Aankondiging: Maen Hudson GMT

Zag deze voorbij komen en moet zeggen ben er wel van gecharmeerd. Leuke afmetingen en als de afwerking goed een leuke horloge met een eigen smoel.

25 likes

Zal wel een seiko uurwerk inzitten denk ik?

Deze ziet er goed uit hoor :ok_hand:t3:

2 likes

Welke afmetingen?

Soprod C-125

1 like

Dacht dat ik dat er bij had gezet.

Case 38 mm

THICKNESS
10.5 mm - 12.05 mm Including Glass

LUG TO LUG
46 mm

WEIGHT
147 Gram Including Bracelet

CASEBACK
Closed Screw-down

MATERIAL
316L Stainless Steel

BEZEL
120 Click Uni-Directional Stainless Steel

CRYSTAL
Double Domed Sapphire + AR Coating

WATER RESISTANCE
30 ATM

1 like

Ja, prima specs en wel vrij herkenbaar Maen. Maar ik ben nog niet helemaal om…

1 like

38mm met 12mm dik.

Das wel een stevige jongen…

Hoe spreek je dit merk uit? Ik wil mean zeggen elke keer :sweat_smile:

Als ik het goed heb is het : Maan
zo niet, word ik graag verbeterd

Niet voor een GMT. En al helemaal niet met 200m WR. Zoek maar een dunnere. Succes.

Wel slordig dat de bezel niet bidirectioneel is, en dat de bezel niet 48 clicks is.

2 likes

Zeker geen onaardig klokje, alleen de kroon lijkt er niet bij te horen. Verder jammer van dat Seiko uurwerk.

welk seiko uurwerk ?

Ik blijf skeptisch over dit merk, ik weet nog dat ze de hudson uitbrachten met prachtige renders en dat de originele afwerking echt de wensen over liet…

1 like

De soprod 125 is een Seiko design.

Cool!

Fine.

Excellent!

Fuck off!

Wil je meer of minder

Het is eigenlijk helemaal niks om over te klagen natuurlijk en het is vooral een beetje zure mannenpraat van mij uit. Maar het voelt zo overdreven voor het product dat het is. 10 ATM was prima geweest. 15 als je echt tof wil doen. 30 voegt echt helemaal niks toe aan dit horloge. Ben oprecht wel benieuwd wat het in prijs had gescheeld. Of wat zou het kosten om 20 ATM in te ruilen voor meer magnetisme bestendigheid?

Verder vind ik het best een knap horloge trouwens. Vooral met de zilverkleurige bezel.

2 likes

Dat staat redelijk los van elkaar hoor. Anti magnetisme zonder gebruik van bijvoorbeeld silicium componenten die van nature uit zeer resistent zijn tegen magnetisme is relatief moeilijk en vereist bijvoorbeeld het gebruik van een zacht ijzeren kooi rond het hele binnenwerk. In mijn ervaring zijn de meeste moderne Japanse en Zwitserse binnenwerken prima dagelijks bruikbaar zolang je ze niet bewust op een erg sterke magneet legt.

1 like

Fair enough, maar het zelfde zou dan ook gezegd kunnen worden van die waterdichtheid. En als het dan toch om overengenering van een reizigers-/GADA-horloge gaat, misschien is het wel lekker dat de specs wat meer over de velden van waterbestendig-magnetismebestendig-krasbestendig verdeeld zijn ipv zo zwaar leunend naar één van de drie.

Maar nogmaals het mijn OCD die hier een beetje recalcitrant loopt te doen. Het is een cool ding hoor.

1 like