Aan welk horloge ben je het meest gehecht?

Van welk jaar is de Constellation, ik heb nml de zelfde uit 1957😄 mooi “tijdloos” horloge
Stress

Fortis Flieger GMT
the one it all started

Speedy pro
erfstuk
Aantal zeldzame seiko’s
gezien de leeftijd.

Oh jezus wat een mooie complete set heb jij!

Mijn Connie is ook uit 1957. Ref. 2852/2853SC met cal. 505 in 18k goud.

Jouw Constellation ziet er mooier uit! Ik heb hem minimaal laten servicen zodat hij ook als een '57er uitziet, ja mijn vader heeft alles bewaard, ook van de speedmaster heb ik alle papieren en originele doos, ben echt trots op ! Heb jij de constellation laten servicen??

Mvgr

Stress

1 like

Nog niet, heb hem eind 2012 geserviced gekocht. Loopt nog altijd ± 2 sec p/d. Gaat over een jaar of 2 naar zijn volgende service.

Het zijn fantastische horloges. Met afstand mijn favoriet.

Mooi horloge, mooie Jaguar. Ook een plaatje van?

Dat is mijn eerste echte merk horloge ooit, de

Seiko H601

Eerlijk gezegd geen enkel horloge. Ik vind er meerdere prachtig en draag ze met veel plezier en trots, maar als het er op aan komt mogen ze stuk voor stuk naar iemand anders.
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik dus geen enorme emotionele waarde hecht aan een van de horloges.
Ik heb ze nooit aangeschaft vanwege een bepaalde gebeurtenis. Ook is er geen horloge met historische waarde (erfstuk oid).
Ik heb een submariner en daarvan denk ik:" zal ik hem bewaren voor mijn zoon (geboortejaar)", maar heb het niet om die reden gekocht.
Misschien mijn eerste zelf gemodde citizen promaster. Of de eerste automaat waar de gekte mee begon


De rolex waar ik als klein kind al geintresseerd was. De zwarte bezel vond ik altijd al mooi. Ik draag hem alleen op speciale dagen. De daily beater is een air king.

Het betreft een X-Type, rijdt net zo lekker als de klok draagt. :smile:

[URL=http://s6.photobucket.com/user/TheMaestro58/media/Jaguar/IMGP0004.jpg.html][/URL]

Mooi man! Mag ook wel een keer gezien worden!

Ik ben het meest gehecht aan mijn Longines Legend Diver, m’n eerste echte serieuze automaat, en mijn Omega Seamaster, die het meeste polstijd krijgt


deze is echt een favoriet net ietsie pietsie meer dan de sub 5513
alhoewel
 :sunglasses:

1 like

Start van de hobby. Vind hem nog steeds geweldig.

1 like

Mijn eerste “echte” horloge: een mechanisch klokje: Velona met diep blauw perlon bandje. Op mijn tiende verjaardag gekregen.
Werkt nog steeds.

Nonaco?

M’n opa’s horloge vind ik bijzonder als erfstuk en daarom iets waar ik aan gehecht ben.

Maar ik ben ook gehecht geraakt aan mijn Seiko Monster. Vroeger gekocht omdat het me een stoere klok leek. Maar eigenlijk vond ik em toch wat grof en weinig sophisticated (hij had geen gepolijste wijzers en indexen
 alsof dat em sophisticated zou maken :P).
Dus ‘degradeerde’ ie tot bijbaan klok. Bijbaan werd werkklok en draag em al bijna een decennium als daily beater. En na verloop van tijd begon ik em steeds meer te waarderen. Vooral na het achterkomen van de slimme ‘triple protection layer’. De kast omhult/beschermt de draaibare bezel. De ligt oplopende bezel beschermt het glas. En het glas (inmiddels saffier) beschermt de wijzerplaat. OK,OK misschien was duo protection layer minder overdreven geweest :stuck_out_tongue:
En ondanks dat meerdere Monsters erbij zijn gekomen, is dit m’n daily beater gebleven.

1 like