Aan de bezitters van een Mini Monster (SNZFxx)

Deze week heb ik twee nieuwe Mini Monsters ontvangen (SNZF47 en SNZF49). Ze zijn prachtig, enkel de kastvorm en de kastafwerking had beter gekund. Gezien mijn flipper-gedrag, laat ik de Seiko’s in hun stickers en draag deze slechts kortstondig binnenshuis omdat ik deze vaak opnieuw verkoop.

Gisteren heb ik wrijvingsschade ontdekt :

De reden hiervan had ik vlug gevonden : als het horloge in deze positie ligt

dan schuurt de eindschakel tegen de kast aan.

Het lijkt me onvermijdelijk dat alle Mini-Monsters dit euvel oplopen. Hebben jullie dit ook ??

Ik zie dit als een ontwerpfout door Seiko. Wat is jullie mening?

Ik overweeg om de verkoper hiervoor te contacteren.

In mindere mate kon ik dit ook bij de andere vaststellen :

Hi Batman,

Ik heb het Oranje MiniMonster al enige maanden, maar heb absoluut geen “wrijvingsschade”, dus wellicht heb je gewoon pech met jouw exemplaren.

Groet Jan

Ik herken het probleem ook, heb exact hetzelfde gehad met meerdere mini monsters.
Met een soort van schuursponsje voor het “opschuren” van horlogebanden heb je trouwens die wrijvingsvlakken zo weggepoetst in 1 minuutje.
Hoort bij dit type horloge, wen er maar aan…
Groet,
Lennart

Dat is jammer, maar gezien de huidige kastvorm onvermijdelijk.
Ik denk niet dat de verkoper hier iets mee kan.

Op mijn minimonster is niks te zien op de band, aan geen van beide kanten, en ik draag hem toch regelmatig.

Groet
Herman

Mijn BFK is nog steeds door menselijk handelen kras- en schadevrij. Echter, ik heb ook deze wrijvingplekken op twee schakels, erg jammer aangezien ik er niets aan kan doen. Dat kan je toch zelf wegpolijsten?

ik zou seiko een berichtje sturen … ik ben in ieder geval benieuwd naar het antwoord en of ze de gehele productie lijn gaan aanpassen ?

hou je ons op de hoogte ?

seamaster Schreef:

ik zou seiko een berichtje sturen … ik ben in
ieder geval benieuwd naar het antwoord en of ze de
gehele productie lijn gaan aanpassen ?

hou je ons op de hoogte ?

:stuck_out_tongue:

Koop toch een echte Monster :wink:

1 like

@Lennart : heb je een voorbeeld van zo’n schuursponsje? Waar te koop?

@anon33714818EV : bij het dragen zal je de “schuurplekken” niet oplopen. Maar juist wel bij het wegleggen waardoor de de eindschakel tegen de kast komt. Je kan het dus vermijden door het horloge niet plat te leggen.

@marnix.moed : het oranje “echte monster” heb ik ook. De kast is veel mooier maar de mini-monsters zien er zo leuk uit.

Gezien Japanners Quality-minded zijn, denk ik wel dat ze er oren zouden naar hebben. Maar ik kan helaas het email-adres van Mr Seiko niet vinden :smiley:

De verkoper is bereidt de beide Mini-monsters terug te nemen. Hij stelde voor om met een gum de krassen weg te werken http://www.alibaba.com/product-gs/410638610/Ink_eraser/showimage.html

heb ook een mini monster en sinds ik deze post las, heb ik nog eens aandachtig gekeken en inderdaad ik zie op de aangegeven plek een krasje zitten. Jammer maar bijna niet te zien dus kan er mee leven.

BATMAN Schreef:

@Lennart : heb je een voorbeeld van zo’n
schuursponsje? Waar te koop?

Dit zijn gewoon de standaard huis-tuin-keuken sponsjes, kun je in iedere supermarkt halen: de ene kant een zachte spons (allerlei kleuren) de andere kant een groene schuurspons. Even natmaken + wat afwasmiddel erop en zachtjes met lichte druk in dezelfde beweging over krasjes heen wrijven. Zo nu en dan even het schuim eraf spoelen om het resultaat te beoordelen, maar normaalgesproken binnen een minuutje verdwenen.

Eric

Had de discussie even niet meer gevolgd maar EricPP heeft antwoord al gegeven zie ik, waarvoor dank! Inderdaad gewone huishoud sponsjes.

Recent heb ik deze mogen ontvangen :

Bij het openmaken, dus nog voor het uithalen uit de Seiko-box, heb ik inderdaad aan beide kanten lichte wrijvingsschade ontdekt. Erg is het niet, maar je verwacht dit niet van een nieuw horloge.

Enkel majary heeft dit niet op zijn mini monster. Tijdens het dragen komen die eindschakels niet tegen de kast aan. Enkel als je het horloge plat gaat leggen komen die eindschakels tegen de kast.

Desondanks ben ik helemaal weg van deze zwart/rode

En deze is te koop, maar met weinig bijval. Misschien moet ik deze uitdagende schone maar zelf gaan dragen.