A. Lange & Söhne önly

Hierbij een leuk stuk over de ‘moderne icoon’

4 likes

Leuk stuk, dank voor het delen.

Raar dat ze die “A” niet voluit doen. Oh wacht :grimacing:

afbeelding

6 likes

Haha ja vraag me af waar dat mee te maken heeft :thinking::joy:

1 like

Ze willen er misschien liever niet meer aan herinnerd worden maar een zekere Duitse politicus (die met de A) was er vaste klant.

Hier een link naar het archief

1 like

32 likes

Super mooi! Mijn onbereikbare grail :slight_smile:

1 like

Hoe meer ik in dit gedeelde kom, hoe meer ik het merk ga waarderen.

Is toch wel een van mijn goals :raised_hands:

2 likes

@Bwatched

Vraagje, wat is de reden dat ze de caseback bijna compleet verbergen met die “beplating” om het maar even heel plat te zeggen.

Ik zou het juist zo mooi vinden als ze iets meer van het uurwerk lieten zien.

2 likes

@Bwatched en @Lampenkap:

“To increase durability and stability”

https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Three-quarter_plate

1 like

Onlangs toen ik mijn Cartier kocht heb ik ook eens enkele A. Lange kunnen bekijken/vasthouden. Vraag me geen referenties, ze kwamen uit de Saxonia familie.

Amai, ik werd er stil van, zo mooi dat deze horloges afgewerkt zijn. Echt prachtig. Dit merk staat toch zeker op mijn “one day” of “lotterij winst” lijstje.

5 likes

Snap ik ook. Normaal wil je maximaal kunnen genieten van het caliber.
En toch bij hun klopt het op de één of andere manier. Zo mooi gedaan.

1 like

Het komt van de drie kwart plaat die werden gebruikt bij zakhorloges van (onder andere) A. Lange & Söhne. Deze manier van uurwerken maken voor zakhorloges heeft te maken met het feit dat het uurwerk hierdoor sterker is, wat handig was voor zakhorloges.

Ondanks dat ik vind dat een zichtbaar uurwerk bijna altijd mooier vind, hoort het bij ALS gewoon op een of andere manier. Bij ALS klopt het vooral door de gouden chatons en “blauwgekookte” schroeven die ze gebruiken in de plaat.

1 like

Zoals al aangegeven is dit inderdaad voor de bescherming van het uurwerk.

De zgn 3/4 plate is een uitvinding van de ouwe heer Lange stamt uit 1860 ofzo. Zie het als een sterk staaltje German engineering. De " strepen" of Glashutte striping of “Côtes de Glashutte” zijn overigens niet alleen voor de sier, de groeven in de plaat zijn ontworpen als stofvanger en zouden helpen om de bewegende delen van het uurwerk stofvrij te houden.

Voor mij persoonlijk is de 3/4 plate een icoon in de horlogewereld én is het een waar kunstwerk en past in het rijtje van de Lemania chronograaf, JLC ultra thin, Patek Perpetual Calander, Seiko Springdrive etc.

3 likes

Wow, Schaap heeft een Lange 1 in de aanbieding. Toch flink onder list. Ooit wil ik wel een Lange 1, maar nu voel ik mij er nog te jong voor.

Toch de icoon van Lange. Welke uitvoering en prijs als ik vragen mag :eyes:

Bestel maar… :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat is inderdaad wel flink onder list :joy:. Blijkbaar toch niet zulke gewilde horloges :dizzy_face:

Ik mag die van mij in februari ophalen als ik nog niet failliet ben tegen die tijd.

1 like

Ik wist dat ze via ‘de achterdeur’ verkocht worden met flinke kortingen, maar wist niet voor hoeveel haha (en dit is de voordeur). :stuck_out_tongue:

Haha ik heb er gelukkig wel een voor een mooi bedrag kunnen kopen maar toch wel jammer dat er zulke kortingen worden gegeven. De marge moet wel echt gigantisch zijn :money_mouth_face:

1 like

Laat ik ook maar een Lange handelaar worden dan haha.

Maar inderdaad jammer, prachtige horloges die nog niet de erkenning krijgen die ze verdienen.

2 likes