A. Lange & Söhne önly

Nee, totaal niet. Ik vind het wel cool.

Waarom maken ze geen gele Moonphase met een rosé rotor?

2 likes

Vind het een prachtig horloge, mogelijk ook door mijn fetisj rondom donkere wijzerplaten.

Hoe zet je die moonphase eigenlijk goed?

2 likes

Ik heb er een rosegouden corrector bij en op 19 minuten zit een drukknop.

13 likes

Op mijn IWC zat geen mogelijkheid om deze direct in te stellen. Dus dan moet je honderdduizend keer doordraaien… Met andere woorden, die maan heb ik nooit goed gezet :smiley:

Is dat bij L&S wat makkelijker?

1 like

ja dat gaat wel wat makkelijker dan ja :slight_smile:

1 like

In een ander topic had jij het over perfectie. Als ik me niet vergis is bij jouw horloge alles hand afgewerkt, in hoeverre kun je dan streven naar perfectie? Of moet dat voor jou op een ander vlak zitten?

1 like

:flushed:
Wat een rommel dan…

1 like

Dat is een goede vraag. Wanneer ik het antwoord voor je heb kom ik bij je terug.

2 likes

Dat doen ze dan wel erg goed, dat ze die ook in hetzelfde materiaal uitvoeren. Ben nu benieuwd hoe andere merken dat doen…

1 like

De perfectie zit in de ‘imperfectie’ van het handwerk.

1 like

Bij JLC krijg je een stalen ‘corrector’ met kunststof tip die vrij gemakkelijk stuk gaat. Ook mooi….

1 like

nou ja… het was verder een heel gaaf horloge (ik heb hem niet meer). Maar het ontbreken van een snel verstelling in combinatie met een handwinder maakt de optie van de Moonphase wel onbruikbaar ja.

2 likes

De tip van het pennetje is ook kunststof hoor!

1 like

Dat is verdorie wel een hele mooie L&S, vooral de combi met de dial en het rosegoud :ok_hand: :+1:

1 like

Bij mijn GO is de corrector helemaal van staal. Maar ja, het is dan ook een stalen kast. Een kunststof tip kan ik bij zachter edelmetaal wel begrijpen voor het voorkomen van krasjes.

Ik denk wel goed ook bij staal. Een cocktailprikker werkt trouwens ook prima.
Ik heb op 1 JLC trouwens 4 van die verzonken pushers (naast twee gewone), dus die cocktailprikker moet zo ongeveer om de 5 jaar wel vervangen worden.

3 likes

Geweldig gaaf uurwerk. Ik mis wel de chatons. Die vind ik altijd vet. Net als minirotor. Maar je kannie alles hebben he

1 like

Ik zou een minirotor ook wel vet vinden op deze.

Jij gaat ons niet vertellen dat je het niet geprobeerd hebt…? :expressionless:

3 likes

:grimacing::sweat_smile:

3 likes

15 likes