Aan welk horloge ben je het meest gehecht?

Het was altijd mijn Omega Constellation Pie Pan, maar het is nu mijn P1lot One (#6 fluted-white) geworden. Het is toch heel speciaal om zelf een horloge te maken met 4 anderen en dan vervolgens te dragen. Die gaat nooit meer weg denk ik.

Oh en zonder plaatjes is een topic niets natuurlijk:

1 like

@dreski: Wat een Gaaf horlogeā€¦ zeker omdat het een familiestuk isā€¦

voor mij is het moelijk om Ć©Ć©n favoriet aan te gevenā€¦ de meeste van mijn horloges hebben een ā€œverhaalā€ omdat ik ze of zelf gebouwd hebt ( Verdaluminium, met het uurwerk van mijn vaderā€™s horloge ) Instrument 2, mijn eerste Titanium horloge en mijn ā€œmagnum opusā€ de P1lot Oneā€¦ en dan heb ik nog de Braun Chronodate en de Zentra Savoy die ik zelf heb moeten reparerenā€¦

de Instrument 2 is toch wel het horloge wat het warmste plekje in mijn hart heeft denk ikā€¦

maar jaā€¦ de P1lot One danā€¦

't is toch ook wel gaaf dat ik er 52 op mijn werkbank heb zien ā€œgroeienā€ā€¦

Bouwen aan je verzameling krijgt hiermee toch wel een nieuwe betekenis :smile:

Mooie kleur blauw en opvallende vorm.

Mijn allereerste FLORIJN

Toch wel het horloge van mā€™n pa. Ik draag hem eigenlijk vrij weinig ( zou ik meer moeten doen) maar heeft een prominente plek in mn doosjeā€¦ (geld ook voor de ring en manchetknopen) Een Citizen Titaniumā€¦ :smile:

Meeste draagtijd krijgen toch wel de divers, afwisselend maar vooral de seikosā€¦

Jaā€¦ dat kun je wel stellenā€¦

Doordat ik financieel niet zo ruim zitā€¦ blijft er niet veel anders over dan zelf je droomklok te bouwenā€¦ :smile:

en gelukkig ben ik daar aardig toe in staatā€¦ enā€¦ dat heeft geleid tot de P1lot Oneā€¦ win-win situatieā€¦

2 likes

Voor mij geen enkele twijfel, het horloge van mijn veel te vroeg overleden vader.
Hij kreeg op zijn 43ste dit horloge omdat hij 25 jaar bij de zaak was. Het heeft twintig jaar bij mijn moeder in een doos gelegen en nog enkele jaren bij mijn broer. Toen het horlogevirus mij volledig te grazen nam, kreeg ik het horloge van mijn broer. Ik heb het op laten knappen, en nu ligt deze schoonheid bij mij in mijn horlogekistje.

2 likes

Onmisbaar en loopt meedogenloosā€¦

Niet wat betreft draagtijd of functionaliteit
maar als ā€œmemory pieceā€ deze Olympic.

Voor mij toch wel dezeā€¦
Bij iedere outfit, bij iedere gelegenheid.
Nog steeds mijn ā€œpreciousā€ā€¦ :wink:

1 like

precies, een BMW past bijna overal bij :wink:

1 like

"precies, een BMW past bijna overal bij"
Zo gecorrigeerd :smile:

Mijn blijvers is de Seamaster van mijn opa:

1 like

Het horloge die bij mij het ā€˜virusā€™ heeft geactiveerd.

Zeker mijn Omega en zijn broer.

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/OMEGA%20S%201.jpg.html][/URL]

[URL=http://s380.photobucket.com/user/farfal/media/OMEGA%202.jpg.html][/URL]

Ondanks dat ik de laatste tijd het meest bezig ben met gouden chronoā€™s heb ik 3 horloges waar ik ontzettend aan gehecht ben en die nooit morgen gaan. Te weten mijn mooiste, mijn trouwhorloge en het enige horloge dat ik ooit nieuw kocht.

2 likes

ā€¦meest gehecht: ik tracht 'm al lang onder de aandacht van mogelijke kopers te brengen, maar hij blijft desondanks in mijn bezit, ik lijk er erg aan gehecht te blijven :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dat moet dan toch wel mijn Chronomat Evolution zijn, in 2007 gekregen van mijn vrouw bij ons 25 jarig huwelijk.
Draag deze enkel bij speciale gelegenheden.

2 likes

Echt gehecht ā€¦ Niet 1 ā€¦ Of alleen tijdelijk ā€¦:wink:

1 like

Deze Submariner 16803.

Waarom? Omdat ik deze ooit verkocht heb en mijn zoontje sindsdien vaak aangaf hoe jammer hij dat wel niet vond. Hij was er nl. bij toen ik hem kocht en hij vond dat een erg fijne dag.

Gelukkig heb ik hem onlangs na een aantal jaar weer terug kunnen kopen van een forumlid hier. Nogmaals hartelijk dank Tonny!!

Dit horloge gaat later dus naar mijn zoontje :wink:

6 likes