- aan het rondneuzen voor een automaat -

Heren,

• De keuze is gevallen op een Breitling Colt II automatic - Ik heb de steelfish ernaast gehad - ook een prachtding! Maar ik hou niet van grote cijfers op mijn wijzerplaat -

Betreffende de prijs, ik ben bij verschillende dealers geweest en ik heb er nog 250 euro vanaf kunnen lullen. :smiley: Ik ben helemaal verkocht van de Colt II.

Toch heb ik nog een vraag betreffende de accurraatheid van de klok, hij heeft namelijk een afwijking van +4 sec per etmaal, wordt dit nog anders? Heeft iemand hier ervaring mee?

Foto’s hieronder

+4 sec./etmaal is voor een chronometer gewoon een keurige waarde!

Veel plezier met je horloge!

Wat Arjen zegt, +4 seconden op een dag is prima en valt binnen de chronometernormen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik snap je liefde voor de Colt II als geen ander! Ik vond de Colt II altijd al erg mooi, maar toen ik deze had gepast was ik ineens helemaal verliefd geworden op dat ding. Echt een beauty is het. Uiteindelijk is het 'm niet geworden.

Het uurwerk, de Breitling 17, is een aangepaste ETA 2824-2, dus prima betrouwbare kwaliteit.

De aankoop van zo’n klok maakt toch zeker echt wel een topdag in je leven? :slight_smile:

Geniet ervan!

Ziet er mooi uit met die witte wijzerplaat. Mooie mix van stoer en elegant.
En dat van iemand die niet echt een fan van Breitling is :slight_smile:

Heel veel draagplezier.

+4 sec vind ik netjes voor een mechanisch horloge. En zo te zien is wit helemaal het zwart van nu :wink:

Mooi klok, proficiat!

Hoi,

Proficiat met je mooie aanwinst.
Deze Colt is wel één van de mooiste Breitlings, ik vind vooral de plaat heel mooi.
De 2824 heeft zich als uurwerk inmiddels wel dik bewezen, bijna iedere horlogemaker weet daar wel weg mee.

• 4 Sec is volkomen normaal, pas na een paar weken is precies de exacte afwijking te zeggen. Ik zou me er niet druk om maken, het valt ruim binnen de spec’s van max + 6 sec per 24 uur.

Veel plezier,

Groet,

Nico.

Mooi klok, van harte gefeliciteerd en geniet ervan!!

@Marnix.moed

• Wit het nieuwe zwart,het lijkt er haast wel op :slight_smile: