Dat dan weer wel
Ik wordt hier vrolijk van.
Uiteindelijk wil je toch een Grand Seiko.
Het huis wel, maar wonen moet je toch, dus onderhoud is een vaststaande factor in het leven.
Maar ik had het over de hypotheek. Hoe lager de hypotheek, hoe minder kans onder water te staan, hoe minder maandlasten, en een kleinere hypotheek vreet geen brood, inderdaad.
Kortom: Je illustreert met je voorbeeld precies waarom je beter pit met een kleine hypotheek.
Nee, daar heb je een huis voor. Met lage maandlasten. Het bezitten van grond en onroerend goed wordt toch ook gewoon als bezit gezien? Het is toch een asset? Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat dat geld “kwijt” is.
Mogge Han. Ik had de koffie nog niet op.
Dat is wel een gedurfde uitspraak in Nederland… Menig huis staat lager dan de zeespiegel.
Ik heb zelf wat eigendom om te verhuren, is wel een goede investering, dat wel, maar je wordt er niet happy van.
Van een Rolex om de pols, die eigenlijk geen waarde verliest in de komende maanden, dat geeft dan toch weer plezier… Laat die man gewoon op zoek gaan naar een GMT II en steun hem, wens hem het allerbeste en lees je volgende topic.
O man.
Het is ochtend. Ik heb geen zin. Ik heb het te druk.
Maar wat jij hier allemaal zegt… Is waar. Maar ook weer totaal niet waar.
Je bekijkt het een beetje simpel zeg maar.
Het hangt namelijk van zoveel andere zaken af.
Maar geen zin om hier nu over uit te wijden.
Als de discussie voortduurt dan meng ik me wel weer.
Vaak wordt dit in NL gedaan om geen geld te verliezen.
Want heb je een afbetaald huis, of een hoop spaargeld. Dan ga je geld verliezen door inflatie , vermogensbelasting en eigenwoningforfait.
Stop je je geld in huizen, of vastgoed en je behoud schuld. Dan betaal je minder belasting. Zolang de opbrengst van het vastgoed gelijk is aan de (schuld)lasten dan verlies je geen geld. En als de markt meewerkt en vastgoed in prijs stijgt dan verdien je mogelijk nog wat.
Als je moet verkopen in een slechte tijd dan ga je nat.
Maar het is enkel een manier om belasting te ontduiken op een volledig legale manier.
Hoe ouder ik word hoe meer de volgende gedachte mij bekruipt:
Alle financiële raad die niet op een bierviltje past zou wel eens onzin kunnen zijn.
Maar goed, iedereen wordt anders oud.
Ik wens iedereen altijd het allerbeste. Daarom wens ik iedereen een Grand Seiko.
Uiteindelijk wil je dat toch.
Je hen 'n duur huis tegenwoordig ehh?
Het is gedaan met de Rolexjes, je moet de vrouw met peerden onderhouden!
Hahaha… Je hebt geen idee hoeveel doekoe ik gewonnen heb met verkoop van onroerend goed, hoeveel ik weer verloren heb en wat ik in de afgelopen jaren van de hypotheek weggetikt heb.
Maar zolang Apple, Amazon en allerlei andere corporaties vele triljarden aan geld verdonkeremanen om belasting te ontduiken hoor je mij in ieder geval niks zeggen over jouw gesprekken met de boekhouder.
Ik vermoed dat “constructies” niet goed zijn voor de economie, maar daar moeten we maar eens een pilsje over doen, daar hoeven we dit topic niet mee te bevuilen verder.
Fijne dag!
En om het on topic te sturen:
Rustig heren en dames
Mobiel werkt de zoekfunctie niet zo denderend, ik krijg onmiddellijk topics uit 2011 te zien wat mij niet meer echt actueel lijkt.
Ik heb nooit echt stil gestaan bij de luchtbel van Rolex, lijkt een beetje op die van oudere Porsches.
Als je er een kan bemachtigen lijkt het toch geen domme zet als de gangbare prijzen op de grijze markt dermate hoger liggen.
Ik weet best ook dat ik op een klok van 5 euro perfect het uur kan aflezen. Als we dan toch het financieel plaatje bekijken is quasi iedereen hier op het forum dan “gek” die een “premium” horloge bezit.
Standaard komt er een, ogenschijnlijk, willekeurige volgorde van resultaten naar voren. Bovenaan kun je daarna selecteren welke volgorde je wilt zien. “nieuwste bericht” (oid) geeft de nieuwste posts bovenaan
Vaak komen hier toch (rolex)nieuwelingen in hun gesurf op t www naar info rond bvb gmt 2. Dan is het normaal dat ze de vraag stellen.
Dat t de stamgasten dan wat doet is ook normaal.
Ondergetekende ook ooit naief zinnen gezet op daytona aan list, ervan uitgaande dat wat gepromoot wordt ook effectief te krijgen is. Wist ik veel.
Dat moest ik toch al Erik
Je hebt er iig een dikke Grand Seiko aan overgehouden
Tuurlijk interessant. Alleen je krijgt ze niet. Tenzij je regelmatig (jaar in jaar uit) tien duizenden euro ‘s of meer bij je AD horloges of sierraden koopt. Dan mag je misschien 1 kopen.
Maar 1 gmt 2 verdien je nu 5-8K erop, maar om dat te verdienen moet je waarschijnlijk al 30-50K aan horloges of sierraden uitgegeven te hebben. Dan zeg ik ga maar in iets echts (of whisky) investeren.
99,999% van alle horloge verliezen waarde na aankoop.
Hou horloge als hobby en als het zijn waarde behoud dan heb je mazzel. Dus koop wat je mooi vind en kan krijgen.
Succes
Alleen die tweede wil niet vlotten.
Excuus voor de OT.
Die mag je mij eens uitleggen.
Ik neem aan dat je het, gezien je reactie als reactie op de post van @BMWX6M, niet hebt over de eigen woning.
Vermogensbelasting betaal je over je vermogen. Of dat nou in huizen zit of niet. Met of zonder schuld erbij. Je vermogen blijft gelijk.
Ik hoor graag hoe je dit dus ziet bij verhuur in box 3.
Dat doen mensen volgens mij niet vanwege belasting ontwijking, maar gewoon voor rendement op hun vermogen …
Oh on topic, ik vind als die Rolex topics helemaal niet vervelend. Het is wat het is. Je hoeft niet aan elk topic deel te nemen. Zo zie je mij zelden in een Seiko of Speedmaster topic.