De datumpuist op een Rolex is ook lelijk en rete onhandig.
Het hoort bij het merk, punt.
De datumpuist op een Rolex is ook lelijk en rete onhandig.
Het hoort bij het merk, punt.
iemand enig idee wat de service kosten zijn van L&S?
Duur en afhankelijk per model. Als je een Datograph Perpetual Tourbillon hebt: een middenklasse auto.
Maar het ontbreken van die nul valt in dit geval reuze mee. Ik stoor me er niet aan.
De maanfase zelf is echt prachtig. Handsdown de mooiste maanfase die heb gezien tot nu toe.
Maar de grossdatum is niet mijn ding. En ook al heb je er maar 9 dagen last van dat je een leeg vakje hebt. Ik kan me er nog niet over heen zetten.
Is een een horloge van list 30k… T hoort bij t merk eens maar als je zoveel geld uit geeft moet voor mijn alles en alles kloppen.
maar bijv een ‘simpele’ lange 1?
Zal wel 2k zijn ofzo.
Lekker spannend, hoort er bij toch? Duurt wel effe voordat je service nodig hebt.
lekker spannend maar dat moet je wel incalculeren, nietwaar?
Euh, volgens mij valt dat wel mee als je een horloge van 30k kan kopen. Als je die moet incalculeren dan liggen de prioriteiten ietwat verkeerd, toch?
Prijzen staan op de site;
https://www.alange-soehne.com/en/customer-service/overhaul-repair/pricelist
De L1 die ik had, heeft een volledige service gehad in 2019. Prijs was 1800,- dacht ik.
Valt mij mee. Tuurlijk is het veel geld, maar 1100 voor t uurwerk & 1600 incl case, niet gek voor de Saxonia moonphase.
thnx is duidelijk…
Als ik me niet vergis zo rond de 3.5k. Wel een voordeel is dat ze (net als AP en PP), de butsen en deuken opvullen met nieuw materiaal. Terug van service is je horloge letterlijk weer als nieuw. Normaal gesproken ben ik een voorstander van niet polijsten, maar als de service op deze wijze plaatsvindt, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.
De ontbrekende cijfer tussen 1 en 9. Nu jullie het erover zeggen, valt het me ook op de foto. In real life ben ik er geen moment mee bezig geweest.
Ik ben een persoon die altijd naar een horloge als geheel kijkt, daarom vind ik een datum loupe bij een Rolex vrijwel altijd kloppen, want het maakt echt onderdeel uit van het geheel. Af en toe kijk ik even naar de achterkant van de Lange, maar voor mij veel minder belangrijk dan het aanzicht aan de voorkant. Je zal mij ook nooit betrappen als ik urenlang met een loupe de achterkant aan het studeren ben, het is voor mij minder interessant.
Je vergist je.
dat bedoel ik goed om te weten dus…
iets eigenwijs de sec wijzer uit balans
Ook fraai. Wel heel anders dan Lange qua designopvatting.
De outsize date is gebaseerd op de 5-minute klok van het Semper Opera House in Dresden. Die klok is gebouwd door de leermeester van Ferdinand Lange. Deze klok heeft geen “loze 0”. Daarom gebruikt Lange deze niet.
Als ik kijk naar een Glashutte Originale, dan stoor ik mij juist altijd aan de “loze” nul. Dit heeft totaal geen nut en is puur opvulling. Het is dus echt een persoonlijk ding.
Ik heb mij in twee jaar tijd precies 0 keer gestoord aan het lege venster.
EDIT:
Hier een leuk stukje leesvoer:
EDIT 2:
The outstanding design may have been inspired by 17th-century French clocks that indicated the time with two framed numeral discs or wheels. It is also possible that the digital-display stage clock of the Scala in Milan has been the role model. For his Five-Minute Clock, Johann Christian Friedrich Gutkaes took an innovative approach with two fabric-lined drums with printed numerals, driven by a wheel train behind a frame with two windows. The clock indicated the hours with Roman numerals I to XII and the minutes with Arabic numerals from 5 to 55 with a blank minute aperture at the top of the hour. When we designed the outsize date after the refoundation in 1990, we adopted this concept for the display, the left-hand aperture also remained blank from the first to the ninth day of the month.