Ik ben van plan om een horloge te kopen en dit is de gene die ik op het oog heb. Nou mijn vraag is het een eerlijke prijs waar hij voor te koop staat, zo nee wat zou een goede prijs zijn voor dit horloge?
Het betreft dit horloge:
Specifications: IN
Model: Chronomat A13350
Production Years: 2000 Nederlands geleverd jaar : 2000 doos en papieren Kormelink Oldenzaal
Case Materials Available: Steel, 18k goud
Movement: Breitling 13
Power Reserve: 42 Hours
Water Resistance: 100m
Bezel: Unidirectional
Crown: Screw-Locked
Crystal: Sapphire
Diameter: 40.5mm
Thickness: 14.7mm
Weight: 79.9g
Bracelet: Pilot
Lug Width: 20mm
Watchwinder Direction: Clockwise
Deze maand nog full service bij Koster en nieuw saffier glas ontspiegeld.
Horloge is in goede staat.
Ik betwijfel of de papieren bij het horloge horen. Het referentienummer zou namelijk moeten starten met een B omdat het horloge goud accenten heeft. Een A nummer is altijd volledig in staal.
Edit; het referentienummer op het horloge is ook een A, wat betekent dat het horloge zelf niet meer origineel is. Ik zou hier met een grote boog omheen lopen.
Als je vrede mee hebt dat het horloge niet origineel is en je het horloge graag wilt kopen zou je het feit dat het niet origineel is kunnen gebruiken om de prijs naar beneden te brengen.
Zeker niet meer dan 1800 voor geven.
En dit bedrag basseer ik op dat het een service beurr hebt gehad anders zou ik er nog 300 vanaf trekken
De pushers zijn in nieuwstaat goudkleurig. Dit gaat er na een aantal Jaren wel vanaf maar het lijkt erop of ze nu zijn vervangen door zilverkleurige pushers. Meestal is het goud nog wel te zien.
Bedankt voor de reactie maar wat zou dan een fair prijs zijn zoals sanderbbb €1800 of net wat meer wat mijn bod was €2500? Ik ben een leek op dit gebied t enige wat ik weer is war een mooi horloge is en qua waardes enzo ben ik niet bekent mee.
Als je hem mooi vind en de prijs wil betalen is er toch geen problem. De meeste leden hier zouden echter geen horloge kopen wat niet 100% origineel is. Ik ook niet trouwens.
Misschien is het een idee dat je even informeert bij Breitling dealers of zij occasion horloges op voorraad hebben. Bijvoorbeeld Paul van Zeeland in Velp heeft regelmatig ingeruilde horloges die altijd nog een servicebeurt krijgen voordat ze worden uitgeleverd.
Een mooie mix van een horloge met dealer-garantie waar je ook niet de wereld voor hoeft te betalen. Mocht je anders advies willen hebben over een horloge dat je hebt gezien dan kun je mij hier altijd een persoonlijk bericht over sturen.