Aankondiging nieuwe horloges

Gezien Baselworld nogal een paar klappen heeft gehad en er vrijwel geen van te grote merken meer naartoe gaan, wat zal nu het moment zijn dat de meeste merken hun nieuwe horloges bekend zullen maken? Is daar al meer over bekend? Is er een nieuwe “show”? Zullen alle merken hun eigen ding doen? Ik ben benieuwd!

5 likes

Goede vraag.

1 like

SIHH. Alles online.

Iets met een virus.

denk trouwens oprecht dat niet alles gepresenteerd gaat worden. Niet alle fabrieken produceren voluit.

1 like

Online is uiteraard vanzelfsprekend.

SIHH? Hmm zou kunnen inderdaad. Wanneer is dat ook alweer? Ik kan zo natuurlijk ook even zelf googlen:).

(…) in a joint statement Rolex, Patek Philippe, Chopard, Chanel and Tudor announced that they would be pulling out of Baselworld and host their own fair in April 2021, in alignment with the dates of Watches & Wonders Geneva, at the Palexpo exhibition center.

2 likes

Al met al toch een forse aderlating voor Basel. Dat bracht de nodige euries in het laatje.

Ik vraag me af in hoeverre bepaalde merken zo’n beurs nou nodig hebben. Als ik kijk naar Tissot en Seiko, die brengen volop nieuwe modellen uit waar online al zoveel exposure voor is. En soms niet eens vanuit het merk zelf.

Uiteindelijk is het zo dat als je iets moois uitbrengt, de markt wel voor marketing zorgt.

1 like

Dat denk ik ook. Baselworld is gewoon niet met zijn tijd meegegaan en daarom is het schip gezonken. Wanneer grote spelers als de Swatchgroup en Rolex afhaken, is het snel gedaan.

Ik denk dat de meeste merken gebruik gaan maken van hun social mediakanalen om exposure te krijgen voor de nieuwe releases. Je ziet dat dit ook prima werkt. Kijk maar naar de nieuwe Rolexmodellen in september '20 of de nieuwe Speedmaster nu.

2 likes

Tja, daar ben ik ook wel benieuwd naar, of dat nu nodig is. Ik vraag me sowieso af of Seiko en Tissot bevoorbeeld ook naar SIHH komen of dat het alleen het hogere segment is.

Laten we eerlijk zijn, Rolex heeft het sowieso niet nodig inderdaad. Daar hoeft maar het kleinste nieuws vandaan te komen en de wereld weet het binnen een minuut!

De aankondigingen werden sowieso al gedeeld via de online kanalen, dus de nieuwtjes bereiken de massa en de liefhebbers snel, ongeacht Baselworld. Instagram vind ik ook een leuke manier om je favoriete merken te volgen.

Ik kan wel een paar nadelen bedenken van het afschaffen van de beurzen:

• veel minder snelle hands-on ervaringen en foto’s / video’s
  • alle aankondigingen zijn gespreid over het jaar, terwijl vroeger je het grootste deel in 1 keer binnen kreeg. Dat maakte het wel iets om naar uit te kijken, ipv constant het web af te schuimen naar nieuws :sweat_smile:
1 like

Dat dus! Dat vind ik ook stuk fijner. Dan kan ik dan een beetje gaan bekijken of er iets nieuws moet komen!

1 like

Gedurende Basel World ging Rolex met AD’s (wereldwijd!) om de tafel, om te bespreken wat er besteld kon, mocht en moest worden voor het komende jaar.
De pers werd uitgenodigd om de nieuwe modellen wereldkundig te maken.
Niets wat nu niet meer online afgehandeld kan worden.
Het was geen particulieren beurs, zoals de auto Raai dat was bijvoorbeeld.

Inderdaad zeker niet, wij zijn 2 jaar geleden met enkele liefhebbers geweest en mochten her en der wat horloges in vitrines bekijken. Geen dealer was bij de meeste merken niet interessant en uiteindelijk zijn we van ellende die middag Basel maar in gegaan. De eerste hartelijke ervaring in een winkel aldaar was overigens “Nein!” maar de tweede was erg gezellig en zo toch de dag nog leuk afgesloten. :tada:

3 likes