Ik ben nieuw op dit forum en ben een beetje aan het rondkijken voor een horloge. Ik vind zelf de wat oudere rolexen en breitlings mooi maar nou is mijn vraag van de oudere horloges de waarde blijft dat wel een beetje gelijk.
Als voorbeeld heb ik een breiling gevonden.
Behoud dit horloge een beetje zijn waarde.
Of kan ik beter dan voor wat anders kijken?
Een handelaar wilt er ook op verdienen dus zijn marge en grotendeels de btw ben je dan kwijt. Verder is het ook afhankelijk hoe populair vintage blijft.
Over het algemeen zijn horloges geen goede investeringen maar zoek je iets wat de waarde behoudt neem dan een stalen Rolex sub.
Het voordeel aan vintage kopen is dat hij niet meteen de helft zal afschrijven mits je niet teveel betaald voor de staat.
Zelf ben ik niet een vintage kenner maar vind de prijzen hierboven wel wat aan de hoge kant (kan zijn dat de service en garantie dit rechtvaardigen).
Sterke merken schrijven in algemene zin wat minder af, dus een Rolex, Omega, Breitling, Tudor, Heuer, Longines e.d. lijken een betere keuze. De uitdaging is ook om een model te kiezen wat zijn waarde behoud (bv goudkleur is nu minder populair als in de jaren '90 en '00) als ook het juiste type uurwerk, en natuurlijk of je hem voor een nette prijs kan kopen.
Als je een niet te courant model te duur koopt schrijf je gewoon hard af bij verkoop. Je goed verdiepen in wat courant is scheelt veel. Maar uiteindelijk zou ik ook vooral een horloge kopen die je mooi vind en fijn draagt. Met in je achterhoofd dat je bij verkoop wellicht wat verlies maakt.