Eerste post hier dus bij deze aangenaam allemaal! En natuurlijk meteen een NA delen:
Santos de Cartier, volgens Cartier het eerste polshorloge! Ik heb mijn best gedaan om de dial op de foto’s vast te leggen maar dat bleek toch een stuk moeilijker dan verwacht
“1904, Louis Cartier granted the wish of the famous Brazilian aviator Alberto Santos Dumont: to be able to tell time while flying. The birth of one of the first ever wristwatches sealed the bonds of friendship between these two pioneers. The rounded angles of the dial, the seamless curve of the horns, and the exposed screws made for an iconic watch that would inspire countless reinterpretations.”
Geweldig hoe makkelijk je van band kan verwisselen, nadeel is wel dat je alleen banden van Cartier kan gebruiken maar voor nu vind ik dat geen enkel probleem. De dial zelf is heel moeilijk vast te leggen op een camera maar het verandert sterk op basis van de lichtinval, van mooi sunburst blauw tot bijna helemaal donker. Volgens het marketing team is de dial geinspireerd door De Sterrennacht van Van Gogh! Hoop dat julie er ook een beetje van kunnen genieten en speciale dank aan Jaap (ten2two) voor het ontvangst en de deal!
Welkom op het forum en gefeliciteerd met de aanschaf. Toen ik hem te koop zag heb ik ook even overwogen om op de Cartier trein te stappen. Maar besloten dat het toch niet mijn stijl is.
Het lijkt me een uniek horloge met veel draagmogelijkheden. Geniet ervan!