Beste horloge verzamelaars
Ik zag deze topic op rolexforum.
En vindt het een leuke topic Dus vroeg me af
Zijn julie wel eens aangesproken door een onbekend persoon, om het horloge wat je draagt?
En spreek je zelf iemand wel eens aan om zijn horloge?
Ik Zelden, althans niet door niet-liefhebbers.
Zelf spreek ik ook zelden iemand aan op z’n Horloge, maar alleen als het echt iets heel bijzonders is (een lief hebbers merk). Als iemand een bijzonder merk draagt of bijzonder model van een merk dan vraag ik er ook nog wel eens naar. De kans is dan vrij groot dat het een liefhebber betreft.
Zelf spreek ik ook zelden iemand aan op z’n
Horloge, maar alleen als het echt iets heel
bijzonders is (een lief hebbers merk). Als iemand
een bijzonder merk draagt of bijzonder model van
een merk dan vraag ik er ook nog wel eens naar. De
kans is dan vrij groot dat het een liefhebber
betreft.
Groeten Tim
Deze gevoelens deel ik met je!
Zodra ik wat opvallendere klokken draag word ik daar regelmatig op aangesproken. Maar dat is bijvoorbeeld met mijn TW Steel de TW 53
Ik werk achter een hotelbalie en als ik een mooi horloge om de pols van
een hotelgast zie dan wil ik daar wel eens een opmerking over maken.
Ik schat uiteraard wel de “aaibaarheidsfactor” in, na b.v. 32 uur reizen hebben sommige gasten geen trek in een intiem horloge gesprek.
Meestal echter krijg ik leuke reacties als ik gasten complimenteer met hun horloges.
Laatst nog een Duitser aangesproken op zijn mooie Sinn 657, hij vertelde trots dat het de goedkoopste Sinn was en dat hij zelfs in de gelegenheid was geweest de Heer Helmut Sinn eens te ontmoeten, hij was er vol van.
Wanneer in mijn goud-stalen Breitling (tsja, een echte patserklok) draag krijg ik regelmatig reacties op mn horloge maar draag ik bv mijn Tudor dan bijna nooit…
Wel eens iemand aangesproken met een mooie Eterna (met Valjoux 726 uurwerk) en een prachtige paarse (!) bezel. De man had geen idee wat hij om had en vond mijn enthousiasme waarschijnlijk vreemd. Tot ik hem vertelde wat zo’n horloge waard is. Toen ontdooide hij!
Menno
Voor de beeldvorming: hier een foto van zo’n Eterna (de hier afgebeelde heeft een heel fout bandje, maar dat moet je even wegdenken, natuurlijk)
Ik ben meerdere keren op mijn U1 aangesproken. Eerste keer een paar weken geleden door een meneer van een jaar of 50, hij vond de wijzerplaat erg mooi, en bleek zelf een grafisch ontwerper te zijn. En dan afgelopen maandag in de lokale apotheek door een meisje van een jaar of 20, en die had toen een Sinn U200 om (de midsize van de U-serie). Met beide een leuk gesprek gehad (tu) Ik draag hem momenteel op een witte rubberen band van Sinn, dus als je in Haarlem, Rotterdam of Almere een super knappe jongen van bijna 17 met een mooie U1 ziet lopen, schroom je niet
Zelden door vreemden, meestal door bekenden, maar die weten van m’n ‘virusinfectie’ en houden me dan ook met een extra oogje in 't zeil.
Zelf doe ik het wel eens bij iemand die ik enigszins ken. Maar bij vreemden alleen als ik iets bijzonders zie en de timing goed is. 1x stond ik bij de kassa in de supermarkt en stond daar een man achter me in de rij… Ik moest bijna 2 handen op m’n mond drukken.
Lang geleden toen ik nog niet zoveel met horloges had maar wel een Tag Heuer Sport 2000 droeg was mijn studiebegeleider hier tijdens een gesprekje aardig van onder de indruk, hij droeg een Seiko en vroeg zich af hoe ik de Tag had betaald.
Normaliter wordt ik nóóit aangesproken op mijn (toch wel opvallende) horloges als de Breitling Chrono Avenger, Of andere nogal eens wisselende Breitling horloges.
Enkele vrienden en mijn ouders vragen weleens “wat dat nou weer kost”, die vinden het belachelijk dat ik geen motor rijd maar wel een klok in die prijsklasse draag.
En als een ik samen met mijn beste vriend een biertje ga drinken is het wél regelmatig voorgekomen dat hij wordt aangesproken op z’n TW Steel. Dit zal meer algemeengoed zijn, mensen denken ook weleens dat ik toch een nepper draag.
ik wordt altijd alleen maar aangesproken op mijn goedkope horloges. Die vallen op en vinden mensen leuk / mooi.
phillipe starck , orient en champion of mijn gele casio. Verder hoor ik nooit echt iets, behalve als mensen weten dat ik gek ben op horloges dan letten ze op alles wat ik draag aan horloges, dan kijken ze ook wat preciezer.
Ik persoonlijk maak wel eens een opmerking over iemands horloge als het zo uit komt. een paar keer een leuk gesprek over horloges daardoor gehad. alleen als iemand een Rolex om heeft zeg ik niets.
dit omdat ik niks heb met dit merk en omdat er veel mensen zijn die een Rolex dragen omdat er Rolex opstaat. ik weet dan niet of ik met een liefhebber te maken heb. bij iemand die bv een Patek, een JLC of een IWC of Ulysse Nardin om heeft is naar mijn mening de kans groter dat het een liefhebber is.
Dit voorjaar op Kennedy Space Center; ik stond buiten bij de uitgang van het theater op mijn vrouw te wachten. Vlak voor haar kwam een er amerikaan na buiten die me metteen aangesprak; hij had ook een Speedy om (welk ander horloge is meer toepasselijk?) Toch leuk.
Verder is er geen collega van mij die ik niet heb gevraagd naar de “persoonlijke geschiedenis” van zijn horloge, als het de moeite waard is. ::o
Ik sta voor de klas (basisschool) en de kinderen weten mij altijd te verbazen door super snel te zien welk horloge ik om heb.
De meeste reacties, ook buiten school krijg ik op mijn meistersinger granmatik. Ze zeggen dan dat ze het niet snappen of het onhandig is, totdat ik het uitleg. Erg leuk.
Verder heb ik al verschillende oudergesprekken gehad over horloges en dan op het eind nog over het kind