Aankoop eerste horloge - vraag ivm merken

Thanks, zo leer ik ook elke dag nog bij hier op het forum. :grimacing:

3 likes

Zo eentje is wel goed

7 likes

Hij heeft toch gezegd geen Chinees met branding in deze pricerange. :rofl::sweat_smile:

4 likes

Hier kan ik me overigens ook in vinden. Heb ik zelf ook gedaan.

Allereerst welkom op het forum :smiley:

Toch even nagaan waarom je horloges niet kon verdragen ……materiaal kast -,band ….indien van toepassing hier rekening mee houden.

1 like

Prima suggestie, maar dat “vaak ook in de aanbieding voor tussen de 150 euro tot 250 euro” is niet meer. Het drievoudige eerder :wink:

Heb drie mooie horloges overgenomen, alle drie nog in top conditie. Ontzettend blij mee. Ook de omgang tussen verkopers en mijzelf was echt top! Dat is uiteraard puur mijn ervaring na 1,5 jaar HF lidmaatschap.

2 likes

Welkom op HF Jeroen. Inderdaad zijn de beste suggesties al gegeven: Timex, Seiko, Citizen. Daar kun je mee thuis en op HF komen✔️

1 like

Kijk eens naar de Seiko SNXS79. Een leuk model om mee te beginnen! Automaat en binnen je budget.

1 like

Wijze woorden!

Ik zou hier (gezien het plafond bedrag) nog Timex aan toe willen voegen.

2 likes

Oriënt Bambino, altijd goed en al veel keus onder € 200:

Ook van de andere genoemde merken hier het nodige te koop. Orient kun je eigenlijk alleen online kopen, Seiko en Citizen e.d. ook in fysieke winkels.

Prima spul zoals eerder genoemde Steinhart of San Martin of Spinnaker. Anders kun je je geen buil vallen aan het trio Seiko, Citizen en Oriënt.

Ennuh… WELKOM!!!

1 like

Als je huid niet zomaar alles verdraagt kun je overwegen hier in het blauwe deel een Moonswatch te scoren. Die is van plastic, pardon: biokeramisch, materiaal.

Of kijk eens naar een nieuwe of tweedehands Tissot ofzo, ook altijd goed.
Verliezen ook hun waarde niet zo, dus dat geld kun je eventueel later weer gebruiken voor een opvolger.

1 like

Welkom hier :+1:t2: Waarom heb je ze niet kunnen verdragen dan ? Hier op HF komen hele mooie horloges/merken voorbij in alle prijsklassen en misschien is het handig om eerst wat kennis op te doen en te rond te kijken om tot een goeie keuze te komen.

Een nieuwe Tissot voor max. € 200,-? Zijn die er dan?

Hoeft niet persé allergie o.i.d. te zijn. Kan bijv. ook gewoon “lastig, zo’n ding om je pols” geweest zijn.

Met een kwartsuurwerk onder de kap moeten die wel te vinden zijn ja.
De voorbeelden die TS zelf noemt zijn ook kwarts, dus ik neem aan dat dat geen no go is.

Dit is het goedkoopste om de pols te dragen nieuwe Tissot herenhorloge (40 mm) dat ik kan vinden:
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1434101604100.html
Dameshorloges zijn nog iets goedkoper te vinden en voor € 195,- krijg je dit:
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t8692101904200.html
Niet wat de TS zoekt neem ik aan…

1 like

Vandaar ook het ‘Als je huid…’. TS kan hier duidelijkheid in geven.