Aankoop advies: Ball Watch

Beste,

Bij het bekijken van wat websites van horloges, kwam ik langs een zeker horloge, namelijk de
Ball Watch Fireman Victory
meer specifiek de
NM2098C-S3J-SL

Even bellen, is op voorraad en onder aansporing van vrouwlief besloten toch even de gaan kijken.
Maar net in de auto, gedacht, waarom zo spontaan en snel. Dus omgekeerd en terug naar huis om nog even te bezinnen.
En hoe gaat dat beter, dan hier op het forum om wat reacties te vragen!

Voor wat plaatjes en specificaties, de website van Ball:
https://www.ballwatch.com/global/en/collections/fireman---26/victory---nm2098c-s5j-bk---521.html

Kom er maar in, met waarom wel of waarom niet.
Opties, suggesties, commentaar, aanbiedingen. Alles is welkom.

Alvast bedankt!

1 like

Heb zelf een Ball Marvelight en heel tevreden van. Enige nadeel vind ik de niet-geringe massa van het horloge+band.
Ik zou zeggen: zeker eens gaan passen!

1 like

Mooi horloge. Op het forum wat minder ‘aanwezig’ vanwege de restwaarde(jong gebruikt kan dus heel interessant zijn). Zelf heb ik bij een aantal modellen moeite met de plaatsing van de datum. Ook vind ik de gasbuisjes niet even mooi op een aantal wijzers die ze gebruiken(met name bij dit horloge). In daglicht zijn deze te aanwezig en doen daarbij af aan de wijzers(waarop soms lijmresten aanwezig zijn, let daar dus goed op bij aankoop!)
Verder, lekker omslingeren en kijken of je gevoel blijft. Dan lekker kopen!

Doendoendoen !
Prachtige kneiter van een horloge !

Ooit vanuit het forum een presentatie van Ball horloges bijgewoond in Heerlen. Ferry Schweitzer was er ook.
Leuk merk.

Leuk merk. Je schrijft wel af. Probeer korting te krijgen :stuck_out_tongue:

Meerder Balls (ballen? :thinking: ) gehad.

Heel veel horloge voor het geld. Goede uurwerken, meer dan prima afwerking en zeker de tritium lume is top.

Zeker doen.

Afschrijving? Tsja, je vindt een horloge mooi of niet.

1 like

Waarom niet denk ik dan.:upside_down_face:

1 like

Daar hebben ze inderdaad wat variaties in… Ik snap je helemaal.

Te zwaar, bedoel je?

Goede tip! Zal ik doen.

Dat maakt mij niet echt uit…ik verkoop eigenlijk niet (uitzonderingen daargelaten).

Ook een goed punt! :stuck_out_tongue_winking_eye:

De planning is wel dat ik hem een keer omsla…tenzij er iets anders op mijn pad komt…

Dank voor zover allen!
Andere ideeën, argumenten etc blijven welkom.

deze heb ik inkomend :grin:

10 likes

Leuk merk Mooie afwerking vaak. Heb deze net…

5 likes

Ik zou zonder meer voor de Marvelight gaan. Één van de weinige horloges waarvan ik spijt heb dat ik hem flipperde.

2 likes

Overigens, hier mijn mening over een niet meer in bezit zijnde Ball.

Mooi ding, als afschrijving geen probleem is. Waar ik op zou letten:

  • Zijn de tritiumbuisjes niet te storend aanwezig? Bij mijn ex (zie hieronder) waren ze vrij subtiel uitgevoerd.
  • De kast valt redelijk groot.
  • De afwerking van de caseback was iets ruw.
  • De band tapert niet, dus dat moet je mooi vinden. Ik vond het het horloge iets te grof maken, maar ik heb een smalle pols.

Daarmee wil ik niets afdoen aan de kwaliteit van het horloge, want ze zijn echt leuk voor het geld.

Ball is tof! Bovenstaande vond ik ook super.

Onderstaande is mijn favoriet. De afwerking is subliem, de wijzerplaat top en de band heerlijk comfortabel.

3 likes

Huh? Is die van mij naar jou gegaan?

EDIT: Ja, die chrono zou ik ook wel willen, als ze 'm een maatje kleiner maakten.

Was leuk.

1 like

Heerlijk merk :wink: Ik heb de Marvelight met grijze wijzerplaat, heel tevreden van!

1 like

Heeft mijn aandacht nog steeds, mooie geschiedenis, eigen ‘smoel’ mooie afwerking en kwaliteit, maar de prijs icm de afschrijving heeft mij er van weerhouden er 1 aan te schaffen

Ik hou er niet van om fix te verliezen op een klok, daarom komt er va(a)k(er) een Hamilton als alternatief, zelfde kwaliteit, ook een eigen ‘smoel’ zij het in mindere mate, maar veel beter verkrijgbaar met minder aderlating

Maar mijn horlogehart geeft de voorkeur aan Ball

Vind deze
zo vet