Aankoop in USA

Beste leden,

ik ben aan het kijken voor een leuk horloge. Nu ben ik gecharmeerd geraakt van een zogenoemd iced horloge en dan 1 van breitling of rolex. Voor de puristen wellicht een doodzonde, echter over smaak valt niet te twisten :wink:

In nederland zie ik dit soort horloges niet veel aangeboden worden, echter in de US of A wel. Wat mij opvalt aan deze horloges is dat veelal gegooid wordt met retailprijs ettelijke tienduizenden euro’s en vervolgens bieden ze 'm aan voor ca. 10.000. Het liefst zou ik gewoon hier in Nederland een winkel binnenstappen en daar een aankoop doen, maar zoals gezegd zie ik er hier niet veel/ geen zoals ik wil.

Mijn vraag is dus, hoe betrouwbaar zijn die amerikaanse aanbieders? De prijzen liggen lager dan hier:

• is het horloge echt of is het een replica?
  • word je genept qua diamanten?

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Dus voordat ik de boot in ga met een aankoop hoop ik dat jullie mij wegwijs kunnen maken.

MVG Den

Is het niet verstandiger om gewoon in nl een standaard rolex of breitling te kopen en dan vervolgens zelf laten bezetten met stenen? Dan kan je t precies zo maken als je zelf wilt, weet je zeker dat t horloge echt is en heb je geen gedoe metverzenden, invoerkosten, evt pakketje kwijt etc.

Misschien kan Balr iets voor je betekenen?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Je hebt diamanten en diamanten. Een matige kwaliteit steen kost een stuk minder. Je kunt het letterlijk zo duur maken als je zelf wil, maar hou bij de aankoop van een pre-iced horloge in de gaten (zit vast wel een certificaatje bij) wat ze erop hebben geplakt.

Over smaak valt inderdaad niet te twisten. :slight_smile:

Is een authentieke Rolex met ‘gewone’ factory diamanten op de plaat niet veel wijzer, of is dat niet extreem genoeg?

Precision Watches kan je hier wel bij helpen, scheelt invoer vanuit USA. Klopt inderdaad wel dat ze de mindere stenen voor dit soort projecten gebruiken omdat ze op de band/kast zitten en vaak klein zijn er oneffenheden niet of nauwelijks te zien zijn…dus goedkoper om de B kwaliteit stenen te gebruiken.

Dank voor de reacties!

Bij welke juwelier kun je een horloge achteraf laten bezetten met stenen? Ook bij Burger of precisionwatches? Het hoeft niet extreem, maar vind wat stenen in de kast en band wel mooi:sunglasses: Toevallig ga ik morgen shoppen met de vriendin in Maastricht, maar vraag me af of zij zin heeft in een info gesprek bij de juwelier:grin:

De kwaliteit van de stenen die ze gebruiken is wat ik begrijp niet hoog, dus dan hoeft het aftermarket opzetten ook niet duur te zijn? En als je het zelf achteraf laat doen, hoe zit het dan met evt. reparaties kan dat nog bij de fabriek?

In plaats van te kijken in de USA kan je vast ook je slag slaan in de zuid-Europese landen. Spanje, Italië. Wellicht ook vlak daarbuiten: Turkije.

Rolex lacht je de tent uit met al dat aftermarket spul erop, vrees ik. Maar de vraag is natuurlijk of je uberhaupt terecht wilt bij Rolex voor je service. Ga je voor nieuw of vintage?