Goedemorgen beste liefhebbers,
Na een aantal jaar meelezen werd het wel eens tijd om mij aan te melden voor dit mooie forum. De interesse in horloges komt en gaat, maar gaat bij mij nooit helemaal weg - en sinds kort heb ik daar ook wat meer invulling aan gegeven dmv een nieuwe Seiko Presage spb405j1. Als de tijd het toelaat zal ik nog een fatsoenlijk NA topic maken.
Maar het begon voor mij met een Lorus toen ik een jaar of 14 was, deze had een goudkleurige stretch bracelet. Ik vond dat destijds geweldig en mijn moeder was zo vriendelijk deze voor mij aan te schaffen. Daarna tijdens mijn studietijd heb ik wat ‘fashion’ watches gehad zoals Emporio Armani. Toen ben ik mij ook langzamerhand wat gaan verdiepen en in eerste instantie leidde dit tot de conclusie dat de écht mooie horloges te duur waren en ik behalve een Edox een tijd ‘niets’ gedaan heb. Inmiddels wat jaartjes ouder en ben nu van de persuasie dat je gewoon moet kopen wat je zelf mooi vindt en dat dromen ook heel leuk is ;-).
Desondanks heb ik ook een vintage patek in de verzameling, een prachtig horloge dat ik met veel plezier draag op speciale gelegenheden. Zeer subtiel en bij bestudering blijft het, voor mij, een fascinerend horloge. Ik heb het destijds gekocht via goldammer die het maken van geweldige foto’s beheersen en zodoende kwam het horloge, na een aantal wijntjes en wat heen en weer geapp mijn kant uit. Zonder de wijntjes was het er wellicht niet gekomen maar daarvan geen spijt!
Zoals gezegd heb ik nog een subtiele Edox Les Vauberts, m.n. tijdens mijn studietijd veel gedragen. Ik vind het nog steeds een stijlvol horloge maar ik draag het eigenlijk niet meer. Wel zal ik het houden vanwege de herinneringen en voor mijn gevoel eerste stap naar het kopen van horloges die meer doen dan alleen de tijd weergeven.
Als ik één grail zou mogen kiezen denk ik dat het iets van Moser zou zijn. Ondanks alle omzwervingen en het met veel plezier lezen van jullie eindeloze kennis blijf ik toch altijd weer verlekkerd naar Moser kijken, ge-wel-dig!
De speedy’s vind ik ook erg mooi, gewoon een tijdloos en mooi design dat m.i. heel veelzijdig is.
En nu zal ik er een punt achterzetten want er is zó veel moois :-).
Dank voor het lezen, aangenaam kennis te maken en dank aan iedereen die dit forum zo’n heerlijke plek maakt om te leren en jezelf te vermaken. Neemt zeker de tijd…
Tot slot; iedereen alle goeds voor het nieuwe jaar, en veel mooie genietmomentjes gewenst!