruggestuurd en medewerker van Lange heeft mij zelfs een paar keer gebeld. De 17 weken komt vanuit Wempe dus ik hoop dat het net zoals bij jou 6 weken zal duren. 17 weken lijkt mij in geen enkel scenario redelijk. Het kan ook zijn dat ze een typfout hebben gemaakt en het 7 weken zou moeten zijn. Dat is ook in lijn met wat jij te horen hebt gekregen.

Een ALS staat bij mij zeker op de lange termijn wish list, maar deze service verhalen geven mij wel een kleine zorg. Je mag toch verwachten van een hoog aangeschreven bedrijf dat ze iets sneller reageren (whisky) of sneller repareren (Mr_Broke)?

Ik denk dat de zorgen mss een beetje onterecht zijn. T komt uiteindelijk wel goed.

En ik heb er zelf ook wel een dubbel gevoel over. Het is een topmerk. Maar wel een redelijk ‘kleinschalig’ topmerk en waar vind je die afwerking voor t geld tov ‘instap’ PP/VC/AP. Laat staan dat een ander merk elk horloge twee keer in elkaar zet.

Maar idd paar weken wachten op überhaupt een mail en dan zeggen dat te er asap op terug komen. Ja sorry dat t zo lang duurt en aub begrip voor de corona situatie…

Dat heet tussen sturen eerste mail en antwoord waar ‘vroeger’ een paar dagen schijnbaar voor stond, duurde 2,5 week. En intussen weer een aantal weken verder en nog geen specifiek antwoord.

Maar goed Lange is geen bijv Rolex waar ze wss heel wat mensen in dienst hebben zich continu bezig houden met mails/social media.

Sterker nog. Ik heb eind MEI (!!!) nog voordat ik de Lange heb gekocht een bericht gestuurd via Facebook. Tot op heden geen bericht gekregen.

Is lange goed? Ja absoluut. Maar wat betreft afhandeling van e-mails en social media kunnen ze mss maar beter wat meer mensen in dienst nemen. Al snap ik Corona best wel. Mja t blijft Lange en ook in deze tijden verwacht je wel wat meer.

2 likes

Ik vind je behoorlijk coulant.

Je koopt een horloge van heel veel centjes. Al heel snel ontstaat een probleem. En dan dit. Ik zou er anders inzitten dan jij in ieder geval.

2 likes

Ik kijk geregeld naar ALS. En overweeg ze ook serieus. Maar deze berichten zijn niet echt goed voor de besluitvorming. Mss toch maar ff geen Lange.

1 like

Nog wat Langer over nadenken? :smile:

1 like

Ik blijf het apart vinden.
De keren dat ik contact heb gehad met ze, kreeg ik binnen een dag een zeer warm en persoonlijk contact. Zowel in de boutique als per mail met het hoofdkantoor in Glashütte.

1 like

Ondanks dat ik van Wempe een lange wachttijd heb gekregen heb ik net zoals @Bwatched zegt, heel prettig en snel contact gehad. De medewerker heeft mij zelfs nog een paar keer persoonlijk gebeld en reageerde zelfs om 11 uur snachts op de mail!!

1 like

Het is geen Deutsche Gründlichkeit. Vind Corona ook geen enkel excuus tenzij ze de helft van het personeel hebben ontslagen. Beetje gek dit voor Duitsers.

Niet reageren op rechtstreekse berichten van consumenten is natuurlijk irritant. Lijkt mij goed dit wel in perspectief te plaatsen.

Ze verkopen circa 5.000 horloges per jaar. Laten we dan de netto omzet schatten op 100 miljoen per jaar. Dat doen ze met ruim 750 medewerkers, waarvan een deel verspreid zit over de wereld. Het is eerder een groot MKB bedrijf dan een multinational.

Ik denk dat er maar heel klein marketing (en customer service) team zit. De hele marketingaanpak is niet echt indrukwekkend, dus dat zou goed kunnen. Hier zitten echt geen grote “social media teams” die 24/7 reageren op alles.

Ze zijn waarschijnlijk nog erg ingesteld op de traditionele structuur van communicatie en verkoop via de dealers (wat wel weer “Duits” kan zijn).

Hoe lang de reparaties gaan duren moeten we afwachten. Ik hoop snel voor @whisky en @anon48992708EV. Gelukkig is het niet hun enige horloge :grin:.

1 like

Hmm. Als ik mijn bakker op de hoek bel nemen ze ook gewoon op. Ik vind schaal geen excuus eigenlijk. Als je een product verkoopt waar iets (snel) mis mee is, moet je snel en adequaat handelen.

Feit dat anderen betere ervaringen hebben laat zien dat het beter kan. Blijft een vreemd verhaal zo.

2 likes

Het kan en moet ook beter. Mijn punt is vooral dat het via de dealer waarschijnlijk vlotter loopt.

Als mijn auto een mankement vertoont neem ik ook contact op met de dealer, niet met de fabrikant.

2 likes

Eens hoor. De AD zou hierin ook volle verantwoordelijkheid moeten pakken.

2 likes

Gewoon doen. Wat @Bauhaus zegt en wat ik al eerder aangaf t is geen huge merk met een heel team aan social media mensen. En idd via de AD ging alles sneller.

T komt goed t is alleen heel irritant @tompj. Boos worden heeft geen zin om dat te uiten. Wat schiet ik ermee op. Ad doet zijn best en persoonlijk langsbrengen heeft ook zijn voordeel gehad :sweat_smile: :wink:

Of we moeten t erop gooien dat mijn lange in eerste instantie nooit verkocht had mogen worden want ondanks t feit dat die twee keer in elkaar is gezet heeft iemand bij qc nog geen koffie gehad op maandag morgen.

4 likes

Bedankt voor je reactie. Natuurlijk is het allemaal wat genuanceerder. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat een bedrijf dat kwaliteit en het streven naar perfectie zo hoog in het vaandel heeft staan, niet een modern proces in heeft gericht om klanten tijdig en correct te antwoorden. Nu begrijp ik van Mr. Broke dat hij wel correct te woord gestaan is, maar het zou uberhaupt niet moeten kunnen dat in het verleden 2,5 dag later reageren op een email van een klant gebruikelijk is.

Ik ben zelf mede verantwoordelijk voor een bedrijf van vergelijkbare grootte dat internationaal opereert. Bij ons is het ondenkbaar dat een klant niet dezelfde dag netjes te woord wordt gestaan; ook in Corona tijd. Daar zijn bijzonder veel goede en betaalbare tools voor op de markt. Je moet alleen de keuze maken een aantal mensen in dienst te nemen die dat serieus nemen. Een uitstekende klantenservice leidt vervolgens echt wel naar de verkoop van nog een paar extra horloges die de kosten (mocht je ze zo direct willen koppelen, wat een beetje amateuristisch boekhouden is) ruim goed maken.

Het is natuurlijk makkelijk zeuren vanaf de zijlijn. Ik weet niet hoe het er exact aan toe gaat bij de mensen van ALS. Ik zie alleen als consument dat ze fantastische uurwerken maken. Door de kwaliteit en prijs zitten ze in een markt waar men uitstekende service verwacht. In deze, zeer kleine steekproef, is de service nog niet uitmuntend te noemen.

Mijn ALS komt later vast wel, maar dit zijn toch hele kleine smetjes op een prachtig imago tot zo ver?

3 likes

Misschien heb ik een te lang bericht geschreven om aan te geven dat ik snap dat je baalt en ik er hetzelfde over denk :wink:

2 likes