Aanbevolen dealers e.a. in de buurt van pisa/florence?

Ik ga een weekje weg naar Toscane, Italie en vroeg me af of jullie tips en goede adressen hebben van horloge dealers (aldan niet grijs)

Andere tips voor restaurants, wijnen, etc zijn ook van harte welkom.

Het Italiaanse BTW tarief is hoger dan in Nederland, namelijk 22%, dus de AD prijs van de meeste merken ligt hoger dan hier. Er zijn wel relatief veel grijze handelaren, maar ik ken ze alleen in Torino en Rome.

1 like

Florence is de stad van Panerai, je vindt er veel AD’s van Panerai. Daarnaast heb je de Ponte Vecchio (die beroemde brug over de Arno), waar een behoorlijk aantal juweliers zitten die Rolex, Tudor etc. verkopen. Zijn voor zover ik kon beoordelen niet heel veel goedkoper (lees: zelfs duurder) dan in Nederland. In Pisa kon ik niet heel veel ontdekken qua horloges… Binnenstad is dan ook niet heel groot.

1 like

Op Piazza S. Giovanni ligt de oorspronkelijk Panerai winkel + museum, leuk om een keer gezien te hebben. Ponte Vecchio is inderdaad leuk om overheen te lopen. Ligt zelfs een Patek AD in een klein rottig pandje. Verder zou ik - als je in Florence bent - ergens ongegeneerd Bistecca alla Fiorentina gaan eten…

1 like