Aankoop controle sub

Beste liefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum en van plan deze week een submariner aan te schaffen. 116610ln

Ik wil een echtheidcontrole laten uitvoeren uiteraard incl uurwerk inspectie echter hier zit 2 weken wachttijd op bij zowel Gassan als S&C.

Dit duurt de verkoper te lang daarom zoek ik een goed adres dat dit per direct kan/ doen bij voorkeur in de omgeving zuid Holland/ Utrecht maar iets daarbuiten kan ook. Jullie tips worden zeer gewaardeerd!

1 like

Wellicht wat fotos posten van het horloge en de set? Kunnen we meekijken.

Je zal een horlogemaker moeten vinden die het horloge wil openen en voldoende verstand van zaken heeft.

2 likes

Het is inderdaad het plan om een horlogemaker te zoeken die dit kan en wil doen. De vraag is welke? Adviezen zijn welkom. Hierbij wat foto’s

Dat vind ik al typisch.

5 likes

Klopt hij stelde wel zelf Gassan voor echter die hebben ook 2 weken leadtime. Ook was hij pro-controle wat ik dan wel weer positief vind.

1 like

Dat is fijn, maar dan moet je ook begrip hebben dat er een kleine wachttijd is. Dat moet hem als Rolex bezitter niet vreemd zijn :joy:

14 likes

Je moet naar een plek gaan waar een horlogemaker aanwezig is. Zonder horlogemaker kan je niks controleren. Aan de balie gaat een verkoopmedewerker zich niet branden aan jouw vraag.

2 likes

Wesselink en Vreeker in Alkmaar maken hem open waar je bij staat. :ok_hand:

5 likes

Dankje zo n adres moet ik hebben inderdaad. Ik zag W&V en Kalle Slaap ook voorbij komen in een ander forum. Beide in N Holland. Ik vraag me af er ten zuiden van Amsterdam ook een dergelijk adres is?

Mij gaat het vooral om de kwaliteit van het onderzoek maar de verkoper moet ook mee :wink:

1 like

Ik zou als verkoper ook geen 2 weken gaan wachten omdat een eventuele koper een controle wil laten uitvoeren.

11 likes

Dan moet je er om 2 uur ‘s nachts heen, want die werkt het liefst in de nacht :sweat_smile:

3 likes

Snap ik. Dit is duidelijk een afgesproken demotivatie beleid omdat ze gek werden van het aantal aanvragen. Er is me verteld “we deden dit vroeger on the spot en voor een paar tientjes” maar we zitten hier gewoon niet meer op te wachten daarom vragen we nu ook 250 euro voor een 5 minute check.

WAT? Je krijgt dan hoop ik een mooi document met een garantie met opsommen van wat ze gecontroleerd hebben…

Absurd dat dat 250 euro kost, maar ergens snap ik het wel ja.
Zij hebben er verder niets aan of jouw Rolex die je niet daar koopt, wel of niet origineel is.

1 like

Als je weet dat het een echte is zou ik daar ook niet op zitten wachten. @Tempusuurwerktechniek wellicht een optie?

1 like

Iemand met een klein beetje inlevingsvermogen zal toch wel begrijpen dat een ander geen 10-11K stuk gaat slaan op iets waarvan jij weet dat het een echte is. Maar het siert je wel dat je zo goed van vertrouwen bent :sunglasses:

1 like

Dan moet de koper dat vertrouwen kopen door bij een grijze handelaar te betalen voor garantie etc.

1 like

Geen garantie etc. dat is nog specifiek vermeld. Eigenlijk werd me op een vriendelijke manier uitgelegd dat ze hier geen trek in hebben. Het horloge is er echter wel gekocht in 2018 dus ik zou mogen verwachten dat ze uit service oogpunt best even zouden mogen controleren of dit klopt lijkt me?. Ik heb geen ervaring met Rolex AD’s maar met andere producten als auto’s of motoren ben ik gewend dat men graag even meedenkt.

Dat is ook onzin, want als iemand hier voor advies komt ivm echtheid is het eerste wat geroepen wordt dat de echtheid gecontroleerd moet worden bij een AD. Nu doet iemand dat, is er een wachttijd waar verkoper niet zit te wachten en moet er maar een horloge gekocht worden bij de grijze handel voor dat stukje garantie. Bijzonder hoor

2 likes