Geachte mede forum leden, ben serieus geïnteresseert in het aankopen van een Breitling horloge, genoeg aanbod van handelaren op het internet maar Breitling geeft via hun officiele website te kennen dat 99% van de op het world wide web aangeboden Breitling horloges nep zijn en geen horloges van hun merk buiten de officiele dealers om te kopen.
Natuurlijk worden er op websites als Marktplaats.nl een hoop neppers aangeboden maar hoe zit het met de internet dealers/winkeltjes die claimen originele Breitlings (en andere merken) horloges te verkopen voor een lagere prijs dan bij de reguliere juwelier?.
Er zijn natuurlijk internet juweliers op internet(Ebay b.v) die echte verkopen kompleet met alle papieren etc,nadeel is toch dat meestal vanwege de afstand tussen de koper en verkoper, het afwachten is wat je aantreft als het pakketje aankomt.Je kunt weinig kontroleren,visueel alleen van foto’s.
Via Pay pal ben je wel enigzinds verzekerd van je aankoop en de meeste juweliers zullen een hogere verzendkost rekenen zodat je pakketje gegarandeerd aankomt.
Maar 100% zekerheid heb je niet,van de verkoper en van de post ook niet.
Heb mijn Breitling via Chrono24 gekocht en moet zeggen dat ging allemaal goed,maar ik was pas gerust toen ik de klok met papieren in mijn handen had.
Weet niet of ik zo’n aankoop weer zo zou doen, misschien wel;)
Het blijft natuurlijk altijd tricky, zeker als je hem besteld in Verwegistan. Op Marktplaats heb je inderdaad 99% kans dat je een nepper ziet staan, maar wat wil je voor pakweg € 100,-! Er zijn echter toch wel een flink aantal goede online juweliers waar je met een gerust hart een echte Breitling kunt kopen. Chrono24.com is een goed startpunt, kijk ook eens op jameslist.com of authenticwatches.com. Succes!!
Bedankt voor jullie reacties en tips, bedoeling was om zo wie zo geen horloge via de post te kopen, laat staan in “Verweggistan”;-), vraag ging dan ook meer om de Nedelandse online handelaren/webwinkeltjes zoals RHwatches, Lexwatches, Selectwatches en Jeweltrader, vooral deze laatste bied een aantal mooie Breitling modellen voor een interessante prijs aan, voordeel is dat hij ook nog redelijk bij mij in de buurt zit, iemand ervaring met deze Nederlandse webwinkels?, bij voorbaat dank.
PS Tim, jij had een mooie breitling te koop, ben net te laat lid van dit forum geworden
voor een klokje van 3 a 4 duizend euro rij ik wel een paar honderd kilometer
dan zie je wat je koopt. Deze prijzen kun je ook wel bij de juwelier krijgen met een beetje babbelen sommige jeweliers doen ook aan grijze import en dat soort dingen met btw en zo
Ik sluit me bij Tim aan, bij William Wien kun je betrouwbaar een klokje kopen. Je kunt bij hem langs gaan of een klok laten komen via de post. Voor een eerst keer gewoon even naar Wageningen rijden, heb je gelijk een leuk praatje.
Bedankt voor je reactie Wilco, inderdaad, ben niet van plan om een klok via de post te kopen, ook voor een iets minder duur horloge rij ik graag een paar honderd kilometer om te zien wat ik eventueel koop.
Dichtsbijzijnde Breitling dealer/juwelier is Schaap & Citroen Groningen, denk niet dat die aan “grijze import” of discount doen
ik wil toevoegen dat ik mijn 3 breitlings (Chronomat, Aerospace en B-2) allemaal via marktplaats gekocht heb.
Van te voren veel communicatie over en weer via email (foto’s) en telefoon. en bij het ophalen (niet verzenden) heel goed kijken, testen en voelen en zorgen dat alle papieren erbij zitten (liefst inc. originele aankoopbon o.i.d.).
Bedankt voor je reactie, maar mijn vraag gaat meer over de internet dealers/webwinkels die bvb via Marktplaats en hun eigen website Bretlings en andere merken horloges aanbieden, ik zelf zal niet zo snel, vooral niet via Marktplaats.nl, van een particulier kopen mits het onderbouwd is door middel van papieren en aankoop bon en de klok bij een erkende dealer zou kunnen laten testen.
Bij ons heb je van baal (nijmegen) daar kreeg ik alleen in het gesprek al 15 procent korting op een breitling toen hadden we het verder nog nergens over gehad 20 procent moet ook gewoon te halen zijn
in duitland heb ik wel een adress waar het vlot oploopt tot 30 % alleen sport rolexen niet
he Grutte Pier
de breitling staat nu bij wwwatches te koop .
heb hem daar in geruild voor een iwc die ik al heel lang wou hebben.
Ben daar dinsdag geweest ook voor het eerst.
En had daar ook mijn twijfels over ook omdat je inderdaad veel leest over nep rotzooi word verkocht via de web.
Maar je hoort via de forum dat het een professioneel web bedrijf is en moet zegen dat je heel professioneel geholpen word .
En Ik ben van plan om in mei een panerai bij hem te kopen.
Ben erg nieuwsgierig wat je nu gaat doen dus laat het maar weten via de forum.
Heb net even bij ze op de website gekeken en jou horloge hebben ze daar inderdaad te koop, wat denk je?, geven ze nog korting op die prijs? ;).
Ben ook even wezen neuzen op de andere webwinkels/handelaren sites en moet zeggen dat ik in sommige gevallen enigzins verschil in horloges opmerk, kleine details zijn soms verschillend en ook valt het me op dat sommige webwinkels modellen als nieuw aanbieden terwijl een dergelijk model horloge al een aantal jaren niet meer geproduceerd worden, hoe kan dat?.
Ter vergelijking gebruik ik www.breitlingsource.com als research/reverentie site.
Bedankt voor de tip, Tims “oude” klokje is een van de mogelijke opties, ook heb ik een mooie Navitimer Chronograph bij Jeweltrader gezien, www.jeweltrader.nl iemand ervaring met deze laatste verkoper/webwinkel?.
Tims “oude” klokje is een van de mogelijke opties, ook heb ik een mooie Navitimer Chronograph bij Jeweltrader gezien, www.jeweltrader.nl iemand die wat over dit (type) horloge kan zeggen of zijn/haar mogelijk ervaring met deze laatste verkoper/webwinkel?, bij voorbaat dank.
Grutte Pier
Dat ze zegen op websites dat het nieuw is kan zeker ! .
Dan betekend dat je de eerste eigenaar word van het horloge en dat de papieren worden getekend op de datum dat je hem koopt.
dus oud of nieuw model ik vind als je praat over horloges die duurder zijn dan 1000 euro dat het dan tijdloos modellen zijn en vergeet je koopt hem omdat je dat model mooi vind toch!
en nieuw heb je altijd van het merk 2 of 3 jaar garantie.
Niet dat je dat nodig hebt want ik heb nog nooit problemen gehad .
Maar wel mijn oom met zijn Rolex submariner die is wel 4 keer naar Rolex geweest om dat er water onder zijn glas zat met duiken dus ! en gelukig in garantie tijd .
Ik weet niet hoeveel korting William Wien geeft maar je kunt het altijd proberen.
Dat snap ik, het viel me alleen op dat sommige modellen al bijna tien jaar uit productie zijn en ze na zo’n tijd dan toch nog nieuw/ongedragen aangeboden kunnen worden, je zou zeggen dat die modellen dan nieuw niet meer verkrijgbaar zijn?.
Grutte Pier
Als ik mocht kiezen zou ik voor de Navitimer gaan.
ik vind hem meer een Breitling.
en een navitimer kun je met Verschillende soorten kleding dragen.
Bedankt voor de tip Tim, de Navitimer heeft ook iets mijn voorkeur, al vind ik jou “oude” klok, de Superocean Héritage 46, ook erg mooi, heb in de laatste iets meer vertrouwen daar ik de Navitimer van Jeweltrader zo van de foto’s niet beoordelen kan en helaas niet bekend ben met de verkoper/webwinkel (www.jeweltrader.nl).