Aankoop Breitling Incabloc

Hallo iedereen!

Ik ben Femke en ik ben nieuw op dit forum. Al een tijdje ben ik gek op horloges en was ik een beetje op zoek in welke richting ik uit wou. Nu heb ik ontdekt dat ik vintage horloges echt prachtig vind. Daarom wil ik graag mijn eerste vintage horloge aanschaffen maar ik zou graag wat advies willen.

Ik heb op Chrono24 een Breitling Incabloc van de jaren '60 gevonden voor €399.
Is dit een correcte prijs? En belangrijker, is het horloge echt?
Hieronder zijn een aantal foto’s van het horloge.
Alvast super bedankt!

Femke

deksel

2 likes

Het lastige is dat Breitling time only horloges uit deze periode heel slecht gedocumenteerd zijn. Je ziet ook heel veel horloges waar later “Breitling” op gedrukt is. Mijn eerste instinct zegt overigens dat dit horloge wel echt is. De schrijfwijze van de merknaam is namelijk dermate bijzonder dat het moeilijk is deze helemaal correct na te maken. Maar de foto’s zijn zeker niet ideaal.

Een ander issue is dat dit een verchroomde kast is en je ziet dat het chroom er toch al flink van is afgesleten, je moet je dus afvragen of je daar comfortabel mee bent. Het is in principe mogelijk om een horloge opnieuw te verchromen (ik heb dat zelf voor een Breitling ref 181 uit de jaren veertig laten doen) maar daarmee verlies je wel een stukje authenticiteit. Een stalen horloge geniet altijd de voorkeur.

Als je aan kunt geven waar je naar op zoek bent (afmeting/materiaal/merken) dan kunnen we misschien wat beter adviseren.

4 likes

Ik sluit mij aan bij @HorloG
Volgens mij is de caseback van dit horloge ook vervangen, voor 400 euro kun je ook naar een Omega kijken. Daar brand je minder snel je vingers aan met HF-advies.

Hallo HorloG, kun jij me helpen asn een Breitling vintage horloge?

Is dit een echte Breitling?

Uurwerkfoto’s geven bij deze uitsluitsel. Plaat durf ik niet te zeggen. Lume ziet er ok uit.