Aankoop hamilton

Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier en twijfel met de aankoop van een nieuw horloge. Ik ben gek van het model en het merk maar vraag me af of dit een goeie eerste automaat is. Het betreft de Hamilton classic spirit of liberty. Wat zijn jullie meningen?

Alvast bedankt!

Als je gek bent op dit model, ga ervoor! Dit is toch het belangrijkste criterium (naast financiële haalbaarheid).

Overigens, mooi klokkie. :+1:
Nog een keer overigens: Welkom op het forum.

Erg mooie klok. Is er ook met grijze wijzerplaat dat is wat mij betreft de mooiste versie.

Grote reden waarom ik hem niet in de horloge kist heb: 42mm diameter, te groot voor een dresser wat mij betreft.

Verder uitstekende kwaliteit, goed uurwerk en dito merk.

Welkom! Wat betreft je vraag, sluit ik me bij marijn aan. Persoonlijk vind ik dit model prachtig, lijkt me een voortreffelijke keus!

Het is een mooie klok en een goed merk…
Gewoon doen vind ik! Zal je geen spijt van hebben.

Gtz

Ik vind m ook mooi maar voor een dress net wat te groot.

Als je m mooi vindt gewoon doen hoor. Is niks mis mee :slight_smile:

Maar als ik zie wat deze Hamilton kost (Staat er een op MP voor €600, weet niet of je die al gezien had) Nieuw in de winkel zal die schat ik dan zowat €100=€150 duurder zijn, dan zou ik persoonlijk even door sparen en voor de Hamilton intra-matic gaan. Maar das natuurlijk een kwestie van smaak. Just my 2 ct

Welkom!

Het is zeker een mooi horloge van een goed merk met een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Het valt dus in een lagere prijs categorie wat betekent dan het horloge niet altijd kan worden ingeruild op een duurder exemplaar, bijvoorbeeld een Omega. Maar daarvoor ga je het horloge natuurlijk ook niet aanschaffen. En particulier verkopen zal nooit een probleem vormen want het zijn gewilde modellen.

Ik heb zelf ook een Hamilton en ben er zeer tevreden over.

Mooi model, erg aparte kleur wijzerplaat en de band maakt het geheel af. Schitterend horloge dus waar je ongetwijfeld veel draagplezier van gaat beleven! :slight_smile:
En 42mm is misschien wat groot voor een dresser, maar zorgt er wel voor dat het horloge ook goed casual kan.

De chrono variant is ook bijzonder smakelijk:

Deel de mening van anderen dat 42 toch echt te pittig is, zowel voor een dresser als een chrono. 38-40mm zou perfect zijn. Een mens mag blijven hopen uiteraard… :slight_smile:

Die intra-matic is ook leuk! Sowieso tof dat ze bij deze en de SoL modellen een ouder lettertype/logo hebben gebruikt.

Mooie keuze! Chic genoeg om nog steeds dressy te zijn, robuust genoeg om ook eens aan een canvas band te dragen.

Ik zou die 42mm zeker niet hinderlijk vinden iig.

Welkom! En helemaal niks mis mee. Gewoon lekker kopen. Vind de genoemde Inframatic ook wel erg fraai. Kwestie van smaak. Veel plezier met kiezen en kopen!

Werk je in de wegenbouw toevallig? :smiley:

Welkom op het forum. Als je hem echt mooi en leuk vind, en je kunt het financieel veroorloven, DOEN!!

Welkom!

Ik denk dat t geen slechte eerste keuze is voor n automaat. Respectabel merk met n degelijk en bewezen werkpaard uurwerkje.

Mocht je suggesties voor alternatieven willen, dan kun je hier altijd n post over beginnen. Ik zou wel n kijkje nemen op t EHBO lijstje om ons n idee te geven wat je allemaal belangrijk vind aan n horloge.

Top klok, zelf heb ik ook een Hamilton en is en blijft één van mijn favorieten om te dragen. Mijn advies : Kopen - Kopen - Kopen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooi horloge, doen !!

Ik vind het echt een hele gave klok, met de grijze dial en bruine strap echt een beauty. Voor een echte dresser is ie wel fors… Z’n afmeting maakt hem wat meer casual dan dressy. Heb je hem al ergens om je pols kunnen doen?