A poor man's Rolex

Kan iemand uitleggen wat er zo aantrekkelijk is aan een Orient, Bulova, Squale, Davoisa, Steinhart of Pagani Design, en elk ander merk dat een horloge produceert wat lijkt op een Rolex Submariner, want in mijn ogen zijn ze net zo erg als de nepper uit het oosten. Waarom worden de bovenstaande merken wel gewaardeerd en de neppers niet? Terwijl ze allebei overduidelijk eten van hetzelfde walletje?

11 likes

Huh, Is het al vrijdag?

44 likes

Omdat men ze mooi vind en the real deal veel centjes kost. Beantwoord dat je vraag?

22 likes

Is?

9 likes

18 likes

Nee, je kunt toch een Seiko duiker kopen of iets anders :man_shrugging:

1 like

Zeker. Je kan ook een patek kopen in plaats van een Rolex :poop:

6 likes

Ik vind trouwens merken als San Martin, Deep Blue en Sharky veel kwalijker omdat die in dezelfde prijsklasse operen als het merk wat ze koppieren en Seiko om hun oren slaan met hun eigen ontwerpen.

7 likes

Maar die ‘lijkt’ dan niet op het door jou genoemde horloge.

Dan krijg je weer dit;

1 like

9 likes

vind?
vindt

beantwoord?
beantwoordt

Dat slaat nergens op een Patek is dezelfde prijsklasse of duurder afhankelijk van het model, een Seiko is een stuk goedkoper, maar heeft wel een origineel design in plaats van een ‘‘hommage’’.

Goed punt. Zou het ook wel eens willen weten.

3 likes

Ik heb deze Squale gekocht voordat ik überhaupt wist dat het precies op een Submariner leek. Wist ik veel. Ik keek toen niet naar Rolex en nu nog niet. Waarom niet? Omdat ik geen succesvolle gast ben :thinking:
Desondanks is dit m’n favoriete horloge, ben ik weg van het design, de blauwe sunburst en heb je voor 500 piek specs waar een hoop merken nog iets van kunnen leren.
En dat het op een Sub lijkt? Ach, ik lig er niet wakker van en hoef het ook niet recht te praten.

30 likes

Ik vind een SPRD55K1 in de buurt komen zonder dat het echt lijkt op een Submariner. Het slaat namelijk gewoon nergens op dat wanneer je ergens een ander merkje opplakt het ineens geen replica is maar een ‘‘hommage’’.

Ik. @koekoek

Dat onnozele gekeuvel over alle denkbare Rolex onderwerpen. Daar is een hoekje voor

8 likes

Ik ben niet van alle door jou genoemde merken even goed op de hoogte qua historie… maar Bulova en Squale hier even gelijk trekken met neppers uit het Oosten is vragen om een stukje opvoeding in horloge land!

En nee dat ga ik niet doen… terwijl men hier los gaat in jou topic kun je dat mooi zelf even doen zodat je daarna een paar honderd reacties kunt door akkeren :sweat_smile:

9 likes

Wat een zure shit post jij altijd zeg, succes ermee :wave:

7 likes

Omdat de neppers pretenderen iets te zijn dat ze niet zijn, en de handel in deze ook strafbaar is, en de merken die je noemt dat niet doen. BAM, topic kan dicht.

3 likes

Ik heb het hier alleen over de modellen die lijken op modellen van Rolex