Aankondiging: Maen Hudson GMT

Deze uitvoering ziet er heel tof uit.

1 like

Yup…geinig ding. :+1:

Waarschijnlijk gebruiken ze deze kast ook voor een duiker te maken spaart kosten op die manier. Ook voor een duiker is 30ATM overdreven maar het staat natuurlijk wel lekker voor de marketing.
Krasbestendig klinkt leuk maar is vaak een coating en ook die kan beschadigen waar dan weer niks aan te doen is.

1 like

Mooi, maar alleen al vanwege de naam zou ik hem nooit kopen

1 like

Eh, dat is een gerucht wat niet op waarheid berust. Het wordt gemaakt door festina. Weet niet hoe ik de link hierop zet maar het staat op tide&watches… wat me ook opvalt, de prijs… 712 dollar in the usa en hier 899 euro…

1 like

Als ik je goed begrijp dan maakte festina calibers voor seiko ipv andersom zoals werd geopperd en voor niet waar werd beschouwd?

1 like

Hoe een verhaal dan kan veranderen. Misschien dat dat komt doordat seiko in veel ogen beter is en dat beter past. Fossil…een merk waar zo op wordt neergekeken door de haute horlogerie, maar zo belangrijk is geweest voor de industrie…

1 like

Dus… gaat er iemand over tot aanschaf?

pas 7 december volgens mij

Je kan er ondertussen je klok op gelijk zetten dat dit wordt aangehaald in een Maen topic…
:upside_down_face:

2 likes

Heb een zwak danwel een voorkeur voor GMT’s, maar deze Maen doet het net niet voor mij.

Tadaaah… dunner

Wel met een disclaimer alvast m.b.t. de waterdichtheid, maar zeker döner :wink:
Officieel 150m maar gezien de triplock dichting van de kroon denk ik dat die 200m wel goed zit👌

Voelt wel een beetje als oude Koeien uit de sloot halen.

4 likes

Absoluut.
En zeker gezien de Hudson MKI (Jet Black LE) mijn meest gedragen en (na demagnetisatie) meest strak lopende (met +1.5 à 2 sec./dag behoorlijk binnen COSC) horloge is, stoort het me ook steeds meer.
Allerlei mensen lopen een verhaal te herhalen over een horloge wat ze zelf misschien nooit vastgehad hebben en waarbij ze onrealistische verwachtingen van anderen als een soort monopolie op de waarheid (dank u, heer Teeuwen) napapegaaien.

Feit blijft, 20ATM duikers met een 38mm kast, die <12.5mm dik is, mooi vormgegeven, met saffier & een Zwitsers uurwerk heeft met 28800bph, maar sub 500-550 euro geprijsd, zijn dun gezaaid.
Heel dun gezaaid.
Een Certina kost al 1,5x zo veel. En hoe mooi ik de Sealanders van CW ook vind, die zijn doodleuk 2x zo duur.
Ach ja, haters gonna hate. :stuck_out_tongue:

5 likes

Dit is toch gewoon echt heel erg mooi?

Edit: vooral die witte vind ik fraai

3 likes

De witte doen ze in verband met popular demand. Ben benieuwd od die als eerste uitverkoopt.

Uit eigen ervaring; kwaliteit en afwerking zijn dik in orde bij Maen, voor het geld zijn het meer dan uitstekende horloges.

en na 2 weken duiken doet ie het nog steeds :smirk:

7 likes

Pre order is besteld ben benieuwd :sunglasses:

3 likes

Same here, even geduld, maar heb er zin in!

3 likes

Ben erg benieuwd naar de wristshots. Ik overweeg hem namelijk ook aan te schaffen.

1 like

Juli als het goed is!

2 likes