Het volgende wou ik jullie niet onthouden. Vandaag ben ik een dagje door Londen gelopen. Hierbij zijn natuurlijk de nodige horlogezaken aangedaan. Nadat ik bij de A. Lange & Söhne boutique was aangekomen sprak de medewerker mij aan. Wat ik eigenlijk van dit merk wist? Nou eerlijk gezegd weet ik er wel iets van, maar bij de basis kennis houdt het ook echt wel op. Daarnaast gaf ik aan dat de horloges niet echt in mijn budget lagen. Waarop de man vroeg of ik er niet een wou proberen en stelde mij voor om dan maar gelijk een tourbillion te proberen. Tja, hier kun je natuurlijk geen nee tegen zeggen.
Ik heb een tweetal fotos gemaakt om een indruk te geven om wat voor prachtig horloge het gaat ,hoewel de fotos niet de mooiste zijn. Daarnaast nog een filmpje om een beter beeld te geven.
Mag even vermeldt worden vind ik, Ondanks dat je aangeeft dat je niet iets in die prijscategorie zoekt hij je toch even de kans gunt als liefhebber om er even een om de pols te proberen!
En dan ook niet de minste, maar een tourbillon van een topmerk gaaf!
Mag even vermeldt worden vind ik, Ondanks dat je
aangeeft dat je niet iets in die prijscategorie
zoekt hij je toch even de kans gunt als liefhebber
om er even een om de pols te proberen!
En dan ook niet de minste, maar een tourbillon van
een topmerk gaaf!
Groeten.
Noel.
Inderdaad. Een zeer grote pluim voor A. Lange in dit geval(tu)
Hoewel het inderdaad lastig is af te lezen blijft het wel een heel mooi staaltje techniek
Dankje voor het delen…Zoiets moet je gewoon kopen en dan zie je later wel of je hypotheekverstrekker de deurwaarder op je afstuurt, je je vrouw kwijt bent, je kinderen hun studie moeten afbreken of je dat je gokschulden maakt om e.e.a. op te lossen…
Zo’n verkoper weet dat ie jou enthousiast kan maken… en een enthousiast persoon, brengt dat over op anderen… en als er iemand is die zich WEL een dergelijk horloge kan veroorloven… dan is’t wel duidelijk waar ie em gaat halen.
Verkopen gaat verder dan de man/vrouw die je winkel binnenloopt…
zo’n regulateur wijzerplaat… 't is even wennen… maar da’s een Einzeiger ook…
Zo’n verkoper weet dat ie jou enthousiast kan
maken… en een enthousiast persoon, brengt dat
over op anderen… en als er iemand is die zich WEL
een dergelijk horloge kan veroorloven… dan is’t
wel duidelijk waar ie em gaat halen.
Verkopen gaat verder dan de man/vrouw die je
winkel binnenloopt…
zo’n regulateur wijzerplaat… 't is even wennen…
maar da’s een Einzeiger ook…
Er zijn ook verkopers die zelf liefhebbers zijn en dergelijk dingen een ander gunnen. Maar ik denk dat het een combi van factoren is. Tuurlijk hoopt ie ergens vast ook op mond op mond reclame. Maar d’r zijn er genoeg die geen energie in je willen steken.
En wie weet… degene die eerst met een digitale Casio op de middelbare school rondliep, zat in de collegebanken met een Seiko, tot aan een Rolex tijdens het werken, en lekker met een Lange pensioen.
Een soortgelijke ervaring had ik een paar jaar geleden in Wenen, bij een winkel die o.a. Jaeger Le Coultre verkocht. Die verkoper was ok erg enthousiast. Deed een JlC om mijn pols (prijs 70K): Nee, die moest ik tocht echt even in het buiten daglicht zien. Ik met het horloge om de pols naar buiten…
Leuke ervaring.
Heb ditzelfde ook wel eens meegemaakt. Zo lang je enthousiast bent en eerlijk (ik geef ook altijd aan dat ik niet echt budget heb voor +100K) dan vinden ze het leuk om je alles te laten zien en besnuffelen.
Aan de andere kant zullen ze ook tijd zat hebben, er zullen geen rijen klanten voor de kassa staan…
Dat is meer dan mijn hypotheek Verkoper was waarschijnlijk een liefhebber en niet van het type dat op je neerkijkt als je aangeeft dat het niet in je budget valt maar gewoon eens wil kijken en voelen. Een dikke pluim voor de man. Moest ik het geld hebben zou ik het graag met plezier bij hem uitgeven.
Ja die verkoper heeft het begrepen, leuk hoor!
Heb je durven vragen wat deze moest kosten?
Normaal vraag ik niet naar prijzen, maar de verkoper vroeg mij te gokken. Het resultaat was dat de prijs 145.000 pond is, dus rond de €184.500,- wat mij toch iets te gortig wordt>X
Heel mooi, heb je 's nachts kunnen slapen of was je eurotjes aan het tellen?
Wordt ergens aangeboden voor 250 euro dacht ik.
Zou dat misssccchieen een replica kunnen zijn ?