Aan blijven hangen, Seiko 7006 7020

Ik lees hier weleens een berichtje dat men op een veiling aan een horloge is blijven hangen. Dit gebeurde mij ook. Ik kocht via een veiling een horloge, en tijdens de betaalafspraken gaf de man te kennen dat hij ook nog een Seiko had liggen. Hij beschreef hem als een duikhorloge zonder ring, en ik kreeg hem voor mijn bod. Na binnenkomst was het ding behoorlijk toegetakeled, flink gekrast op het glas. Nieuw glaasje en een beetje gepoetst en hij zag er weer behoorlijk uit.
Heel behoorlijk zelfs. Het is een 7006 7020 en een uitgebreide beschrijving staat op WUS http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=285793
De wijzerplaat is zwart, maar bij een bepaalde lichtinval is hij donkerblauw, met een zwarte band over het midden. Ik vind het zeer apart.
Ik heb ook de originele stalen band erbij met endlugs, maar die is te kort, dus
maar eventjes deze erop. Ik ben er nog niet uit of ik hem hou of dat ik hem op de baai zet. Het serienummer dateert hem volgens mij op aug. 1974.
Hij loopt ook nog prachtig op tijd.

Ik hoor graag wat de experts ervan denken.

(De vlekjes zijn stofjes op de lens. Wijzerplaat en glas zijn smetteloos)

Groeten en bedankt voor het lezen
John





oh, daar kan ik uren naar blijven kijken naar dit soort wijzerplaten.

er zijn er dacht ik vier kleuren van: wit/grijs, blauw/zwart, rood/ehh nogiets, en zwart/grijs. althans, deze 4 heb ik. de modellen met de gouden kast neit meegerekend, ik heb alleen RVS.

deze modellen zie je nogal eens in overgepolijste toestand langskomen, waar de schuine zijkant bijna helemaal afgerond is. terwijl daar dus een ruwe sundail brush hoort te zitten.

veel plezier ermee

Een prachtige Seiko waarvan ik vermoed dat de kleur van de wijzerplaat in het echt mooier is dan op de foto. Ik wens je er veel plezier mee!

mvg, Frans

Leuk horloge(tu) Veel plezier met de aanwinst!

Willen jullie niet te vaak van die mooie Seiko’s laten zien, anders krijg ik er nog eens een verzamelgebied bij:D

johneel Schreef:

(De vlekjes zijn stofjes op de lens. Wijzerplaat
en glas zijn smetteloos)

Valt niet op, op m’n beeldscherm zit ook stof:#