Aankoop in buitenland versus onderhoud/reparatie

Watchbuddies… :wink:

Dit is mijn eerste post op dit forum.
Ik ben geïnteresseerd in een Perrelet maar de prijzen schelen toch veel: een Turbine bijvoorbeeld kost bij de juwelier ongeveer 800 à 1000 euro meer dan eentje dat op de site wordt aangeboden. (chrono 24)
Stél dat ik on-site koop, hoe zit het dan met het onderhoud van die horloge? Kan ik die via een (geregistreerde) juwelier laten onderhouden of is dit not-done? Zo niet, hoe zorg ik er voor dat mijn horloge alsnog bij een merk-geregistreerde zaak kan laten onderhouden?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk was…

Bedankt avast! :slight_smile:

PS: bij een aankoop overzee: moet ik dan extra betalen op de voorgestelde verkoopprijs? Het zou mijn eerste aankoop zijn via een site, vandaar mijn vraag/bezorgdheid

Welkom bij de posters.

Ik weet niet wat er in die Perrelet zit, maar als het een gangbaar ETA uurwerk is, dan kan dat bij de meeste horlogemakers ook onderhouden worden. Verder is het bij een AD ook mogelijk om em aan te bieden. Zijn zoveel mensen die een horloge in het buitenland (al dan niet op vakantie) kopen. En aan de onderhoudt verdienen ze ook.

Extra beetalen op de voorgestelde verkoopprijs? Voor zover ik weet alleen rekening houden met de (verzekerde) verzendkosten, koersschommelingen, invoerrechten indien buiten de EU.

Veel suc6!

Hoi,

Voor het onderhoud kan je net zo goed een prima horlogemaker zoeken.
Er staan genoeg uitstekende adressen op dit forum. Wat onderhoud betreft, zie ik niet een meerwaarde in het horloge via een juwelier laten onderhouden. Dat is vaak alleen extra duur.

Wat aankopen betreft liggen de zaken wel een beetje anders. Bij een juwelier heb je domweg meer zekerheden, en het ligt aan de koper of hij/zij die extra zekerheid op prijs stelt. Letterlijk en figuurlijk. Natuurlijk betaal je voor die extra zekerheid, een juwelier heeft ook zijn kosten…

Ga je voor de scherpste prijs, kan je uitstekend online slagen. Via chrono24 kom je trouwens ook vaak bij een onlineshop van een juwelier terecht. Het is wel een beetje wildwest op chrono, iedereen kan er op. Ik hou er persoonlijk niet zo van.
Een goede (Ebay)webshop is een mooi tussen altenatief.

Koop je buiten Europa, tel 19% btw erbij op! Altijd!

Verder moest je ook je ogen én verstand goed laten werken bij online kopen.
Op Ebay goed naar de referenties kijken.

Succes,

Groet,

Nico.

@Dude,

Kijk eens op de site van Ruud kuiper (www.clockwise.nl) daar staat een mooie perrelet te koop.

Gr, GJ

Burger heeft er ook een aantal:

hans

Aan allen: bedankt voor jullie nuttige info! (tu) :slight_smile:

Hier ga ik gebruik van maken!