Een vriend van mijn zou graag een Navitimer World (referentie A2432212/B726/443A) kopen, dit bij een officiële dealer.
Geen tweedehands, hij wil het hele plaatje: Bezoek bij de juwilier, de sales-pitch, de service, kortom alles erop en eraan!
Het moet een once in a live-time ervaring worden.
Nu was zijn vraag aan mij hoeveel korting (procent) je zoal kan bedingen bij die juweliers en is dit het zelfde in Belgie als in Nederland.
Hij is Belg net zoals ik, maar zou er helemaal niet mee inzitten om in Nederland te kopen.
Ik heb hier geen ervaring mee, ik heb nog nooit een A merk gekocht op die wijze.
daar ben ik ook al mee bezig geweest en 20% is zeker haalbaar bij Breitling, andere merken hebben vaak een veel kleinere marge en dan zit dat er niet in.
10 a 15%. Indien u direct tot koop overgaat en dit dan ook laat merken en cash betaald. Bij de korting dien je wel rekening te houden met eventuele extra’s zoals schoonmaakbeurten, servicebeurten en eventuele extra gifts (boeken e.d.) ga voor de beste service en het gevoeld dat je bij een juwelier beleefd ipv een paar procent extra korting.
Beste ervaringen heb ik met Paul van Zeeland. Ze geven een goede prijs en hebben alle onderhoud, werkplaats en dergelijke in eigen hand. Voor de hoogste korting kun je het beste in Duitsland terecht 20 tot 30% korting als je goed kunt praten.