Aankoop controle sub

Maar via wat koop je het horloge eigenlijk? Marktplaats of zo?
In dat geval is een check wellicht wel verstandig ja.

Via het forum bij een gerespecteerd lid zou ik me daar minder druk over maken.

3 likes

Als je even terugleest geef ik een tip voor een horlogemaker die bij de AD jaren heeft gewerkt.

Het geven van “advies” is geen zekerheid wat de koper schijnbaar zoekt. De verkoper wil geen 2 weken wachten, dus dan is blijven weinig optie over is het niet? :grinning:

Hij was er al achter dat dit nogal gewilde modellen zijn, zullen voldoende kopers zijn die een echtheidskeuring niet nodig hebben. Dus als de koper die zekerheid wil hebben is een winkel een beter advies dan de particulier jungle.

1 like

Betekent ook dat de verkopende partij het horloge 2 weken gereserveerd moet houden en eventuele andere potentiele klanten nee moet verkopen.
En misschien vindt Whatsub in die 2 weken wel een ander horloge of koopt toch ineens liever een nieuw tractor.

2 likes

Ja misschien ligt het aan mij hoor, maar ik kan nog steeds niet wennen aan de hebberigheid van mensen. Alles moet snel en voor veel geld. Dat geldt voor huizen, horloges, auto’s etc.

Misschien verlang ik stiekem nog wel eens terug naar de tijd dat mensen elkaar als mens zagen en niet als geldboompje waar je snel wat euro’s uit kan schudden. Dat we elkaar nog in de gelegenheid stelden om een weloverwogen keuze te maken en onderzoek te doen naar hetgeen we ons geld aan willen uitgeven. Hopeloze romanticus die ik ben :pray:t2:

20 likes

Snap helemaal je punt. Als je dat dus zoekt zou ik adviseren een grijze handelaar te bezoeken voor aankoop. @Flipperkast had recent een mooi voorbeeld van een 116610 echt en nep naast elkaar. Denk als je enkel de neppe ziet het dus op basis van 1 foto moeilijk oordelen is om hier uitsluitsel te verkrijgen en een 100% zekere uitspraak om op koop over te gaan. Ik zou het spijtig vinden als iemand zo’n fout begaat.

1 like

Het is inderdaad van een particulier die ik niet ken en hier ook geen lid is. Een controle is daarom een vereiste. Een on the spot check door een goede horlogemaker lijkt me de beste manier om snel uitsluitsel te krijgen. Ik heb nu 3 adviezen gehad ik zal maandag eens even bellen. Helaas wel allemaal in NH. Echter die tractor begint ook wel te kriebelen inmiddels :wink:

2 likes

Het was ook niet te zien, want het enige dat niet klopte was het uurwerk.

En daarom snap ik de potentiële koper wel dat je het wil laten checken.

Ik zou ook niet twee weken wachten. En voor 11k kun je wel een stukje omrijden toch?

2 likes

Waarom zou je als bedrijf jou kostbare tijd en kennis gebruiken om iemand te helpen die geen enkele intentie heeft ook maar iets te kopen, sterker nog iemand die jou kennis en tijd wilt gebruiken om zijn geld bij een ander uit te geven?

Ik snap die €250,- wel.

4 likes

Nietes.

5 likes

Daar kun je hem al haast voor laten servicen, buiten een AD…

Ik weet niet of ik de 100% verantwoordelijkheid zou durven dragen om nep of echt te zeggen na inspectie. De uurwerken worden ook steeds beter nagemaakt. Maar zo strak als een echt Rolex uurwerk doorgaans loopt, da’s haast niet te imiteren. Het zit hem daar weer in “doorgaans”, want de zwakke broeders op mijn Weishi waren op de recente GTG vooral ´21 model Rolexen…

3 likes

Omdat je trots bent op je merk, omdat je het horloge oorspronkelijk geleverd hebt of omdat je het toekomstige service werk op je wilt nemen en alvast een relatie wilt op bouwen. Daarnaast wil ik ook best een nieuwe bij ze bestellen tegen de tijd dat ze die weer kunnen leveren. Ik begrijp de strategie ook maar vind het eigenlijk niet passen bij een luxe merk.

Beide AD’s zijn trost hun merk, daarom brengen ze sieraden onder eigen naam uit. Heeft Rolex weinig mee te maken.

Als de des betreffende AD het horloge oorspronkelijk heeft verkocht aan de verkoper waarom zouden ze dan uberhaupt een check willen laten doen?

Rolex heeft hier niks mee te maken, het is de AD die hier mee komt. Ik snap heel goed waarom ze hier geen zin in hebben. Doe je dit gratis of voor een paar 10’tjes zul je iedere dag mensen op de stoep hebben die hun marktplaats knaller willen laten controleren.

1 like

De enige die ik kan bedenken is Potma in Den Haag.
Juwelier die wat horloges ernaast heeft.
Je kan daar ook terecht voor taxeren, dus denk dat een echtheidscheck ook tot de mogelijkheden behoort.
Taxatie kost dacht ik 75 euro.

2 likes

İn Utrecht is er ook een juwelier die veel Rolexen inkoopt en verkoopt. Volgens mij doen ze ook echtheid tests. Juwelier Emo.

2 likes

Je kan ook gewoon de sub kopen die ik in het blauwe gedeelte heb staan :wink: lekker compleet en met bonnetjes :sweat_smile: anders zou ik idd gewoon even langsrijden ergens, maar voor niets gaat de zon op, dat is logisch. Overigens áls je hem al bij SC wegbrengt, gaat ie naar Hoofdkantoor waar hij bekeken wordt. Duurt 3 dagen voordat je hem terug hebt dan op zn allersnelste!

Regio Zuid-Holland? Ruud van Clockwise kan hem zo openmaken voor je en controleren.
Op basis van je geposte foto’s zeg ik: “seems legit.”
Donderdag tot zaterdag is hij open.

1 like

Bedankt Rob, de locatie is handig voor de verkoper en ik zie dat ze aardig wat Rolexen in de verkoop hebben. Heb jezelf goede ervaringen met deze zaak/ Ruud?

1 like

Ik heb er regelmatig horloges gekocht en verkocht, Ruud ziet vrij snel of een Rolex imitatie is, ik heb er een tijdje geleden nog een 126610 kunnen kopen.
1 tip: hij is vaak lekker enthousiast dus je blijft dan plakken bij hem, geen straf overigens :wink:

1 like

Klinkt goed :ok_hand:

1 like

Niets ten nadelen van TS, maar vind het nog altijd bijzonder dat men bereidt is ±€15000 te spenderen aan een horloge waarbij het voor hen een raadsel is of het een authentiek exemplaar betreft.

1 like