Normaliter ben ik nogal een “fade to the background kinda guy”. Lees op dit forum met zeer veel interesse mee, drop hier & daar een opmerking en show af en toe wat ik om de pols draag die dag. Dit wordt mijn eerste topic naast de mandatory introductie .
Een van de dingen die mijn interesse wekt zijn de verhalen van de mensen achter hun horloges, dat maakt het de ene keer iets unieks, de andere keer ontdek je juist raakvlakken en overeenkomsten met desbetreffende “storyteller”.
Mijn vrouw heeft inmiddels de gewoonte opgepikt om mij voor speciale gelegenheden horloge gerelateerde cadeaus te geven, aan horloges zelf begint ze niet. Meestal krijg ik een mooi boek, onlangs voor mijn verjaardag weer. Ik werd verrast met o.a. het boek “A Man & His Watch” (en een horloge houder en wat sokken ook trouwens). Toppertje is het.
Wat een tof boek, enorm van genoten. In tegenstelling tot alleen mooie foto’s, specs. en de historische achtergrond verhalen van specifieke modellen en merken, staan in dit boek de (korte) verhalen, van uiteenlopende horloge liefhebbers, over een van hun specifieke horloges centraal. Natuurlijk ook incl. mooie foto’s. Ik weet inmiddels dat wij HF-leden daar altijd goed op gaan.
Dan nu de reden van dit alles.
Is dit boek bij jullie bekend? Zo niet, aanrader. My gift to you…
Kennen jullie soortgelijke boeken of hebben jullie tips m.b.t. andere de “must have” boeken?
Dit boek was een paar jaar geleden helemaal hot op Instagram. Niet om de inhoud, maar omdat het er zo leuk uitziet op de foto.
De vormgeving heeft veel aandacht gekregen met een mooie steekhoes en paginagrote foto’s, maar de verhalen erin deden mij niets. Vrijwel allemaal onbekende mensen, of mensen waar ik helemaal niets mee heb. Gelukkig had ik er niet teveel voor betaald (lees: in pdf vorm gelezen).
heb je best een excentrieke horloge verzameling. Bulgari zie je bijna nooi. Rolex op orange rubber (0 Fs given). Fancy Cartier met blauwe tepel kroon. De Tudor is het enige horloge die je enigzins omschrijft.
Ik vind het een coole collectie!
Boek heb ik voorbij zien komen. Lijkt me wel cool om op mijn kantoor bij de horloges te zetten
Dit was precies ook mijn ervaring. Veel hype rond het boek, maar weinig echt bekende verhalen. Sommige verhalen zijn niet eens echt opmerkelijk. Dan zijn de NA postst hier op het forum vaak leuker om te lezen .
Bij de podcast Hodinkee Radio hebben ze een aflevering met de schrijver van dit boek opgenomen. Aflevering 38, Matt Hranek voor de geïnteresseerden. Via deze aflevering heb ik erover gehoord, verder niet gelezen.