Onlangs kwam ik een erg leuke klok bij toeval tegen, heb hem even om gehad en is daarna weer de vitrine in gegaan van de juwelier. Maar toen merkte ik dat ik 's nachts moeilijk kon slapen (misschien een bekend probleem bij jullie mede horlogeliefhebbers) en wil ik dat horloge toch best graag hebben. En eigenlijk ook echt als blijvertje.
Betreft het volgende horloge(plaatje komt van eBay):
Maar stilletjes koester ik ook nog altijd een liefde voor de Tag Heuer Carrera en dan wel een de variant met zwarte wijzerplaat en bruin lederen band(alhoewel de gehele bruine versie ook erg mooi is!)
plaatje:
Ik vind het persoonlijk lastig om een keuze tussen deze twee te maken maar waar ik het wel over eens ben is dat ik met de Omega wel een vrij ‘uniek’ klokje heb die je niet zomaar tegenkomt en dat ik de Heuer vaker eens rond iemands pols zou spotten.
Ik ben nu dus benieuwd welk klokje nu degelijker is en ondanks ik hem wil blijven houden tot de dood ons scheid :+ welk horloge nu waardevaster is. Ik heb zelf al enig research gedaan en de Omega is geproduceerd van 1996-1999 en diegene die ik kan kopen is nog ongedragen dus nieuw, moet ik dan eventueel rekening houden met een servicebeurt op korte termijn wanneer ik dat klokje ga dragen?
De Omega is imo waardevaster maar dat moet geen argument zijn om een horloge te kopen als je die mooi vindt. Het is toch de Michael Schumacher? Ik vind hem mooi maar hij is natuurlijk niet altijd draagbaar door zijn gele kleur. Moeilijke keuze.
Klopt het is een Michael Schumacher maar niet de officiele dus zeg maar zonder inscripties op de achterkant. Naja niet dat ik er veel waarde aan hecht. Maar de speedmaster modellen hebben zich de afgelopen jaren wel bewezen. Het model carrera wat ik poste is enkele jaren uit. En ik heb het gevoel dat ik met de Omega iets uniekers heb dan wanneer ik de Tag Heuer zou aanschaffen. Enige twijfel die ik eigenlijk heb bij de speedmaster is de diameter van de klok.
De gele kleur inderdaad! Maar dat valt imo wel te verhelpen door een zwarte lederen band erbij te kopen of later (in de toekomst) misschien een bijbehorende stalenband aan te schaffen.
In plaats van die tag zou ik zelf liever voor een gewone speedmaster gaan eigenlijk. Ik vind die gele wel mooi, maar ik zou hem zelf wat te opvallend/fel gekleurd vinden. Zoiets moet echt een beetje bij iemand passen vind ik altijd, en aangezien ik je niet ken, kan je dat t beste zelf beoordelen denk ik
Hah nou, het is uiteindelijk een andere horloge geworden en ook een heel ander merk. Namelijk een Breitling. Ben er erg blij mee, zal binnenkort even goede foto’s proberen te schieten en up-te-loaden.
Natuurlijk, een Breitling,dat is het beste.
Niet je hoofd breken over die Omega of die TAG.
Gewoon de gouden middenweg kiezen. En ja hoor!! DE Breitling!!
En nu de foto’s nog.
Veel plezier met je Breitling.
Gr.
Jack
Dit is hem geworden, de alombekende windrider chronomat.
Alvast een foto’tje van de verkoper, eigen foto’s volgen nog in een nieuwe aanwist topic ^^ bij de 45 minuten markering is verf van de tachymeter ring, deze ring ga ik echter vervangen door een NOS en waarschijnlijk ook een nieuwe wijzerplaat bij die tachymeter ring gezien ik nog geen blauwe tegen ben gekomen op internet enkel zwarte of witte.
Mocht je interesse hebben, een juwelier hier in de buurt heeft hem nog helemaal nieuw liggen, voor in mijn ogen een mooie prijs, de meeste gebruikte worden ongeveer voor het zelfde bedrag verkocht (op ebay).
Vind deze Breitling toch wel heel wat anders qua styling dan die omega. Een stuk minder uniek ook.
De Omega was N.O.S., en deze is toch wel duidelijk gebruikt.
Het e.e.a. hangt uiteraard af van de prijs, ik had zelf liever voor de Omega gekozen. Tijdloze klassieker!
Hij is inderdaad gebruikt, maar de Omega vond ik eigenlijk net iets te klein voor mijn pols. Een Speedmaster professional zou dan weer perfect zijn qua maaat. Vandaar dat ik voor deze breitling ben gegaan.
Een aparte verschijning die Speedmaster. Juist door 't gele zul je em niet vaak tegenkomen denk ik. Maar dat komt waarschijnlijk omdat z’n kleur niet overal bij past. Daarentegen ken ik je garderobe niet…
De Tag is met z’n zwart wat makkelijker te combineren. Of je em vaker ziet… ik denk dat je de Speedmaster in 't zwart vaker zult zien.
Tja, zo een oud model ('99, dat alweer ruim een decennium geleden) zou idd al een servicebeurtje nodig kunnen hebben…
Waarom zou je op de waardevastheid letten, als je em neemt tot de dood jullie scheidt. Ik zou dan kiezen wat je zelf mooi vind.
Als je em nu na een paar jaartjes weer wegdoet, dan kan ik me voorstellen dat de waardevastheid een belangrijke rol kan spelen.