Aankoop horloge

Hallo

Ik ben een jonge horloge liefhebber die binnen de mate van het mogelijke een nieuw horloge zou willen aankopen. Mijn eerste was een seiko KQ maar zou nu graag een OMEGA de ville willen aankopen. Na wat onderzoek te hebben gedaan op catawiki en chrono24 ben ik tot de vaststelling gekomen dat er veel verschillende modellen en prijzen zijn.

Ik heb mijn ogen laten vallen op een model uit 1970 (zie foto)

deze staat te koop rond de 1450euro. Ik vroeg me af wat de ervaren kenners hiervan vinden en of dit een goede aankoop zou zijn. Eventuele tips over mijn eerste aankoop of tips voor in de toekomst zijn zeer welkom!

Veel groeten en een goede gezondheid wens ik jullie bij deze ook al toe.

Nico

1 like

@wen84

Heb jij deze nog? Die is wat gunstiger geprijsd. :+1:

Ik heb het topic even naar “Vragen over …” verplaatst. :slight_smile:

1 like

top danku! Ben de site zelf nog wat aan het verkennen :stuck_out_tongue:

nee deze heb ik geruild met @MacBrag hier staat hij wel te koop!

1 like

Ik zou chrono24 en catawiki links laten liggen als je een vintage Omega dress watch wil aanschaffen.

Met dealer mark up :roll_eyes::roll_eyes:

zeker die tips had ik al meermaals zien langskomen. Ik heb het horloge gevonden bij een vintage handelaar met een winkel in de stad waar ik woon. Ik heb echter moeite met inschatte of de prijs past bij het model en de staat ervan.

Je betaalt een stevige dealer mark up. Staat lijkt me op het eerste oog wel goed maar het is een hele boel geld voor een 33mm deville. Ik denk dat je met een beetje zoeken voor onder de 1000 euro zeker een goeie massief gouden omega kan vinden.

2 likes

oke top! Echt een goede tip als ik het goed begrijp is ongeacht de goede staat 1000euro te veel voor omega deville?

Niet veel verstand van deze markt, maar mijn eerste gevoel zegt ook: te hoog geprijsd

1000 euro zou voor het horloge uit je post niet al te gek zijn. Maar 1450 zou ik er niet voor betalen.

Maar kijk bijvoorbeeld naar het horloge van We84. Dat was een Seamaster Deville en ook nog 34mm en een stuk minder dan 1450.

Voel je je goed met een horloge met een maat 34mm, of kleiner?
Ik stel voor dat je voor de aanschaf steeds het horloge in kwestie, of een gelijkaardig horloge, eens past om te zien of het je wel bevalt.

2 likes

33 mm heeft echt heel weinig “wrist-presence”. Alleen met een witgouden vintage Calatrava kom je daar mee weg. :wink: Ik zou zoeken naar minimaal 35 mm, da’s voor een vintage dresser een mooie herenmaat. Moet je al iets langer voor zoeken wellicht, 34 komt ook nog veel voor.

De regel is heel simpel - hoe groter de diameter, hoe hoger de prijs. Als “jouw” horloge 35 mm was, zou het al een ander verhaal zijn geweest.

Ik heb wel nog een omega geneve rose goud handopwinder met roulette date, mocht je interesse hebben.

3 likes

Het is niet alleen het formaat, maar ook het feit dat de deville de wat minder gezochte en hoogwaardige reeks uit het omega spectrum is. 33mm is voor een vintage dress watch voor veel mensen nog best oke. Ik kom er nog mee weg in ieder geval.

Welkom Nico. Veel plezier en succes gewenst op ons mooie Forum.

1 like