Aanbevelingen voor 'de collectie': horloge met een inner bezel

Het ‘virus’ heeft nu echt toegeslagen :slight_smile:

Sinds ik lid ben van dit forum ben ik me meer en meer bewust van mijn persoonlijke voorkeuren wat betreft ‘de gewenste collectie’ voor nu.

Zo heb ik recent de Phoibos Voyager Diver opgepikt, waar ik echt verliefd op ben:

Maar ik stuitte eigenlijk op dit merk door een andere wens, namelijk omdat ik erg gecharmeerd ben door een type Phoibos met een inner bezel, de Eagle Ray 300M GMT:

Nu is dit model moeilijk(er) te vinden en zou het voor mijn ‘collectie’ leuker zijn om een ander merk met inner bezel toe te voegen.

Ben benieuwd naar jullie tips, ervaringen (met inner bezels) én meningen over de opties die ik (naast de bovengenoemde Eagle Ray GMT dus) heb gevonden:

Spinnaker Bradner:

RLG Atlanticus (waarvan één te koop in het blauwe deel van dit forum):

Boldr Expedition Fuji:

De uitdaging van al dat moois? Het budget :smiley:
Omdat ik momenteel in de modus ben van “more is more” heb ik liever meerdere horloges die ik lekker af kan wisselen dan één knaller. Max €300 (occasion) is het doel denk ik :upside_down_face:

5 likes

Poah! Een mooie Poljot met draaibare tijdzones! Heel gaaf, toevallig in het blauw nu :wink:

6 likes

3 likes

Victorinox Airboss Mach 3

5 likes

Die RLG is geniaal mooi, doen!

Anders proberen om een alpinist te scoren rond jou budget. Zal lastig zijn, maar de hunt is een deel van het plezier hoor ik hier vaak.

De Alpinist valt voor mij trouwens onder een echte knaller, voor weinig geld een waar icoon die er rete cool uitziet.

1 like

Die RLG Atlanticus is wel een lekkere hoor :heart_eyes:

1 like

Die Spinnaker Bradner is verrassend goede kwaliteit voor het geld!
Ik heb helemaal niks met die Alpinist.

Maar het mooiste blijft natuurlijk gewoon een èchte Super Compressor zoals mijn Wittnauer 8007!

Een andere mogelijkheid is de Poljot Sturmanskie, onverwoestbare 3133 (Sovjet Valjoux 7734) handopwinder chronograaf!

5 likes

De spinnaker bradner zou ik je eerlijk gezegd juist afraden. Persoonlijk vond ik de lume maar matig (als dat al een vereiste is voor jou natuurlijk) en de vorm van de boxed dome saffier was echt heel prut waardoor het een niet-zo-mooie vervorming van het beeld opleverde.
Die van mij is dan ook vrij snel weer vertrokken.

Mijn klaagzang terzijde: kwalitatief was hij wel netjes afgewerkt en heb ik niks tegen Spinnaker. :upside_down_face:

1 like

Tja, wat @anon53002072EV zei is waar.

Verschrikkelijk cool horloge. Op de baai vragen ze schandalige bedragen, da’s wel een ding, maar ik heb teveel horloges, dus als je er belang bij zou hebben doe je maar een PBtje. Hij zit me ook absoluut niet in de weg, of, nou ja, wat zeg jij @anon53002072EV, moet ik een kist kopen met twee extra slots en dan een kist in het blauwe gedeelte zetten?

Buiten dat:

Ook cool. Tikje fors, maar van een Nederlands merk. Soms vindt je ook nog wel Forum Limiteds, het was het forumhorloge van, eh, 2018? 2016? Herinner het me niet meer. Maar goed.

5 likes

Dan Henry 1970?

Is een ‘homage’ aan deze vintage Exactus:

3 likes

De Alpinist verkopen is een heldendaad op zich zelf!
Die van mij krijgt niet super veel polstijd maar wegdoen van zo een cool gevalletje kan ik niet over mijn hart verkrijgen!

3 likes

Of deze

Heb ik toevallig nog liggen…

3 likes

Erg cool, ben alleen niet zo van die plaatsnamen. Nummers are my thing :slight_smile:

Thanks, al kijkende naar de tips kom ik er ook achter dat ik liever een clean wijzerplaat wil. Dus geen chrono type als het ware :slight_smile:

1 like

De RLG twijfel ik heel erg over (had zelfs al een voorzichtig bod neergelegd in het blauwe gedeelte…) maar heb met de Phoibos nu al een mooie blauwe wijzerplaat… En hou nou eenmaal van variatie, dus rood, groen, zwart, bruin… Ga zo maar door haha :slight_smile:

1 like

Hij stond eigenlijk in eerste instantie op nummer één, maar nu niet helemaal. Moet ik je daarvoor bedanken of vervloeken, dat weet ik nog niet haha :rofl:

1 like

De Phoibos Eagle Ray GMT is wel een fijne hoor!

5 likes

Ja dit is een mooie zeg! Thanks ga ik me even in verdiepen (prijsje is boterzacht ook!)

1 like

Dan snel achter die Alpinist aan!

1 like

Misschien zorgt mijn berichtje voor behoud van de box :wink:

1 like