Aan t orienteren voor weer wat nieuws

Hallo iedereen.

Ik heb intussen weer een potje opgebouwd en zit me te orienteren voor wat nieuws. Een ding is zeker daar mijn volgende grote aanloop een eigen huis zal zijn, zal dit de komende jaren mijn laatste horloge worden in deze prijs categorie en zal tevens een horloge worden wat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven zal hebben

Ik twijfel vooral tussen deze twee met nog een eventuele derde erbij

1. JLC reverso. Tijdloos ding volgens mij. Paar keer om gehad en laat me niet los alleen is het een geschikt ding als je nog geen 50 bent? En dan twijfel ik nog tussen zonder kleine seconde of met kleine seconden

1. Voor mij een van de mooiste chrono’s Zenith El primero. Enigste nadeel is dat die t duurst is met bijna €7000 list. Als iemand mij kan aangeven waar dat goedkoper kan of dat korting bedingt kan worden graag

Zenith el primero.

En dan de derde, mochten de andere twee het niet worden

1. Omega Globemaster Mooi uurwerk. Metas getest.

Dus keuzes keuzes maar kan mijn geld maar 1 x keer uitgeven

Welke zouden jullie kiezen?

Iets heel duns tot max 7k als suggestie zou ik an sich ook voor open staan

U vraagt, @Crownguard draait:

http://www.crownguard.com/collection/1786/zenith-el-primero-1969-03-2040-4061-69-c496-42mm.html

4 likes

Wow.

Dat is volgens mij pakweg 40% korting op list… Hoe ken dat??

En kan crownguard alles van Zenith regelen want vind open wijzerplaat niet mooi en 42 mm wat te groot.

1 like

Mail hem ff via de site?

1 like

Hustling, G. That’s what happens in the game.

Als je met straattaal gaat praten, kunnen wij het ook :sunglasses: Vooral @jeroenderee zie ik weleens uitspattingen hebben.

3 likes

Tja, lastig. Het zijn drie totaal verschillende horloges, dus ik vrees dat het uiteindelijk op je eigen smaak en voorkeur aan gaat komen. Alle drie toppers.
De JlC zou ik met kleine seconde nemen, zodat je ook nog iets ziet gebeuren op de wijzerplaat. Tenminste, dat zou ik zelf fijn vinden. En ik deel je/de mening dat deze iets meer klassiek (lees: oude mannen) oogt.
De EP is ook prachtig en kun je zonder meer de rest van je leven mee volstaan.
De GM (ik heb hem zelf ook) is ook een topper. Ik zou hem alleen niet in de versie nemen van jouw foto. Aangezien je niet voornemens bent hem te flipperen is two-tone misschien niet het beste idee, want dat is wat meer onderhevig aan trends en mode.
Hoe dan ook: alledrie goede keuzes. :ok_hand:

2 likes

De Zenith natuurlijk!

1 like

no brainer: De El primero. Staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje!

Lastig. Je noemt m.i. drie van de mooiste horloges in het prijssegment ~5-6k. De uiteindelijke keuze zal weinig te maken hebben met welk horloge het best of mooist is, en meer met wat het best bij jou en je verzameling past.

Ik vind het net zo’n grote onzin dat een Reverso niet zou kunnen onder de 50, als dat een Speedmaster niet zou kunnen daarboven.

En m.b.t. de globemaster zou ik persoonlijk eerder staal+blauw kiezen dan deze versie met goud: ik vind 'm mooier en verwacht dat 'ie beter z’n waarde houdt (kan natuurlijk onzin zijn, maar hey, het is mijn mening ;-))

Succes met dit heerlijke luxeprobleem!

Het zou voor mij nogal afhangen van de rest van de collectie. Heb je een al een of meer chronografen bv? Als enige horloge denk ik de Omega. In staal in dat geval. Als El Primero, dan 38. Als Reverso, dan met secondenwijzer.

Ik weet niet wat je leeftijd is maar voor de rest van je leven…
geen toeters en bellen zoals de el primero.
Hou het in stijl en dan vind ik de Omega globemaster het mooist.

1 like

Wat de anderen hier boven al noemen, ga op je gevoel af.
Van deze drie zou mijn keus de Omega in staal zijn, maar dat ben ik :slight_smile:

El Primero !

Beide andere zijn me te saai.

El primer, maar dat is mijn smaak.

Voor mij de JLC, want de Zenith vind ik te druk en een tikje clownesk met die kleuren. De Omega doet me helemaal niets.
De JLC is een tijdloze classic en, ondanks dat u misschien de leeft van 50 nog niet heeft bereikt, is het voor de rest van uw leven geschikt.

Voor de rest van je leven…
Absoluut de Omega.
Simpel maar perfect design dat gaat nooit echt vervelen.
De Zenith is te druk om voor altijd mooi te blijven vinden.

De GM inderdaad gewoon staal , setje high end lederen banden bij laten maken. Off you go.

Deze zou ik kiezen😄:

2 likes

Het hangt een beetje af van wat je voor de rest in je collectie hebt. Een dresser zoals de reverso is wel heel wat anders dan een sport chronograaf zoals de el premiro. Zelf heb ik blijkbaar een oude mannensmaak en zou ik indien je niet al teveel dressers hebt gaan voor de reverso. Je hebt het over iets wat je de rest van je leven wilt dragen en dan is het tijdloze design van de reverso perfect!

Ik zou met mijn 17 jaren gaan voor de Reverso… Vierhoekige horloges vind ik wel wat hebben. Mensen vragen toch wel sneller, ‘goh, wat heb je daar’. Lekker nog meer mensen aansteken met het virus. Als ik een chrono zou kopen (in deze prijsklasse) wordt het een Speedy met nog wat leuks erbij (misschien een breitling colt 41 of een Nomos club campus)

Ik vind het vragen van welk horloge zal ik kiezen aan anderen toch altijd een lastige. Het gaat om jouw portemonnee en smaak. Ik zal toch antwoorden naar mijn smaak. Net als de rest ook niet wetende wat je al in bezit hebt. Het zou voor mij dan de Omega worden. Vind ik ook een tijdloos model wat bijna altijd zal passen. De JLC staat bij velen hoog aangeschreven en voor sommigen een must voor een collectie. Hij spreekt mij persoonlijk niet echt aan. Ik heb hem dan ook nog nooit echt gezien, wellicht dat ik er dan anders over denk. En dan de EL, een prachtig horloge maar niet als dit voor het leven zou zijn. Dan is de Omega wat overblijft en ook in de service de meest makkelijke. Ten slotte is het geheel aan jou wat het zal worden.