Aangifte doen Oostenrijk

Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen… Slechte Ebay recentie achterlaten, waarbij je het probleem eerlijk beschrijft, lijkt me zo ongeveer alles wat je redelijkerwijze kunt doen. Een procedure op afstand beginnen? Schoolvoorbeeld van goed geld naar slecht gooien :wink:

Dit verhaal doet me denken aan mijn ervaringen met een Belgisch lid van ons forum. Alleen kreeg ik wel iets; koelkastonderdelen. Vertikte ook om naar iets te betalen. Mag tot op heden gewoon zijn spulltjes hier nog verkopen. Dus hoop voor je dat negatieve feedback op Ebay wel zoden aan de dijk gaat zetten…

2 likes

De Ebay feedback is al niet meer beschikbaar: blijkbaar kan dat tot 60 dagen, maar omdat er redelijke wachttijden zitten tussen het aanmelden van een geschil met een verkoper en actie van Ebay (“object niet ontvangen” zit al standaard een wachttijd van 10 dagen op, de tijd die Ebay de verkoper nog gunt om het geschil op te lossen; plus omdat ik gewoon heel coulant ben geweest met betrekking tot termijnen waarop deze heer in mijn ogen zou moeten reageren) is deze termijn verlopen. Dat had ook niets uitgemaakt: in ons laatste contact zei de verkoper (letterlijk) dat hij liever de negatieve feedback had, dan dat hij het geld zou terugstorten. Gewoon een vreemde gang van zaken.

Echter, omdat het bedrag is overgemaakt via Bank, en omdat ik via Ebay de locatie van het object wist, was het niet zo moeilijk om deze meneer zijn gehele adres te achterhalen. Blijkt er ook een webshop met horloges op na te houden. Hierover dan maar een negatief bericht geschreven op Watchuseek (niks ten nadele van HF, maar misschien toch iets meer impact aldaar).

Dit is overigens ook alles wat ik zou kunnen krijgen via mijn bank (Rabo). Op de ‘foutieve betalingen’ pagina staat dat Rabo contact opneemt met de persoon en verzoekt het geld terug te storten. Indien dat niet gebeurd, zijn ze gemachtigd het adres aan mij kenbaar te maken. Waarschijnlijk doe ik dit overigens alsnog.

Bedankt tot zover HF’ers!

Veel kan je zelf doen. Zou iig hem zenuwachtig maken. Wie weet kiest hij wel eieren voor z’n geld voor een paar honderd euro.