Zo zijn er wel meer in diezelfde JPM vibe, ik vroeg niet om stijladvies.
Molequin, A Collected Man, Bulang etc hebben allemaal prima banden die (volgens mij) allemaal bij JPM weg komen, maar ik zoek meer dan prima.
Het gaat mij om de kwaliteit.
Zo zijn er wel meer in diezelfde JPM vibe, ik vroeg niet om stijladvies.
Molequin, A Collected Man, Bulang etc hebben allemaal prima banden die (volgens mij) allemaal bij JPM weg komen, maar ik zoek meer dan prima.
Het gaat mij om de kwaliteit.
Betere? Nee! Goedkopere? Ja!
Die CF banden zijn zo verschrikkelijk mooi. Het Croco-leer heeft een soort van soft-touch die ik nog niet eerder ben tegengekomen.
Wat helemaal next level is, is ook om de band te laten voeren met croco, dat draagt zo chill!
Hier was ik al bang voor. Die OEM band is ook geweldig!
Deze is geweldig, maar zo groot en dik.
CF is echt top👌 Voor dit horloge niet genoegen nemen met iets anders mijn inziens
Wat mankeert er eigenlijk aan de band die er nu opzit?
Dat zei ik ook al tegen Han. Ik vind het een goed idee
Ik ben heel erg tevreden over de ALS factory strap, comfortabel maar wel sterk en duurzaam. Prijzen vallen ook heel erg mee.
Prachtige AL&s , gefeliciteerd ! Ik ben heel tevreden over de Santoni band, die is ook na een paar jaar nog prachtig, een croco band. Zelfde prijs als een paar van hun schoenen…
foto monochromeABP is ook nog een optie. Maar eerlijk zeggen: op mijn vintage UG zit ook een Fournet band. Dat is wel echt next level. Anders zou je ook kunnen kijken naar Jean Rousseau. Maar of dat echt beter is.
Precies dit dus! Ik vind de “ronding” aan het einde van de ALS banden ook echt top.
@HanDavinci ik zou ook voor een originele ALS band gaan. Eigenlijk moet je niet gaan klooien met aftermarket banden op zo’n horloge. (Zegt de man die een Molequin bandje om een VC heeft hangen)
Eens! En met een soort voorgevormde ronding waardoor het meteen lekker draagt, ondanks de stevigheid.
Camille Fournet is toch ook de bandenmaker voor Patek Philippe? Ik vind die kwaliteit echt meer dan beroerd. Als je er naar kijkt, breekt hij al in twee. De rationale is dan zogenaamd: ‘Ja, hij is prachtig dun…’ Ja ja, mijn neus, je kan die banden letterlijk na een paar maanden al vervangen, en dan te bedenken dat een PP factory strap ongeveer 500-750 euro kost, belachelijk.
Mijn ALS band heb ik ruim een jaar en toch regelmatig gedragen, ook in een klimaat waar het regelmatig 35 graden of meer was. Vrijwel geen enkele tekenen van slijtage hier. Als ik me niet vergis is de standaard prijs voor een ALS strap 230 euro, lijkt mij meer dan redelijk.
Grappig, ben t met je eens. Ik heb 1 cf band, maar ben er niet zo superblij mee. Vond de PP banden ook tegenvallen.
Lange Banden worden toch door Fournet gemaakt?
Ik dacht dat het over after market ging. Ikzelf zou als het mogelijk is ook de factory strap kopen. Vind ik altijd wel wat hebben.
Er zal best een mooie band op komen, daar ben ik van overtuigd!
Die zou ik wel graag een keer in het echt willen zien Remco. Mag ik nu ook meedoen met jullie nerd Lange meetingen?
Ik neem geen loep mee, wel bier!
De originele band is inderdaad de beste, dus daar hoeven we geen discussies over te voeren, maar ik vind dit best cool ter afwisseling!
Bier op een Lange GtG
Zeker!
En bier is top. En toepasselijk. Duits tenslotte