Zon? Wat is dat
Komt door die portretmodus op mijn telefoon, met z’n vijftig camera’s achterop. Het valt nog wel mee in het echt.
Echt een hele mooie combo met dat bandje! Goede keus. Maakt hem iets meer casual maar nog steeds heel chique. I like it a lot!
mooi han,staat chique die band
Absoluut! Ik snap dat een Lange op iets anders dan croco zetten vaak minder uitpakt, maar dit vind ik zelf misschien zelfs mooier. Ik haal op mijn horloges tegenwoordig de croco er vaak meteen vanaf en zet hem op suède of Saffiano zodat ik ze vaker draag. En dan de croco bewaren voor formelere occasions. Nu krijg ik ook weer de goud kriebels, thanks hè
Iemand nog tips voor de juiste tools om zonder beschadigen bandjes te wisselen op een Lange?
Tijd voor een iets zonniger bandje inderdaad maar die croco zit goed klem tussen de lugs.
Wat is daar zo speciaal aan dan?
Ze hebben wel een variant op rose goud ish, noemen ze honey gold volgensmij bij lange.
O, weer iets geleerd. Ziet er op foto’s altijd wel mooi uit.
Nouja, is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de kleur en shine bij Lange gewoon precies goed. Hangt natuurlijk ook samen met de rest van het horloge (kast, lugs, wijzerplaat).
Bij veel horlogemerken vind ik het rose goud te hard en te shiny, ik ben bijvoorbeeld geen fan van het Everose goud van Rolex. Met name op een day-date vind ik het too much. Op de Daytona met rubberen band komt het rose goud wel weer heel mooi naar voren. Vergelijk het huidige Everose met b.v. een vintage 1803, het rose goud (relatief zeldzaam) was een stuk zachter en eleganter.
Vacheron en AP hebben hetzelfde probleem. Het combineren van brushed met polished op de kast, kan ook heel veel verschil maken. Nogmaals, het is allemaal erg persoonlijk.
Patek heeft weer een erg mooie witgoud variant, die meer grijstinten heeft. Hierdoor is Patek’s witgoud onderscheidend ten opzichte van staal en platina.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een rose gouden Lange in mijn handen gehad heb. Wel een keer een witgouden. Afwerking is echt perfect.
Ik denk dat de komende jaren lange een stuk populairder gaat worden. En aangezien ze ± 3000 stuks per jaar produceren, zal het nooit een massa product worden.
Heb het even nagezocht in hun nieuwe catalogus.
Men heeft het zowel over pink gold als honey gold. De laatste is iets lichter van kleur, en als ik mocht kiezen zou dat mijn voorkeur hebben!
Zo dat is echt wel weinig inderdaad. Zie je dat ook terug in de servicekosten?
Honey gold is echt anders dan rose goud.
Honey gold is een “blekere” variant van geelgoud dat alleen gebruikt wordt voor een klein aantal special editions. (ik vind het zelf een beetje lijken op moonshine gold van Omega).
Het rose goud van Lange is veel roder en lijkt erg veel op het rose goud van Patek.
Geen idee mijne is net een week oud maar zal niet goedkoop zijn denk ik
Klopt maar vond het meer vergelijkbaar met rose dan geelgoud