Aangenaam

Beste horlogeliefhebbers,

Na een tijdje meegelezen te hebben, stel ik mij graag even voor.
Ik ben Jos, 61 jaar. Mijn voorkeur voor muziek en horloges loopt gelijk.
Het hangt van mijn stemming af waarnaar ik luister (pop, rock, R&B, metal, blues, jazz, country) en welk horloge ik draag (daily beater, dress, duiker, special).
Mijn nickname en handtekening ziet dus niet alleen op favoriete duikers, maar dat is wel mijn holy grail, namelijk een zwaargewicht NFW ViperFish, vandaar. Terzijde: zwemmen kan ik niet !
Waar hebben we het over:

  1. Jaquet Droz automaat (duiker).
    Moet nodig een beurtje hebben, kroon sluit niet aan op de kast en belettering is bijna onleesbaar geworden. De wijzers zijn duidelijk niet origineel, maar dat heb ik zo laten doen omdat de minutenwijzer vast liep tegen de indices. Een barbaarse oplossing maar lopen doet-ie goed.
    Daarom toch vaak om als het niet regent.

  1. Jaquet Droz handopwinder (dresswatch).
    Loopt prima. Ik wind 'm altijd op, ook als ik 'm eens een tijdje niet draag.

  1. Certina semi-dresswatch, want heeft datum (quarts).
    Is een krijgertje, band er bij gekocht. Ziet er inmiddels nogal “fout” uit zo, maar ik gebruik deze onder nette kleding voor kantoor en dan gaat het wel.
    De kwaliteit van deze Certina viel mij in het begin wat tegen. De kast liet goudsporen na op mijn pols en nu is de kast dun goudkleurig naar zilver toe. Ook vind ik doorboorde lugs niet mooi voor een dress, maar handig is het natuurlijk wel. Alles went, dus ook deze Certina.

  1. Certina Blue Ribbon (automaat), goud.
    In bruikleen om de automaat op gang te brengen. Stond veel stil, lag te veel in de la. Handopgewonden loopt deze erg mooi zonder afwijking.
    We kijken nu of het met veel dragen beter gaat, mijn indruk is positief.
    Deze werkwijze is al eerder goed uitgepakt bij een prachtige gouden vintage Movado high beat Kingmatic HS 360 (met Zenith man.) uit 1960, jammer dat ik die al weer heb teruggegeven zonder even een foto voor jullie te maken. Ik ga proberen dat foutje te herstellen. Overigens zie ik op Ebay precies dezelfde staan.
    Over de Certina: de foto doet geen recht aan deze Certina in bijna mint staat, zo’n goedkoop dun bandje helpt ook niet alhoewel ik het nog wel aardig vind staan.

  1. Benetton by Bulova (quarts).
    Mijn zomer horloge, word ik altijd vrolijk van.

  1. InVoice van V&D (quarts), een special.
    Deze heb ik alleen tijdens EK’s en WK’s om, dus van de zomer is-ie weer aan de beurt.
    Door het soepele bandje en de kroon op 4-uur zowaar een van mijn comfortabelste horloges, en als premie een enorm domeglas.

  1. Fossil chrono (ex-Dreski) aan meshband (ex-Niels).
    Deze mooie HF-combi is mijn huidige daily beater, maar nu toevallig naar de technische dienst.
    Plaatje houden jullie tegoed.

Ik moet nog een oudje opzoeken, die komt nog wel in het vintage deel te voorschijn.
Uiteindelijk ligt de balans bij mij op jong-vintage, maar eerlijk gezegd vind ik alles mooi.
Op dit moment mis ik nog een G-shock (mijn zoon draagt een 5600 ex-Dreski), maar een kleurige 6900 komt er wel.
Ik hoop veel van jullie te leren (technische zaken, reparaties, bandjes maken, enz) en zal genieten van alle mooie klokjes die worden gepresenteerd.

Sorry voor de matige tablet-foto’s, maar we kunnen niet allemaal Malus zijn.

Zo, dat was het voorlopig.
Bedankt voor het kijken.

Welkom Jos
en je begint i.i.g. goed met plaatjes
:}

Welkom Jos. Maar een Fossil Chrono Ex dreski? Daar herinner ik me niets van. G-Shokc 5600 zou heel goed kunnen.

Welkom !
Veel lees en schrijf plezier !

Pieter.

Ha Andre,
De Fossil is zwart met gele cijfers (geel glas eigenlijk) met de drie sub-dials onderaan naast elkaar. Ik vermoed dat de Fossil erg uit de toon viel in vergelijk met al je G-shocks destijds. Mijn zoon heeft twee keer een klokje bij je opgehaald. Zodra ik de pics plaats, volgt er een “aha” erlebnis. Wordt vervolgd.

Mijn beste,

Van harte welkom Jos, bij dit “bij de tijd zijnde” forum!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

@ Andre

Duizendmaal excuus, ik ben abuis >X
De Fossil komt forumlid Tommaat :o

Geweldig … ik lees uit je verhaal dat je echt kunt genieten van alle horloges. Welkom Jos :+

welkom! en leuk om te zien dat iemand v n eerdere bouwjaar niet alleen ahum ouwe rotten horloges heeft :wink: maar ook zulke grappige horloges als die benneton, voetbal en zelfs gshocks kan waarderen. gekleurde nog wel. zo houdt je t leven er lekker in (tu)

Hartelijk welkom Jos .

Leuke vintage-horloges heb je al en welkom!

Welkom Jos!

De gemiddelde leeftijd gaat weer iets omhoog :wink:
Overigens van harte!

mvg

Welkom!

Welkom hier Jos

Welkom en veel plezier

Welkom…:)-D

Welkom op dit forum!(tu)

Veel post en leesplezier gewenst!

Groeten.

Noel.

Welkom op dit forum en veel plezier.

Een hartelijk welkom, Jos, je schrijft leuk en je gaf mij al een tip, da’s top (tu), dus ik ben benieuwd naar jouw verdere posts.

Vriendelijke groet,