Aankoop King Seiko

Hey iedereen,

Ik ben wat op zoek naar een leuke King Seiko en kwam op Chrono24 eentje tegen wat mij aansprak.





dus is deze origineel ? en van prijs doet die hem weg voor 420inclusief verzending, komt wel nog douane bij… en mss ook een service, heb gevraagd of die historie bekend is maar wacht nog op een antwoord.
is de prijs oké ? want ik heb er geen idee van.

Alvast bedankt!

1 like

Ik zit niet in vintage Seiko, maar heeft wel mijn interesse gekregen onlangs. Ik zou zeggen dat het goedkoper kan, er zit geen band bij. Zelf had ik onderstaande op de korrel, maar heb een aantal andere horloges onderweg.

1 like

ik denk dat die dat je doorgestuurd hebt wel nog zal opslaan. wel de eerste keer dat ik eentje zie met de originele band. wel leuk als die erbij is.
Mss weet iemand wat de service kosten zijn van een king seiko ?

1 like

Zeker. Ik heb een Lord Matic onderweg met niet originele band, baal er toch nog wel een beetje van. En dat alleen maar omdat een andere set voor mijn neus voorbij ging, dit was een rebound aankoop.

Dat gezegd hebbende, ik zou een bod doen op die KS. Is de gok wel waard, denk ik.

1 like

Welles

1 like

kreeg juist bericht van verkoper:
Service history is unknown, but the watch is running strong and accurately at around +/-15s per day. Thank you!

15s per dag lijkt mij toch niet zo super ?

Eigenaar maakt je geen alwetende.

1 like

Een band is een bonus en geen must imho. Vertegenwoordigt ook een extra waarde en (veel) hogere prijs. Doorgaans is een goeie band 120-150 euro al.

Ik heb net even de add gegluurd en zie een paar dingen. De kast is wel vrij gebruikt. Het glas ook, vind het lastig om zeker te zijn maar het glas zou ook gepolijst kunnen zijn. Vind dat bij mineraal glas niet zo. Er staat ook niks over de quickset, werkt die nog? Dat is wel een puntje bij de 56 serie uurwerken. Plus punten zijn wel dat de wijzeplaat en medaillon in goeie staat lijken.

Voor een vintage is dat dik prima. Maar of het nou 5, 15 of 50 seconden is als het uurwerk een tijd niet geserviced is zal hij wel droog staan. Als je hem af en toe draagt is dat niet zo’n probleem. Wil je hem vaak dragen en/of lang(er) in de collectie houden is een service altijd aan te raden.

3 likes

dit staat bij de advertentie:

  • Produced in Sep 1971
  • Like 56GS, it was produced by the Suwa factory and it used movements similar to those of 56GS (at different accuracy though). The design of the case is very modern and still looks good nowadays.
  • 36mm diameter excluding the crown
  • Original Cal. 5626 automatic movement
  • Brand new non-Seiko strap and buckle
  • Running strong and keeping great time

idd de wijzerplaat en medaillon lijken mij ook in goede staat vandaar de interesse in die. kast is idd gebruikt maar ik zie niet direct echt diepe krassen, mss zie ik wel niet zo goed :stuck_out_tongue:

Running strong. Gebaseerd op? Als het uurwerk een hoge amplitude heeft ok, anders is het een loze uitspraak :slight_smile:

Ik zou het voor dit exemplaar persoonlijk bij ongeveer 400 all in houden. Mochten de douane hem er uit pikken zit je alleen al op 500+ helaas.

Screenshot_1579

3 likes

Oké ik denk dat ik zal passen en ebay nog wat in de gaten zal houden, staan er veel op maar wel altijd iets wat niet goed is :joy: weet trouwens iemand of er veel verschil zit tussen de KS en de GS ? (behalve de prijs dan)

Verschil waarin? Afwerking? Mwah. Uurwerk? Soms wel.

Maar er zijn ook veel verschillende generaties, en gradaties van beide. “Een KS” of “Een GS” is hierin veel te vaag :sweat_smile:

Ik zou toch ook een foto van het uurwerk willen zien. Wat deze horloges vaak hebben, zijn vochtplekken op de rand van de wijzerplaat. Dus een paar hoge resolutie foto’s kunnen uitkomst bieden. Verder is het dag/datum verzet heel kwetsbaar. En gaan dus vaak kapot. Vraag of deze goed werkt. Prijs is aan de hoge kant, ook gezien de gegraveerde achterkant.

1 like

Waarom? Bij zo’n voorlader is dat een hele operatie :wink: Vind de fotos verder vrij duidelijk.

1 like

Als ze beloven dat hij goed loopt wel, op deze zie ik zo snel geen vocht sporen, zie je die wel dan kan het uurwerk ook tamelijk verweerd zijn. En waterdicht zijn ze toch al niet meer.

1 like

Bedankt, heb er idd een paar gezien op ebay waar de rotor beschadigd is en wijzerplaat ook door vocht, datum maakt voor mij niet zoveel uit eigenlijk dus mss zal ik wel eentje zoeken zonder zodat het niet kapot kan gaan :sweat_smile:

1 like

Die zonder dag en datum vind ik zelf de mooiste. Of alleen dag. Heb zelf deze.

Deze heb ik laten servicen en loopt nu echt goed :ok_hand:t2:

1 like

Die zijn idd prachtig! de dial vind ik veel mooier maar alleen de hands niet zo.
Moest ik er zo eentje tegenkomen in goede staat neem ik die wel, dus als je die verkoopt… :wink:

Zie ik liever dan zo’n pi3mel

5 likes