Recent is mijn interesse in horloges aangewakkerd. Heb deze nooit goed verdragen om mijn pols in mijn jeugd maar nu enige tijd toch al een smartwatch rond de pols.
Voordat ik naar een beter merk kijk wat toch een behoorlijke investering vraagt wil ik graag eens beginnen met een iets goedkoper merk (tot 200€).
Ben zelf al heel wat aan het rondkijken geweest maar zie het bos door de bomen soms niet meer.
Veel merken lijken goedkope Chinese makelij met een “branding” logo.
Een horloge dat ik wel mooi vind is de Hublot Classic Fusion
Ik heb al wel een paar merken op het oog.
-MVMT
-Lilienthal Berlin
-Nordvik Watches
Graag jullie advies om binnen dit budget toch al van start te gaan. Bedankt!
Zonder gekheid, kijk idd eens bij Seiko of Citizen. Goed verkrijgbaar, verschillende modellen en kleuren automatisch, quartz of solar en meestal van prima kwaliteit voor de prijs.
Aangezien je je net hebt aangemeld, allereerst hartelijk welkom hier op het forum.
Wat betreft jouw keuze om eerst met een goedkoper exemplaar tot 200 euro te beginnen, geeft je niet heel veel opties qua merken, als je op zoek bent naar een gerespecteerd horlogemerk.
Je geeft zelf aan dat Chinese makelij geen optie zijn. Echter geven het proberen van de Chinese merken vaak wel de push om over te stappen naar de real deal. En er zijn zat Chinese merken die goed scoren hier op het forum. In het blauwe gedeelte (ons eigen marktplaats hier op het forum) staan vaak exemplaren te koop.
Zelf geef je aan dat
tot de opties behoren.
Dit zijn, als ik me niet vergis, alle 3 modemerken. Iets waarvan de meesten zoiets hebben dat het weggegooid geld is. Tenzij Hermes, Chopard oid. Maar dat valt dan weer buiten budget.
Om binnen het budget te blijven, zal het advies niet veel verder gaan dan de reeds hierboven genoemde merken, zoals
Daarnaast kan ik je adviseren om ook 2e hands te kijken op marktplaats of hier in het blauwe gedeelte.
Je zou ook je budget iets kunnen oprekken. Nou ja, verdubbelen. Dan heb je alweer meer keuze, zoals bijvoorbeeld Steinhart. Dit is een prima keuze voor een iets lager budget.
Je zou eventueel ook naar andere microbrands kunnen kijken vanaf 500 tot 1000 euro. Wat uiteraard dan wel betekent dat je je budget sowieso moet oprekken en al dan niet nog even moet verder sparen.
Denk aan Squale, Baltic, maar ook aan grotere merken, zoals inderdaad Seiko. Deze hebben in deze Price range ook leuke modellen.
Bovenstaande hangt natuurlijk allemaal af van jouw smaak en wensen.
Wat ik je vooral kan adviseren, struin vooral veel topics af en sla vooral de merken die jouw niet bekend klinken, NIET over. Er gaat dan een hele nieuwe wereld voor je open.
Uiteindelijk kan ik bevestigen dat het hebben van een horloge niet het grootste plezier geeft, maar de jacht/reis naar jouw eerste horloge, des te meer.
Ik wens jou dan ook een leuke jacht op jouw eerste horloge!
Je kunt nooit verkeerd gaan met een seiko 5kx…
Dit is de seiko 5 versie van de skx, een gerenomeerd duikhorloge, die niet mistaat bij een shirt, maar ook in formele kleding trekt het bekijks, verschillende varianten beschikbaar, altijd wat te kiezen, vaak ook in de aanbieding voor tussen de 150 euro tot 250 euro
Dan heb je ook nog deze gloednieuwe sugess mechanische chronograaf, maar een snelle kijk in de winkel van sugess verraad nog meer spannende chronograven op baais van st1901 movement, die ook zeer mooi zijn… ik heb zelf de sugess homage van de blancpain met de keramische inleg en ik moet zeggen, voor het geld krijg je echt waarde, hij is niet van mijn pols af te houden…
Mechanische cronograaf op basis van de venus 177, oftewel de st1901, maanfase, datum, seconde wijzer, lap time, en een illustere pink salmom dial, en dat voor maar 185 euro (als je klikt op betalen dan word de prijs naar beneden afgesteld
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €231,57 51%OFF | Sugess Watch of Men Chronograph Seagull ST1908 Swanneck Movement Moonphase Business Mechanical Wristwatches Sapphire 2023 New
Ik adviseer je om marktplaats en Catawiki over te slaan en alleen in het blauwe gedeelte te kopen. Dat zijn bekende leden die minimaal een jaar echt actief zijn hier en daarom verkoop rechten verworven hebben.
Zelf heb ik al 3 heel mooie horloges zo gekocht op een fijne manier en voor een mooie prijs.
Ik zou het blauwe gedeelte overslaan voor je eerste echte horloge, veel mannetjes die hun miskopen aan je door proberen te kopen, nee je eerste horloge moet je mooi nieuw kopen, dan heb je dat gevoel van nieuw, garantie, en natuurlijk de realisatie dat zelfs in het lagere segment er nog echt leuke horloges zijn…
Zit wat in, maar zeker als je wil experimenteren ben je beter af met een tweedehands koop. Zeker als je onder de 200 wil blijven. Anders ben je zelf degene die de afschrijving op zich neemt
Catawiki begrijp ik nog, daarom niet genoemd. Persoonlijk heb ik de ervaring op mp, dat niet iedere verkoper slecht is of rotzooi aanbiedt. Ja, het is een risico. Maar als je zelf rationeel blijft en kunt onderhandelen, kun je ook goed scoren. Je zou kunnen zeggen ‘higher risks, bigger rewards’.