Aan gesproken op je horloge?

2x maar eigenlijk

1x in de kroeg door 2 ongure types, ik heb me toen echt zorgen gemaakt

1x op een feestje, degene maakte toen een briljante opmerking over mijn Panerai :smiley:
Wow, die kost wel 200 euro zeker ā€¦

Voor de rest echt nooit door een vreemde :slight_smile:

Ik werd gisteren nog aangesproken op mijn horloge, namelijk dat ik hem verkeerd om aan had.

Ik had mijn Azimuth omā€¦

Draag een Seiko Velatura (SRH005P1) en dat levert meestal wel reacties op. Laatste keer door een dame op de Zwarte Cross, die keer daarvoor door een spaanse politie agent en agente die de aangifte opnamen van onze gestolen spullenā€¦

Kijk zelf regelmatig na andere horloges, maar maak bijna nooit opmerkingenā€¦ (Ben je dan een stille genieter?)

Nog nooit op mijn horloges aangesproken geweest. :S

Behalve dan een keer door mijn ma. Maar dit reken ik niet mee aangezien ze weet dat ik horloge-gek ben geworden.

Is me 1x gebeurd, betrof mijn Tissot T-touch.

Ik ben zelf nog nooit aangesproken door een vreemde vanwege mijn horloge. Zelf maak ik graag een praatje met mensen die een mooi exemplaar om de pols hebben. Laatst in de trein zat ik tegenover een jongen van ongeveer mijn leeftijd met een mooie meistersinger met zwarte wijzerplaat en gouden wijzers en cijfers. Hij was er zelf ook trots op. En een paar maanden eerder bij de auto dealer waar ik samen met mijn vader was. De eigenaar had een IWC portuguese automatic in goud om. Dan kan ik mezelf niet meer inhouden. Hij was wel verrast dat ik wist wat hij omhad. Het leukste dat ik ooit meemaakte bij het maken van een compliment, was dat ik een keer het desbetreffende horloge even om mocht doen. Een JLC Reverso Grande Sun Moon in rose goud! Het is het dus af en toe zeker de moeite waard om een compliment te maken.

Groeten Douwe

Een klasgenootje vroeg me wel wat over mijn horloges omdat ze zag dat ik vaak een andere om had.

Verder heb ik geloof ik nog nooit een reactie gehad op mā€™n horloges behalve van mijn broer op mā€™n IWC.

Vreemden spreken me (nog) niet aan, ik zou dat niet vervelend vinden.
Bekenden en collegaā€™s (vooral eentje die weet dat ik horlogegek ben) ziet het vrijwel direct als ik een nieuwe heb. Meestal heeft ie dan me toch al uitgehoord over welke het gaat worden :stuck_out_tongue:

Kan bij vreemden meestal niet lang genoeg staren om na te gaan wat voor een klok het is, bij bekenden zelf meld ik dat ik nieuwsgierig ben en koekeloer ik naar hartelust :slight_smile:

Ieder zijn eigen mening. Ik persoonlijk vind dat als je een rolex of tudor draagt juist iets heb met horloges.
het heeft een van de mooiste grootste geschiedenis in horloge wereldā€¦ Anders koop je niet zo een duur/gewild merk als je een liefhebber bent.Omdat het een bekend merk is betekend niet dat mensen het willen dragen alleen omdat er rolex op staatā€¦(tuurlijk zijn ze her mensen die dat wel doen.) Ook aan de mensen en de gesprekken hoor en zie je al dat het een liefhebber is of niet.

Vreemde redenatie, maar prima.

Zelden reactie op mijn horloges. Soms kruisende blikken van medeliefhebbers die zien wat ik draag, terwijl ik zie wat zij dragen. Meestal blijft het dan bij een blik van verstandhouding.

Je hebt gelijk maar kijk maar op het rolexforum dan snap je wat ik bedoel. Daar zijn ook liefhebbers.

Alleen als ik mijn MeisterSinger No3 om heb. Zie ik maar een wijzer?

Even uitleggen en dan vindt men het wel interessant.

@tim: Jouw redenatie kan ik prima volgen, echter die van hanse niet.

Ik ben zelf een trotse Rolex-eigenaar en schaar mezelf zeker onder de horloge-liefhebbers. Mensen die serieus geld uitgeven om een bepaald horloge, van wat voor merk dan ook, kunnen niet anders dan liefhebber zijn. En dan hoef je mijns inziens nog niet eens iets van de historie van een merk te weten. Je kunt ook liefhebber zijn als je gewoon geniet van het dragen van een horloge dat je mooi vindt.

Ik word bijna nooit aangesproken erom, meestal draag ik hem wel nonchalant lekker los om de pols.
Wel is het zo dat ik hem rechts draag, en daar krijg ik wel vaak vragen om, puur omdat ik de kroon dan niet in mijn hand voel boren en omdat ik linkshandig ben.
En 99% van de mensen buiten mijn kennissenkring om denken meteen dat mijn Sub imitatie isā€¦

ik trek met deze klok enorm veel bekijks en maakt veel reacties los, en ik word dan ook elke 50 meter aangesproken hoe mooi men hem vind.

:smiley:

Ik wordt nooit aangesproken op mijn horloges.

Ik heb wel een keer een vreemde aangesproken op zijn zojuist aangeschafte nep rolex in de trant van, zo dat is een mooie neppert. Ik had toen niet echt het idee dat mij dat in dank werd afgenomen.

@ time-1985 en Rob76

Natuurlijk bedoel ik niet de liefhebbers die een Rolex hebben.
De techniek van dit merk is absoluut geweldig.
En ik begrijp ook dat het moment dat je de Rolex gaat kopen en dragen een groots moment is.
Je koopt immers een prachtig horloge waar meestal lang voor gespaard is en naar uitgekeken.
Dat ik persoonlijk meer aangetrokken ben tot andere merken heeft er ook niks mee te maken.
Wat ik bedoel is het volgende: Rolex is wat men noemt een top of mint merk.
Een merk dat bijna iedereen als eerste zal noemen als je vraagt noem eens een horloge merkā€¦
Doordat Rolex dus een grote aantrekkingskracht heeft trekt het ook veel mensen aan die bij de ā€œgroepā€ van Rolex dragers wil horen.
Dit bedoel ik met dat er mensen zijn die een Rolex dragen omdat er Rolex opstaat.
Daarnaast lopen helaas hele volksstammen met een Fake Rolex.
Deze herken ik niet direct als fake op het moment dat ik naar iemands pols kijk.
Deze factoren spelen mee in mijn overweging om mensen die een Rolex dragen niet snel aan te spreken.
Dus nogmaals Rolex is dan wel niet mijn smaak, maar vind het absoluut 1 van de top merken in de horloge industrie.
En als een Rolex drager mij zou aanspreken op het horloge dat ik zelf draag denk ik dat het een zeer interessant gesprek kan worden.
Ik hoop dat ik wat duidelijkheid heb kunnen verschaffen met mijn uitleg.

Nog een kleine aanvulling op mijn vorige stukje.
Een paar maanden geleden heb ik toch geprobeerd of een Rolex model toch iets voor mij zou kunnen zijn.
Ik heb toen een Edox Sky Diver gekocht.
Een horloge dat uiterlijk veel weg heeft van een Rolex sub.
Ik heb het gedragen maar was totaal niet mijn smaak.
Vandaar dat het nu te koop staat.

Beste hanse
Denk dat je bert1 bedoeld !in plaats rob76?
Maar maakt niks uit hoor :wink: voor de rest ik begrijp je volkomen .
Maar dat heb je ook met breitlings,tag,omega,panerai .encā€¦
Ik denk er zo over om hem gewoon aantespreken.
Als je het een leuke,mooie horloge vindt om zijn pols en binnen 1 minuut heb je het al door als het een liefhebber is of een patser. Ja toch

En je edox die je te koop heb is volgens mij kleiner dan een sub ?

Maar ben ook aan het kijken voor een horloge voor erbij :slight_smile:
Maar op marktplaats staan heeeel!!! Veel nep :frowning:
Echt jammer dat het allemaal kan en mag.
Groetjes Tim

@Tim-1985
inderdaad ik bedoelde te reageren op bert1
en ja mijn edox is kleiner dan een sub.
maar deze heb ik gekocht omdat deze maat goed past bij mijn kleine pols.
en om te kijken of een duiker iets voor mij zou zijn.
maar nee ik hioud het bij dress watches.
op marktplaats staan echt heel veel fake horloges.
personoonlijk vind ik de mensen die deze horloges kopen te beklagen.
zielig gewoon om je zelf iedere dag te bedonderen en vervolgens te gaan pronken met die rommel.