Gefeliciteerd met je verjaardag, nog vele jaren, goede gezondheid, etc.
Da’s gewoon facultatief.
Oh jazeker wel. Alleen lezen als je een ongezouten mening wilt zien:
Ik heb het net als @Oni in PDF vorm gelezen. Ik vond dat de foto’s uiterst matig waren, de horloges overwegend van oninteressant naar lelijk zwalkten, en de verhalen niet bijster boeiend waren. De totale afwezigheid van technische informatie was ook best teleurstellend.
Het leukste weetje is dat Bill Murray in welk verhaal van wie dan ook altijd sympathiek lijkt te zijn. Props voor Bill Murray. Verder valt dit in de categorie typische koffie-tafel boeken.
Ik zou deze aan willen bevelen voor de wat inhoudelijker kijk op dingen:
Oke dan!! Super bedankt, allen. Heb nog wat leuks te doen, ik ga een shortlist opstellen met als titel: “Top 5 Watch Books” en op ergens in huis rond laten slingeren. Dan… Kijken waar ik de volgende keer mee zal worden “verrast”…
Trouwens, zat nog effe te denken. Kan zomaar dat ik iets over enthousiast ben over het boek. Zou iets te maken kunnen hebben met het gevoel dat er bij kwam kijken n.a.v. de tijd en moeite die mijn lieve vrouw er voor mij heeft ingestoken. Net als bij horloges kan de context en gever waarde toevoegen aan het object, denk ik. Terugkoppeling van een aantal leden kan ik inkomen, dit is meer voor als je een easy read zoekt en idd leuk voor op de koffietafel.
Is ook hartstikke schattig, je moet het inderdaad koesteren en het boek is in z’n verschijningsvorm ook prachtig gedaan op papier. Het is ook een erg geslaagd koffietafel-boek.
M’n mening is ook niet bedoeld om dat op welke manier dan ook aan te tasten, maar eerder om mogelijke kopers te informeren over wat het niet is, zeg maar. Ik had meer techniek verwacht toen ik er naar zat te kijken, vandaar.
Oh, die lijkt me ook wel gaaf, inderdaad. Ik kom toch, al bijna dertig jaar, uiteindelijk steeds weer uit bij duikershorloges. Weet niet wat het is… Ja, eigenlijk wel. Gewoon het meest boeiende horlogetype, by far, imo.
Wow. Ik had het er meer over dat hij in Schotland steeds in studentenfeestjes terecht komt om daar de afwas te doen, maar als nou zelfs Bill Murray al niet oud en wijs genoeg is om de klauwtjes thuis te houden, welke hoop is er dan nog voor de mensheid?
Ik heb het boek ook gekocht, maar vond het itt topicstarter nogal inhoudsloos. Daarnaast zijn de meeste ‘verhalenvertellers’ vrij onbekende figuren. Juist geen aanrader wat mij betreft.
Wel als je je hoofd wilt leegmaken, beetje ontstressen, van werk, goed voor tijdens vakantie, nice to have, doel was om die boodschap te delen. Gezien er zoveel boeken beschikbaar zijn die inhoudelijk veel dieper ingaan op de achtergrond, historie en techniek achter horloges. Weer eens wat anders. Maar snap jouw standpunt zeker.
Mijn gedacht. Leuk voor op de plank, maar inhoudelijk matig.
Mijn bijdrage aan dit topic is dat als iemand geinteresseerd is in het boek ik het graag (tegen vergoeding verzendkosten (pakketpost)) naar je op stuur. Eerste PB is de gelukkige
Hahaha, grapje neem ik aan? Dit boek is in de meeste you tube video’s over horloges te zien (bij standaard in de achtergrond), en is waarschijnlijk het best verkochte boek in zijn genre.
Heel veel liefhebbers op dit forum kennen en bezitten dit boek. De inhoud is niet heel spannend, maar ja, een must have voor op de plank
Ken het boek niet, maar ben door je leuke verhaal geïntrigeerd.
Heb überhaupt trouwens geen horlogeboeken Geleen, misschien een goeie als nieuwe interesse
A Man and His Watch
A nice introduction to wrist watches, but this book has a lot of mistakes, here’re three examples:
Page 82: Edmund Hillary wore a Rolex on the top of Everest.
In fact, since 1933 Rolex sponsored the Himalayan expeditions and they used the right words, Rolex worn TO the top of Mt Everest. New Zealander Edmund Hillary carried a 33mm SMITHS wrist watch ON top of Everest. This British-made SMITHS can be seen in the British Science museum in London.
Page 103: Omega Alaska Project Speedmasterwas never used in space
In fact, in 1977 the Omega Alaska II Project Speedmaster was worn during Russian Soyuz 25 & Soyuz 26 missions to Salyut-6 space station. It was even used during a spacewalk in July 1978 !
Page 104: Schirra’s Speedmaster was the first watch in space (1962)
In fact, in April 1961 Yuri Gagarin wore the first watch in space, a Russian-made 17 jewels Shturmanskie #MoonwatchUniverse